5 تمرین TRX برای تمام بدن

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/23
ورود مقاله: 1394/09/22
person.webp 18719
heart.webp 0

TRX وسیله بسیار ساده ای است که میتوان آن را در یک ساک دستی کوچک نیز حمل کرد. اگر قصد دارید برای مدتی از محل زندگی خود دور شوید و نگران قطع تمرینات ورزشی خود هستید راه حلی بهتر از TRX پیش روی شما نخواهد بود. فرقی نمی کند به مناطق جنگلی و کوهستانی می روید یا قرار است چند شبی در اتاق کوچک هتل اقامت کنید. این وسیله در هر زمان و مکانی قابل استفاده است، تنها باید کمی کار با آن را فرا گیرید و همچنین بهتر است کمی سابقه تمرینی داشته باشید. در این صورت TRX پلی است بین شما و تمرینات بسیار متنوع و کار آمد که در نظر بسیاری از متخصصان میتواند جای باشگاه های بدنسازی با صد ها نوع دستگاه غول پیکر را بگیرد.

 

 

تمرینات آویزی با استفاده از بند TRX تنها از وزن بدن خودتان و جاذبه زمین استفاده می کند تا گروه های عضلانی بیشتری را در زاویه های مختلف و در زمان واحد تمرین دهد. تصور کنید تمرینی ساده مانند پرس سینه یا جلو بازو تبدیل به تمرینی با تثبیت حالت عضلات میانی بدن شود. در واقع تمرکز اصلی TRX بر ثبات عضلانی در فرد است که در این تمرینات اگر شما از عضلات میانی محکمی برخوردار نباشید تعادل خود را از دست خواهید داد. در زیر 5 نمونه تمرین با استفاده از این بند ها را به شما آموزش می دهیم که تمام بدن شما را به فعالیت وادار می کند. دقت داشته باشید که برای شروع تمرینات حتماً نوع صحیح زدن حرکات را زیر نظر مربی انجام دهید. همچنین سعی کنید در طول اجرای حرکات عضلات قسمت شکم، پهلو و کمر در حالت با ثباتی بمانند.

1- اسکات تک پا با TRX (سطح متوسط):
بند TRX را در وسط درجه طولی قرار دهید و کامل بکشید. آرنج ها را در پهلو خود نگه دارید و در مقابل محل اتصال بند باستید. پای چپ خود را به جلو کمی از زمین بلند کنید و با پای راست به آرامی بنشینید. دقت کنید زانویتان از نوک انگشت شصت پا جلو تر نرود و بند TRX همواره در کشش کامل قرار داشته باشد. اگر به تازگی تمرینات خود را اغاز کرده اید این حرکت را بصورت دو پا انجام دهید.

2- حرکت Fly Y با TRX (سطح متوسط):
دست ها را به صورت حرف Y انگلیسی در بالای سر خود نگه دارید. شکم و بدن خود را در وضعیت ثبات نگه دارید و بدون خم شدن آرنج ها و حرکت پاها به سمت عقب بروید تا دست ها به مقابل بدن و در راستای بند ها قرار گیرد. سپس با اعمال نیرو و استفاده از شانه به وضعیت اول بازگردید. برای ساده تر شدن حرکت یک پا را جلو و دیگری را عقب قرار دهید.

3- کت Atomic Pike با TRX (سطح پیشرفته):
مطابق تصویر پا ها را در بند TRX قرار دهید و کف دست ها را روی زمین بگذارید و حالت پلانک را حفظ کنید. شکم و پهلوی خود را منقبض کنید و به بالا بکشید تا باسن مانند قله کوه به بالا ترین سطح خود برسد. مجدد به حالت قبل بازگردید. برای افراد مبتدی تر از حالت پلانک تنها زانو ها را به سمت سینه به داخل بکشید و بازگردانید.

4- حرکت Powerpull با TRX (سطح متوسط):
بند های TRX خود را به صورت یک بند واحد در هم ادغام کنید. با یک دست بند را گرفته و آرنج را در پهلو خود نگه دارید. دست دوم را به صورت کشیده در راستای بند ها قرار دهید. به آرامی کمر را چرخانده و دست آزاد را به پشت بکشید. به حالت اول بازگردید.

5- حرکت Burpees با TRX (سطح متوسط):
بند های TRXخود را به صورت یک بند واحد در هم ادغام کنید. فقط یک پای خود را درون بند قرار دهید و کف دست ها را در حالت پلانک روی زمین قرار دهید. پای دوم که در هوا معلق نگه داشته اید را به سمت سینه به داخل بکشید و کف پا را روی زمین قرار دهید و از همان حالت بلند شده و باستید. سپس به همان ترتیب به حالت اول بازگردید.

مشاهده و مقایسه انواع TRX


همچنین بخش مشاوره و فروش آتي اسپرت، با بیش از 10 سال تجربه در زمینه تجهیزات ورزشی، آماده راهنمایی شما جهت انتخاب بهتر می باشند.
                       تلفن مشاوره و فروش تردمیل : 02122487758 خط ویژه - خانم ساور

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

maryam

3
0
1395/01/31

سلام ممنون از مطالب مفیدتون. کاش تصاویر متحرم مربوط به 5 حرکت trx رو هم بزارین

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
3
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top