آدم های شادی باشید !!

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1397/11/27
person.webp 2310
heart.webp 2

حتما برای شما هم پیش آمده که در جمعی قرار گرفتید و توجه‌تان به سمت خوش‌خنده‌ترین فرد جمع جلب شده است. احتمالا پیش خودتان او را یک فرد مهربان، سرزنده و موفق یافته‌اید و فکر کرده‌اید که خودتان چرا شاد نیستید؟ اگر جزو آدم های شاد نیستید و دوست دارید برای داشتن زندگی شادتر، در تفکر و رفتار خود تغییر ایجاد کنید به نکاتی که در این مقاله ذکر شده‌اند، توجه کنید. همه می‌خواهند شاد باشند اما چه تعداد از آدم‌ها می‌توانند مدعی شوند که واقعا شاد هستند؟ در تحقیق جدیدی نشان داده شده که از هر سه آمریکایی تنها یک نفر واقعا شاد است. اگر خودتان جزو آدم های شاد نباشید، احتمالا یک فرد شاد را در اطراف خود می‌شناسید. به این فکر کنید که چقدر این آدم های شاد را ستایش می‌کنید و چرا. با دقت به رفتار و افکار آنها توجه کنید تا دریابید که شما هم به‌طرز شگفت‌آوری قادر خواهید بود جایی برای رشد عادت‌های جدید پیدا کنید. حال می‌خواهیم ببینیم آدم های شاد چه خصوصیات رفتاری متمایزی دارند.

1- آنها آدم‌های خوبی هستند
ممکن است این صفت کمی کلی به‌نظر بیاید، اما آدم‌ های شاد معمولا خوب و مهربان هستند. آنها در هر جمعی که قرار بگیرند محبوب‌اند و همه دوست دارند با آنها وقت بگذرانند. آنها متواضع، صمیمی، باملاحظه و یاری‌رسان‌اند. حسود نیستند و وقت‌شان را با غرزدن و شایعه‌پراکنی تلف نمی‌کنند. به‌نظر می‌رسد صبرشان بی‌پایان است و به‌راحتی وقت و توجه‌شان را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. ویژگی‌های این‌چنینی تنها می‌تواند در حس خشنودی عمیق آنها ریشه داشته باشد. آدم‌های خوب جو اجتماعی مثبتی می‌سازند که همه چیز را برای اطرافیان‌شان راحت می‌کند.

 

 

2- آنها صادق هستند
خشنودی واقعی هرگز نمی‌تواند با دروغ همراه باشد. کسانی که به خودشان دروغ می‌گویند اغلب به دیگران نیز دروغ می‌گویند و در نتیجه از روابط ناسالم در عذاب خواهند بود. مقدمه‌ی صداقت، داشتن ذهنی آگاه است. آدم های شاد خود را می‌شناسند و از نشان‌دادن خود واقعی‌شان واهمه‌ای ندارند. آنها همیشه خودشان هستند و هیچ‌وقت به پوشیدن نقاب یا وانمودکردن به رفتاری که متفاوت از خودشان باشد نیاز ندارند. وقتی به خودتان اجازه بدهید که خود واقعی‌ و همیشگی‌تان باشید، زندگی هم برای‌تان راحت‌تر می‌شود. آدم‌ های شاد با کنارزدن دروغ‌ها، به الگویی الهام‌بخش برای اطرافیان‌شان تبدیل می‌شوند که آنها را به رشد و شکوفایی تشویق می‌کنند.

3- آنها روحیه‌ی همکاری دارند
آدم های شاد نه‌تنها به تسلط‌داشتن بر دیگران اهمیت نمی‌دهند، بلکه به قرارگرفتن در مقام‌های بالا هم تمایلی ندارند. «پیروزی» برای آنها بدون داشتن گروه و هم‌گروه‌هایی برای تقسیم این سرافرازی، بی‌معنی است. اینکه چرا افرادی که در مسابقه‌ای برنده می‌شوند اغلب درباره‌ی کسانی که برای رسیدن به این موفقیت به آنها کمک کرده‌اند در سخنرانی‌شان صحبت می‌کنند، علت خاصی دارد و آن این است که هیچ‌کس نمی‌تواند به‌تنهایی چنین مسیری را طی کند و تصور اینکه تمام امتیازها را تنها یک نفر به‌دست آورده برای آنها ناخوشایند است. برای اکثر این افراد، ایده‌ی برنده‌شدن یا به‌تنهایی در صدر قرارگرفتن نشانه‌ی نادیده گرفتن دیگران و کمک‌هایشان است. کسانی که زحمت‌های دیگران را در نظر می‌گیرند و لذت پیروزی را آزادانه با دیگران به اشتراک می‌گذارند، از زندگی شادتری برخوردارند.

4- آنها لبخند زیبایی دارند
با تأثیر لبخند زدن روی خودتان و اطرافیان‌تان چقدر آشنایی دارید؟ یکی از ویژگی‌های آدم های شاد، داشتن لبخند زیبا است. تفاوت چشمگیری میان لبخندزدن در برابر دوربین عکاسی و لبخندزدن از روی شادی وجود دارد. همه می‌توانند دندان‌هایشان را نشان بدهند اما آدم های شاد با تمام وجود و با تمام انرژی‌شان لبخند می‌زنند. خنده‌ی واقعی هیچ‌وقت نمی‌تواند مصنوعی باشد. وقتی در معرض تابش شادی‌های زندگی باشید، قطعا تحسین‌کننده‌هایی را نیز به خود جذب می‌کنید.

5- آنها احساسات و افکار متعادلی دارند
آدم های شاد کوچک‌ترین اتفاقات خوشایند زندگی را جشن می‌گیرند. این رفتار منابع شادی‌بخش را در دسترس آنها قرار می‌دهد که خیلی از مردم آن را نادیده می‌گیرند. در عین حال آنها به بسیاری از موارد جزئی که برای خیلی‌ها آزاردهنده است اهمیت نمی‌دهند. آنها می‌دانند چه چیز ارزش لذت‌بردن دارد و از چه مسائلی باید چشم‌پوشی کرد. آدم های شاد قادرند بین خوشی‌ها و ناخوشی‌ها توازن برقرار کنند؛ در نتیجه با دید مثبت به زندگی، می‌توانند هر مشکلی را به فرصتی برای رشد تبدیل کنند.

6- آنها با آدم های شاد دیگر در ارتباط هستند
آدم های شاد معمولا تنها نیستند. آنها یا به‌صورت آگاهانه به‌دنبال یافتن دوستان و افرادی با عادت‌های مشابه خودشان هستند یا قدرت تاثیرگذاری مثبت بر روی دیگران را دارند. خوشحالی و نشاط مسری است. اغلب مردم در گروه‌های مختلف تمایل دارند یکدیگر را بررسی کنند و متعاقبا از جذاب‌ترین رفتارهایی که دور‌و‌برشان پیدا می‌کنند سرمشق بگیرند. اگر مردم به‌گونه‌ای با اطرافیان‌شان برخورد کنند که دوست دارند دیگران هم همان‌طور با آنها رفتار کنند، نتیجه‌ای فراگیر و مقاومت‌ناپذیر شکل می‌گیرد که حتی روی افرادی که فقط شاهد این رفتار هستند تأثیرگذار خواهد بود.

7- آنها در زمان حال زندگی می‌کنند
ارج‌نهادن به هر ثانیه‌ی باارزشی که می‌گذرد، یک بخش اساسی احساس شادی است. اگر زندگی کردن در زمان حال این‌قدر آسان است چرا بسیاری از مردم وقت خود را صرف فکرکردن درباره‌ی گذشته و آینده می‌کنند؟ آدم های شاد از موقعیت خود راضی هستند.آنها نسبت به آنچه در لحظه درحال روی‌دادن است کاملا آگاهند و احساس خشنودی می‌کنند. این امر به آنها اجازه می‌دهد برخلاف دیگران که نسبت به همه چیز وسواس به خرج می‌دهند، موقعیت‌های خوش و ماجراجویانه‌‌ی زندگی را دریابند. این تنها بخش کوچکی از حضور پرانرژی آدم های شاد در همه‌ی موقعیت‌های زندگی‌شان است.

8- آنها شنونده‌های خوبی هستند
معاشرت چیزی فراتر از غرولندکردن است و جای تعجب ندارد که چرا هیچ‌کس به حرف‌های آدم‌های غرغرو گوش نمی‌کند. در یک فضای خالی نمی‌توان انتظار وجود یک هارمونی مناسب داشت. آیا می‌توانید تصور کنید که در یک گروه آکاپلا (شکلی از موسیقی آوازی یک یا چندنفره که بدون همراهی ساز ساخته می‌شود) بدون شنیدن صدای دیگر اعضا قادر به آوازخواندن باشید؟ به‌منظور ساخت یک آکورد طنین‌انداز شما باید به صداهایی که در اطراف‌تان وجود دارد گوش بدهید و زمان درست را برای اجرای خود پیدا کنید. آدم های شاد برای کسب اطلاعات جدید، همیشه به دنبال نوع نگاه تازه‌ای هستند. احساسات دیگران عمیقا برای آنها مهم است چون می‌دانند با حذف تمایلات شخصی‌شان نتیجه‌ی بهتری برای همه به‌وجود خواهد آمد. آدم های شاد برای یادگیری مداوم با خود یک تعهد همیشگی دارند و می‌دانند که سکوت‌کردن و گوش دادن به دیگران تنها راه انجام این کار است.

9- آنها کم‌توقع هستند
واضح است که اگر توقع شما پایین باشد، به کمترین امکانات راضی خواهید بود. این ذهنیت رویکرد پایدارتر و غیرمادی‌تری را نسبت به زندگی شکل می‌دهد. کسانی که از اطرافیان‌شان توقع دارند همیشه در خدمت آنها باشند و دستورات‌شان را اطاعت کنند، نارضایتی بیشتری هم نسیب‌شان می‌شود. شادی واقعی از درون سرچشمه می‌گیرد، نه از اعمال و رفتاری که خارج از ذهن رخ می‌دهد. آدم های شاد به این موضوع آگاهند و بیشتر از اینکه از منابع خارجی توقع داشته باشند، از خودشان توقع دارند. پذیرش موقعیت‌ها و افراد برای آنها رفتار سالم‌تری به‌شمار می‌آید. به همین دلیل آنها به‌جای مسئول‌دانستن و توقع‌داشتن از دیگران، با خود در صلح هستند و مشکلات و مسائل را با ذهنی باز می‌پذیرند تا بدون تعصب، به یافتن راه حل مناسب برای مسئله فکر کنند.

10- آنها قضاوت نمی‌کنند
هیچ‌کس دوست ندارد قضاوت شود چراکه اکثر قضاوت‌ها با اطلاعات ناقص و اشتباه صورت می‌گیرد. آدم های شاد طبق تجربه‌ی خودشان می‌دانند که زندگی یک پروسه‌ی بی‌انتها برای یادگیری است و هر موقعیتی می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در همه‌ی ما شود. با این تفکر، نگه‌داشتن فکرهای بیهوده و حسادت‌ورزیدن به دیگران کاری بی‌معنی به‌حساب می‌آید. آدم های شاد می‌دانند که انسان‌ها نقطه‌ضعف‌های متفاوتی دارند و در وقت مناسب، ظرفیت آگاهی تازه‌ای برای همه وجود خواهد داشت. این طرز تفکر، آدم های شاد را نسبت به کسانی که همیشه درحال قضاوت دیگران هستند به همنشین‌های بهتر و صبورتری تبدیل می‌کند.

سخن آخر
طی‌کردن مسیر منتهی به شادی و رضایت کار آسانی نیست. این کار به فروتنی صادقانه نیاز دارد که به‌طور طبیعی در همه‌ی انسان‌ها وجود ندارد. آدم های شاد به دلایل خاصی محبوب و موفق هستند. هرکس که به‌اندازه‌ی آنها لبخند بزند بدون شک در مسیر درستی قرار گرفته است. الان زمان آن رسیده که متوجه شوید چه چیزهایی می‌توانید از این افراد یاد بگیرید. آدم های شاد دوست ندارند دیگران به آنها حسودی کنند. آنها می‌خواهند شادی‌شان را با دیگران قسمت کنند و برای یادگیری درس‌هایی که در محیط اطراف‌ وجود دارد، به ایجاد انگیزه در دیگران بپردازند. این آدم های شاد در عین الهام‌بخش‌بودن برای دیگران، همواره درحال یادگیری نکات جدیدی هستند که در وجود افراد مختلف می‌بینند. این دلیلی است که ما را عاشق این آدم‌ها می‌کند و جای شک نیست که زمین بدون آنها از حرکت می‌ایستد. شادترین فردی را که در اطراف خود می‌شناسید در آغوش بگیرید و به او اجازه بدهید شما را به سمت زندگی بهتری هدایت کند.

منبع : چطور دات کام

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 2

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top