9 راهنمایی خوردن و آشامیدن قبل از امتحان

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1391/10/19
person.webp 6106
heart.webp 0

9 راهنمایی خوردن و آشامیدن قبل از امتحان


برای اینكه از عهده امتحان به خوبی بر آیید علاوه بر درس خواندن باید از نظر روحی و جسمی هم آماده باشید. و برای اینكه راحت تر سر جلسه امتحان بنشینید باید خوراك مناسبی میل كرده باشید، طوریكه نه احساس گرسنگی كنید و نه احساس سنگینی تا بتوانید روی سؤالات تمركز كنید و به آنها بهترین پاسخ ها را بدهید.

راهنمای وعده های غذایی قبل از آزمون

اول: قبل از امتحان غذایی متعادل از مواد مغذی میل كنید. اگر آزمون شما صبح برگزار می شود، وقت كافی برای خوردن صبحانه تنظیم كنید. از مواد پروتئینی و میوه ها در صبحانه خود بگنجانید.

دوم: از غذا های غنی از پروتئین مانند تخم مرغ ها، دانه ها، ماست و پنیر برای صبحانه و نهار روز امتحان استفاده كنید. این مواد غذایی در سراسر روز امتحان به شما كمك می كنند، تا از راحتتر از عهده آن برآیید.

سوم: هر وعده غذایی را سبك در نظر بگیرید چون یك خوراك مفصل سبب خواب آلودگی شما می شود. اگر گرسنه نیستید از خوردن دسر خود داری كنید. بدترین اتفاقی كه ممكن است بیفتد این است كه در هنگام امتحان دچار خواب آلودگی شوید.

چهارم: هیچگاه یك وعده غذایی را با چای یا قهوه عوض نكنید. شاید اگر به چای یا قهوه عادت دارید با نخوردن آن دچار سر درد شوید. اما نباید در نوشیدن آن زیاده روی كنید. كافئین زیاد سبب می شود در هنگام امتحان عصبی باشید. اگر بتوانید از چای سبز استفاده كنید به مراتب بهتر است.

پنجم: اگر استرس زیادی دارید می توانید از نوشیدنی هایی كه با شیر ساخته می شوند استفاده كنید. این كار به شما كمك می كند تا زمانیكه بتوانید چیزی بخورید انرژی كافی داشته باشید.

ششم: از تنقلات سالم مانند دانه ها و میوه در كیف خود داشته باشید تا در ساعات خالی بین امتحان آزمون انرژی خود را بازیابی كنید. این تنقلات در عملكرد شما  اثر مثبت دارد چون هنگام امتحان انرژی زیادی خواهید سوزاند.

هفتم: اگر هر روز یك مولتی ویتامین، امگا 3 و ویتامین B استفاده كنید، عملكرد مغز بهبود می یابد.

هشتم: از نوشیدن هر چه كه الكل دارد به شدت خود داری كنید چون نتیجه بسیار بدی در امتحان شما خواهد گذاشت همینطور در دراز مدت هم عملكرد مغز شما را به عنوان یك محصل مختل می كند.

نهم: از روز قبل مقدار زیادی آب بنوشید. كم آبی بدن سبب می شود هنگام امتحان تمركز خود را از دست بدهید و احساس بیمار بودن به شما دست می دهد.

نكته ها:
- در برنامه ریزی درسی حتماً برای خوردن و آشامیدن وقت كافی قرار دهید تا زمان كافی برای تأمین انرژی مغز خود داشته باشید به خاطر داشته باشید مغز انسان انرژی زیادی مصرف می كند. یك هفته قبل از امتحان حتماً رژیم غذایی مناسب داشته باشید و به اندازه كافی بخورید تا قند خون شما در سطح مناسبی باشد در این صورت مغز شما بهتر جواب خواهد داد.
- از امتحان كردن غذاها یا دارو های جدید قبل از امتحان پرهیز كنید هر ماده جدیدی كه وارد بدن می شود ممكن است واكنش های ناشناخته داشته باشند. همچنین سعی كنید، نزدیك امتحان از خوردن خوراكی هایی كه می دانید با بدن شما سازگاری زیادی ندارد خود داری كنید.


منبع: سلامت سیمرغ

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top