آیا ماساژ برای سلامتی مفید است؟

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/05/19
ورود مقاله: 1391/09/07
person.webp 8355
heart.webp 0

آیا ماساژ برای سلامتی مفید است؟

خیلی از اشکال ماساژ ، ورای ریلکسیشن ساده برای خود منافعی دارند. در این مقاله تنها چند تا از مشکلاتی که از ماساژ سود می برند نام برده میشود.

کمر درد :

بیش از یک مطالعه تاثیر ماساژ درمانی را بر کمر درد نشان داده اند.یک مطالعه در سال 2003 نشان می دهد که ماساژ درمانی از طب سوزنی  یا عمل نخاع برای کاهش فشار کمر درد بهتر بوده است.این عمل همچنین نیاز به مصرف داروهای مسکن را تا 36 درصد کاهش داده است.

سردردها:

از دیگر انواع دردها که ماساژ درمانی بر آن تاپیر مثبت دارد سردرد می باشد.بوسیله ی بیشتر از یک مطالعه نشان داده شده است که ماساژ درمانی میتواند از تعدد میگرنهای شخص بکاهد و همچنین خواب را بهبود بخشد.

التهاب مفاصل:

در آزمایشات کلینیکی اولیه تاثیر ماساژ سوئدی مشاهده شد وقتی که شرکت کننده ها یک یا دو بار در هفته ماساژشدند، درد ، خکشی و عملکرد مفاصل آنها بهبود پیدا کرد ولی در گروهها این تغییرات یافت نشد.

سرطان:

ماساژدرمانی به عنوان مکملی برای طب سنتی ، طب غربی می تواند آرمسازی را ارتقا و علائم سرطان را کاهش دهد و یا تاثیرات درمان آن را برطرف سازد. همچنین ممکن است به کاهش درد ، تورم ، خستگی ، تهوع و یا افسردگی ، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

اضطراب:

یک مرور از بیش از 12 مطالعه نشان داد که ماشاژ به رهایی از افسردگی و اظطراب کمک می کند . آن شطح کورتیزول را روی 50 درصد نگه می دارد و همچنین ماساژ سطح نروترنسمیترهایی که به کاهش افسردگی کمک می کنند را افزایش می دهد.

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top