خوردن زیاد پنیر و خطر ابتلا به سرطان مثانه

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1391/07/20
person.webp 6187
heart.webp 0

خوردن زیاد پنیر و خطر ابتلا به سرطان مثانه

 

متخصصان علوم پزشكی در اروپا هشدار دادند كه خوردن مصرف زیاد پنیر خطر ابتلا به سرطان مثانه را تشدید می‌كنند.
به گزارش ایسنا، این متخصصان هشدار دادند در افرادی كه روزانه بیش از 53 گرم پنیر می‌خورند خطر ابتلا به سرطان مثانه بیش از 50 درصد افزایش پیدا می‌كند. 53 گرم پنیر تقریبا به اندازه یك تكه كوچك شكلات است. مجله اروپایی سرطان در این باره گزارش داد كه در عین حال خوردن كمتر از این مقدار پنیر در روز هیچ خطری برای سلامت مثانه ندارد. به گزارش روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس، این متخصصان در آزمایشات خود چگونگی تأثیر رژیم غذایی چرب روی احتمال ابتلا به سرطان مثانه را در 586 داوطلب سالم و مبتلا به سرطان مثانه بررسی كرده به نتایج فوق دست یافتند. این یافته حاصل مطالعات گروهی از پزشكان و متخصصان دانماركی و بلژیكی است.

آمارها نشان می‌دهد كه سالانه حدود 10 هزار نفر تنها در انگلیس قربانی سرطان مثانه می‌شوند و احتمال ابتلا به این سرطان در افراد سیگاری چهار برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری است. بنا بر این گزارش، سرطان مثانه دومین سرطان شایع دستگاه ادراری است که از کل سرطان‌های موجود، حدود هفت درصد از سرطان‌های مردان و همچنین دو درصد از سرطان‌های زنان را تشکیل می‌دهد. همچنین 65 سالگی سن متوسط ابتلا به این نوع سرطان است.

پزشكان می‌گویند افرادی که شغلشان به عنوان مثال در ارتباط با صنایع چرم است یا کارگرانی که با موادی مثل رنگ، بنزین، مواد چاپ و مواد شیمیایی سر و کار دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان قرار دارند. یکی دیگر از علل ایجاد کننده سرطان مثانه استفاده از داروهایی مانند سیکلوفسفامید و شیرین کننده‌های مصنوعی است. عفونت و سنگ مثانه نیز خطر بدخیمی مثانه را افزایش می‌دهند. بعلاوه سیگار عامل 50 درصد تشكیل تومورهای مثانه است.

شایع‌ترین علائم سرطان مثانه وجود خون در ادرار است که در اكثر موارد دیده می‌شود. همچنین درد مشترک در پهلو و درد استخوانی از سایر علایم این بیماری است. متخصصان می‌گویند چربی‌های اشباع شده مثل گوشت و لبنیات احتمال بروز این سرطان را تشدید كرده اما در عوض چربی‌های سالم مثل روغن زیتون نقش حفاظت كننده در برابر این بیماری دارند.


منبع: واحد مشاورۀ آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

jerea

0
0
1391/07/30

خیلی عالییه من که هرموقع صفحات شما رو مطالعه می کنم کار هام میمونه همش خدا خدا میکنم مهمون نرسه چون من هم مشغول رژیم گرفتن هستم با خوندن مطالب شما ارادم قوی تر میشه هماطلاعاتم بالا میره

پاسخ آتی اسپرت : دوست عزیز، از نظر شما سپاسگزاریم

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top