حفظ سلامت بدن در ماه مبارک رمضان

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1391/05/02
person.webp 6461
heart.webp 0

حفظ سلامت بدن در ماه مبارک رمضان

 

يك مشاور تغذيه و رژيم درماني ضمن تاكيد بر اجتناب از پرخوري و ريزه‌خواري در طول ماه مبارك رمضان، گفت: متاسفانه بسياري از افراد به علت افراط در مصرف مواد غذايي در وعده افطار با پايان يافتن ماه مبارك رمضان، چاق مي‌شوند.
برليانت بزرگمهر در گفت‌وگو با ايسنا، با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارك رمضان، توصيه‌هاي تغذيه‌اي مفيدي را ارائه و عنوان كرد: استفاده كافي از مواد خوراكي سرشار از ويتامين‌ها در حين روزه‌داري بسيار حائز اهميت است. وي با بيان اينكه بايد پرهيز از ريزه‌خواري و پرخوري به صورت يك عادت دربيايد، گفت: برخي افراد به صورت مرتب در يخچال را باز مي‌كنند و چيزي برمي‌دارند اين خود باعث اضافه وزن مي‌شود. لازم است اين عادات غلط تغذيه‌اي كنار گذاشته شوند. بزرگمهر ادامه داد: بسياري از افراد پس از اتمام ماه مبارك رمضان، چاق مي‌شوند. اين افراد معمولا در وعده افطار افراط و بدخوري مي‌كنند. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر بدخوري شايع‌تر از پرخوري است، گفت: استفاده زياد از مواد چاق‌ كننده و مضر چون زولبيا و باميه و انواع شيريني‌ها از جمله مصاديق بدخوري است و افراد تصور مي‌كنند به اين علت كه در طول روز هيچ چيز نمي‌خورند، مجازهستند از اين خوراكي‌ها مصرف كنند. اين مشاور تغذيه و رژيم‌ درماني افزود: در اين ميان حذف وعده غذايي سحري بسيار آسيب‌رسان است. اين تصور هم كه وعده غذايي شام مي‌تواند جايگزين وعده سحر شود بسيار اشتباه است زيرا فرد دچار افت قند خون در طول روز مي‌شود و تمايل فرد را به مصرف غذاهاي شيرين و پركالري زياد مي‌كند.
لازم است وعده سحري مفصل‌تر از وعده افطار بوده و در هنگام سحر از مواد حاوي آب و انواع ميوه‌ها و سبزي‌ها بهره جست. بايد توجه داشت كه براي جلوگيري از تشنه شدن به هنگام روزه‌داري علاوه بر مصرف كافي سبزيجات، ميوه‌ها و مواد غذايي حاوي آب، نبايد در مصرف چاي نيز افراط كرد زيرا باعث دفع آب از بدن مي‌شود. وي ادامه داد: نمك نيز باعث تشنگي مي‌شود، كم‌ كردن نمك موجود در غذا مي‌تواند به روزه‌دار كمك كند تا تشنگي كمتر به سراغش بيايد. اين مشاور تغذيه و رژيم درماني درباره وعده افطار نيز گفت: بهتر است با مصرف آب ولرم به روزه‌داري پايان داد. پس از آن مصرف شيرگرم همراه با عسل، گردو يا خرما؛ مصرف نان و پنير رژيمي به همراه هندوانه يا انگور ياقوتي؛ صرف ساندويچ پنير، گردو، خيار و گوجه‌فرنگي به عنوان يك وعده افطار سالم توصيه مي‌شود. وي با بيان اينكه بهتر است ميان وعده غذايي افطار با شام نيم ساعت تا سه ربع فاصله باشد، گفت: يك شام سبك نظيرمرغ پخته يا ماهي تازه مي‌تواند تا حدود زيادي به يك روزه‌دار كمك كند تا روزهايي همراه با سلامتي را پشت سر بگذارد. بزرگمهر مصرف آش و سوپ در وعده افطار را بدون اشكال دانست و گفت: اما در مصرف حليم بايد كمي مراقب بود. زيرا حليم‌هايي كه در بيرون از منزل طبخ مي‌شوند، بسيار چرب و پرگوشت هستند و شكر زيادي در حين مصرف به آن‌ها اضافه مي‌شود. وي ادامه داد: بايد توجه كرد كه پر كردن شكم در وعده افطار از آب و مواد غذايي فرد را دچار مشكلات گوارشي مي‌كند. اين مشاور تغذيه و رژيم درماني در ادامه به افرادي كه مبتلا به يبوست هستند توصيه كرد تا آب و مواد خوراكي چون سبزي را به ميزان كافي در فاصله ميان افطار تا سحر استفاده كنند. وي در پايان گفت: پياده‌روي و ورزش به ويژه پس از افطار مي‌تواند تا حدود زيادي براي بدن مفيد باشد.

 

منبع: مردم سالاری

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top