راه های کاهش بروز سردرد در ماه مبارک رمضان!

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1391/04/29
person.webp 7472
heart.webp 0

راه های کاهش بروز سردرد در ماه مبارک رمضان!

دلیل اساسی سردردهای میگرنی مرتبط با روزه‌داری ناشی از گرسنگی و افت قند خون، از دست دادن آب بدن، و ... است. با توجه به گفتۀ کارشناسان تغذیه اگر در ماه رمضان در طول روز سردرد دارید نوشیدن آب و مایعات کافی، مصرف سبزیجات در وعده سحر و همچنین قرار نگرفتن در معرض نور خورشید، سردردهای ناشی از طول روز در ماه مبارک رمضان را کاهش می‌دهد.دلیل اساسی سردردهای میگرنی مرتبط با روزه‌داری ناشی از گرسنگی و افت قند خون، از دست دادن آب بدن، خواب ناکافی و قطع مصرف موادی است که وابستگی ایجاد می‌کنند. سردردهای میگرنی در این دوران تشدید می‌شوند، در ماه رمضان علائمی مانند سردردهای عصبی، کاهش قند خون و کم آبی باعث افزایش اسیدهای چرب آزاد خون شده و به طور مستقیم اثر شدیدی بر روی آزادسازی کاته کولامین‌ها در میگرن می‌شوند. افراد با راهنمایی و کمک پزشک معالج و ایجاد تغییرات مختصر در مصرف دارو می‌توانند روزه بگیرند.


راههای کاهش بروز سردرد در بیمارانی که سردرد میگرنی دارنددر این ماه نوشیدن آب و مایعات کافی، مصرف سبزیجات در وعده سحر، عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید (در صورت اجبار از عینک و کلاه الزامی است)، عدم انجام فعالیت‌های شدید بدنی و ورزش در معرض نور خوشید از راهکارهای کمک کننده در این بیماران است. ترک سیگار قبل از ماه مبارک و یا به حداقل رساندن مصرف آن، کاهش مصرف قهوه و چای پررنگ قبل از ماه مبارک رمضان از دیگر مواردی است که افراد مبتلا به سردردهای عصبی و میگرنی بایستی رعایت کنند. گاهی مصرف یک قرص مسکن در وعده سحر می‌تواند کمک کننده باشد.

 

منبع: آلامتو

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

sara

0
0
1392/04/24

از مطالب خوبتان تشکر می کنم.

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

نیلو90

0
0
1392/04/23

عالی بود

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

حسيني ازاهرم

0
0
1392/03/17

خيلي ممنون

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top