چگونه از علائم سوء هاضمه در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1391/04/28
person.webp 6667
heart.webp 0

 

چگونه از علائم سوء هاضمه در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟

 

یک متخصص تغذیه گفت: گرفتگی عضلات ممکن است به دلیل مصرف ناکافی غذاهای حاوی کلسیم، منیزیوم و پتاسیم باشد و مصرف غذاهایی که منبع غنی از مواد فوق هستند مانند سبزی‌ها و میوه‌ها از گرفتگی عضلات جلوگیری کند. مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: یبوست می‌تواند باعث ایجاد بواسیر، درد در ناحیه مقعد و سوء هاضمه به همراه نفخ شود که علت بیماری مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده، مصرف کم آب و فیبر غذایی است که پرهیز از مصرف زیاد غذاهای تصفیه شده مثل نان سفید، افزایش مصرف آب و استفاده از نان های سبوس دار مانند نان سنگک، جو، میوه‌ها و سبزی‌ها می‌تواند از بروز یبوست جلوگیری کند. وی گفت: سوء هاضمه و نفخ به دلیل مصرف زیاد غذاهای چرب، سرخ کردنی و ادویه‌دار، غذاهایی مثل تخم مرغ، کلم، عدس، نوشابه‌های قندی گازدار مثل کولاها است و برای درمان سوء هاضمه و نفخ باید از خوردن غذاهای چرب و نوشابه‌های گازدار خودداری شود.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: تعریق زیاد، ضعف، کاهش انرژی، سرگیجه، رنگ پریدگی و حالت غش که ممکن است هنگام بعدازظهر در ماه مبارک رمضان اتفاق بیفتد از علائم افت فشار خون است که با خنک نگه داشتن فرد و افزایش مصرف مایعات و نمک می‌توان مانع افت فشار خون شود. صفوی افزود: سردرد به علت عادت به مصرف کافئین و تنباکو و قطع آن است. خستگی نیز به علت عدم استراحت و خواب کافی و فعالیت زیاد یا افت فشار خون پدید می‌آید که بهتر است از یک تا ۲ هفته قبل از ماه مبارک رمضان مصرف مواد حاوی کافئین و تنباکو کاهش داده شود و در طول ماه مبارک رمضان باید خواب و استراحت کافی باشد. این متخصص تغذیه گفت‌: ضعف، سرگیجه، خستگی، عدم تمرکز، تعریق، لرزش، کاهش فعالیت و قدرت جسمانی، سردرد و طپش قلب از علائم افت قند خون است. در افراد غیر دیابتی مصرف زیاد قندهای ساده در وعده سحر توصیه می‌شود چون این امر باعث جلوگیری از افت قند در طول روز می‌شود.
وی گفت: گرفتگی عضلات ممکن است به دلیل مصرف ناکافی غذاهای حاوی کلسیم، منیزیوم و پتاسیم باشد و مصرف غذاهایی که منبع غنی از مواد فوق هستند مانند سبزی‌ها و میوه‌ها از گرفتگی عضلات جلوگیری کند. صفوی افزود: زخم معده، سوزش سردل، ورم معده به دلیل افزایش اسید در معده خالی می باشد و سوزش سر دل ابتدا در قسمت فوقانی معده در بالای دنده‌ها شروع شده و تا ناحیه گلو گسترش می‌یابد و غذاهای ادویه‌دار، نوشابه‌های گازدار مثل کولا و نیز قهوه این حالات‌ها را بدتر می‌کند.

 

منبع: پرشین وی

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

سلنا

0
0
1393/03/10

مطالبه تون همیشه برای من عالیییییییییی خواهشن یه رژیم مناسب برای ماه رمضان برام بگین سحری چی بخورام تا هم بی حال نشم هم لاغر بشم خواهشن منتظرام نذارین

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top