بدنمان هر روز به این 5 مادۀ غذایی نیاز دارد!

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1391/03/30
person.webp 5979
heart.webp 0

بدنمان هر روز به این 5 مادۀ غذایی نیاز دارد!

 

شما به کرات از رادیو ،تلویزیون یا حتی پزشک خود شنیده اید که باید در طول روز از این 5 ماده ی خوراکی میل کنید تا بدنتان سالم بماند. اما این 5 خوراکی که این همه بر استفاده آنها تاکید می شود چه خوراکی هایی هستند؟ این 5 خوراکی جزو خانواده سبزیجات و میوه ها هستند اما چه میوه هایی؟ شما باید روزانه در حدود 80 تا 100 گرم از این مواد را به بدن خود برسانید.
یک عدد سیب ، دو عدد زردآلو ، یک هویج بزرگ ، چند عدد لوبیا سبز ، مقدار کمی از یک کمپوت میوه ای.
اما این مواد خوراکی را به چه نوع و سبکی باید مصرف کرد ؟ تازه ،فریز شده یا آب پز شده؟ حتی اگر این میوه های را آب پز نیز کنید بازهم به خوبی مواد و ویتامینهای موجود شان حفظ می شود. اما بهترین شیوه و طرز مصرف بدین ترتیب می باشد؛ هنگامی که این میوه های را خریداری می کنید همان موقع و پس از شستن صحیح، مورد مصرف قرار دهید . البته باید هنگام آب پز کردن این میوه ها دقت داشته باشید ،به آنها نمک یا شکر زیادی اضافی نکنید و در هنگام طبخ دقت داشته باشید که ویتامین های آنها از دست نرود.
اما چرا به مصرف روزانه این مواد خوراکی تاکید می شود؟ زیرا سبزی ها و میوه ها دارای ویتامین های بسیاری هستند بخصوص میوه هایی که توضیح داده شده است دارای مقادیر زیادی ویتامین هستند.

سیب را که به عنوان سلطان میوه ها می شناسند زیرا دارای ویتامین و فیبر های بسیار مفیدی است. زرد آلو علاوه بر اینکه برای بدن شما مفید است تاثیر مستقیمی بر روی پوست شما دارد و برای پوستتان بسیار مفید است. تمامی میوه ها و سبزیجاتی که گفته شد دارای درصد بالایی از  ویتامین سی و آ، و کاروتن هستند. این سبزیجات و میوه ها دارای مقدار زیادی آب هستند که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند و همچنین به علت دارا بودن فیبر، هضم غذا را تسریع می بخشند. این میوه های و سبزیجات دارای کالری بسیار پایینی هستند و برای رژیم های لاغری مفید می باشند: با خوردن این 5 خوراکی از بیماری های قلبی -  عروقی پیشگیری می کنید: مطالعات و تحقیقات دانشمندان نشان می دهد افرادی که از این میوه ها و سبزیجات استفاده کرده اند و یا در رژیم ها ی غذایی خود سبزیجات را گنجانده اند تا حدود زیادی از بیماری های قلبی در امان مانده اند.

 

منبع: سلامت سیمرغ

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top