نکات ضروری در مورد استفاده از کرم ضد آفتاب

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1395/05/02
person.webp 3318
heart.webp 0

همین طور که میدانید مرداد ماه گرم ترین ماه تابستان است و به دلیل تابش بالای نور خورشید استفاده از کرم ضد آفتاب برای تمام افراد ضروری است . با توجه به همین موضوع در این مقاله نکات حائز اهمیت درباره استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب را برایتان گردآوری کرده ایم

1. از شماره‌های بالا بپرهیزید
رده‌های زیادی از کرم‌های ضد آفتاب با SPF (یا فاکتور محافظت در برابر خورشید) بالای ۵۰ وجود دارد که اساسا نشان می‌دهند شما چه مدتی میتوانید بدون سوختگی، در معرض آفتاب قرار بگیرید. برای مثال، SPF 15نشان دهنده‌ی این است که تا ۱۵ بار در برابر سوختگی از پوستتان محافظت می‌کند. وقتی این عدد از ۵۰ بالاتر میرود، دیگر این قانون صدق نمی‌کند. پس SPF 30 تا ۵۰ به اندازه کافی مناسب است.



2. به دنبال فرمول‌های «طیف گسترده» باشید
آیا می‌دانستید که دو نوع اشعه از خورشید ساطع می‌شود؟ UVB و UVA . اشعه UVA می‌تواند تا لایه‌های عمیق‌تری به پوست آسیب برساند، در حالی که UVB اشعه ایست که باعث آفتاب سوختگی میشود. کرم‌های ضد آفتاب طیف گسترده، از پوست در برابر هر دوی این اشعه‌ها محافظت می‌کند.

3. چه مقدار باید استفاده کرد
می‌دانید که توصیه می‌شود هنگام شستن موها به اندازه یک سکه شامپو مصرف شود. اما درباره‌ی کرم‌های ضد آفتاب، بر عکس است. باید حدود ۳۰ گرم از کرم ضد آفتاب مصرف کنید که حدودا برابر با اندازه یک لیوان شات است!

4. چه زمانی آن را بزنید
پوست شما نیاز دارد که ضد آفتاب به آن نفوذ کند تا بتواند حفاظت مناسب را دریافت نماید. نمی‌توانید کمی کرم به صورتتان بزنید و بلافاصله بیرون بروید! لوسیون را حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از بیرون رفتن به پوستتان بمالید.

5. همه جا آنرا بزنید
باید مطمئن شوید که تمام مناطق در معرض نور آفتاب را پوشش داده اید. حواستان به پشت گردن، شانه‌ها، قفسه سینه، گوش و حتی دست‌هایتان باشد!

6. تکرار کردنش را فراموش نکنید
حتی اگر یک ضد آفتاب، ضد آب هم باشد، می‌تواند با یک حوله پاک شود و یا با عرق کردن پایین بریزد. اطمینان حاصل کنید که هر چند ساعت آنرا تکرار می‌کنید. اگر در استخر هستید، هر بار که از استخر بیرون آمدید مجددا آنرا تکرار کنید.

7. لب‌هایتان نیز حمایت نیاز دارند
لب‌ها نیز می‌توانند قربانی اثر آفتاب بشوند و آفتاب سوختگی لب‌ها، جهنم خاص خودش است! پس از آنها هم با یک بالم لب حاوی SPF محافظت کنید.


منبع : برترین ها

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top