10 ویژگی ورزشکاران حرفه ای و موفق

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1395/04/20
person.webp 7718
heart.webp 29

ورزشکاران موفق کسانی هستند که زندگی بدون ورزش برای آنها غیر ممکن است . ورزش بخش جدا ناپذیر زندگی آنهاست و تحت هیچ شرایطی آن را رها نمیکنند یا به تعویق نمی اندازند . در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از عادت های مشترک ورزشکاران موفق آشنا کنیم ، با ما همراه باشید .

1 -  خوش هیکل بودن، دلیل اصلی ورزش کردن اونها نیست
اونها ورزش می کنند تا سالم باشند. ورزش منظم، خطر بسیاری از بیماری های جسمی و روحی رو از ما دور کرده و پیری رو به تعویق می اندازد. این افراد معتقدند که نسبت به بدن خود مسئول هستند و این مسئولیت پذیری رو با ورزش و اصلاح روش زندگی نشان می دهند. این یکی از مهمترین انگیزه ها در زندگی این افراد برای ادامه ورزش است.

2 -  ورزش رو قطع نمی کنند و در ادامه اون سماجت به خرج می دهند
این افراد، به جز یک یا دو روز در هفته که باید حتماً به بدن برای ترمیم عضلات، استراحت بدهند، در ورزش خود وقفه ایجاد نمی کنند. زیرا وقفه طولانی بین جلسات ورزشی باعث تنبلی و سستی و بی انگیزگی می شود. افراد موفق در ورزش و کاهش وزن کسانی هستند که حتی در سفرهای کاری هم راهی برای فعال بودن پیدا می کنند. مثلاً در هتلی اقامت می کنند که اتاق مخصوص ورزش و دستگاه های ورزشی داشته باشد و یا امکان پیاده روی و دویدن در اطراف محل اقامت خود داشته باشند. تنها زمانی که ممکن است بین جلسات ورزشی این افراد وقفه بیفتد، زمانی است که دچار جراحت یا بیماری شده باشند.

 

 

3 -  ورزش هایی رو انجام می دهند که با شخصیت اونها همخوانی دارند
علایق هرفرد با فرد دیگر تفاوت دارد و در مورد ورزش هم این قاعده صدق می کند. دوست داران ورزش به نسخه های ورزشی که دیگران برای اونها می پیچند توجه نمی کنند، بلکه ورزشی رو دنبال می کنند که به اون علاقه دارند. بسیاری از افرادی که با ورزش مشکل دارند، در واقع ورزش مناسب شخصیت خودشون رو انتخاب نکرده اند. مثلاً افراد اجتماعی معمولاً ورزش های گروهی رو دوست دارند اما افراد درون گرا بیشتر از ورزش های انفرادی لذت می برند.

4 -  ورزش یک امر قابل معامله نیست
ورزش یک اولویت است. هیچ تبصره و اما و اگری هم ندارد. هیچ بهانه ای اونقدر قوی و موجه نیست که بتواند ما رو از ورزش، دور کند. فواید ورزش خیلی فراتر و ارزشمندتر از این هستند که بخواهیم با بهانه های واهی سر خودمون رو کلاه بگذاریم و از ورزش شانه خالی کنیم. صحبت از کمبود وقت برای ورزش نیست. صحبت از این است که وقت رو باید خودتون بسازید و برای ورزش، جای خالی در برنامه زندگی خود، فراهم کنید.

5 -  لزوماً عاشق ورزش نیستند
شاید عاشق ورزش نباشند اما در هر صورت دست از اون نمی کشند. بعضی از افراد اونقدر خوش شانس هستند که برای جلسه بعدی ورزش خود، لحظه شماری می کنند اما بعضی ها هم اینطور نیستند (حتی ورزشکارانی که دست از ورزش نمی کشند). برای این افراد، مهم نیست که درجه علاقه شان به ورزش چقدر است، اونها خودشون رو ملزم به انجام این کار می دانند. درست مثل یک امر حیاتی در زندگی که ترک اون غیر ممکن است. برای این افراد، فواید ورزش اهمیت بیشتری نسبت به سختی ورزش دارد.

6 -  به فعالیت ورزشی خودشون چاشنی اضافه می کنند
یعنی مثلاً یک مکان طبیعی زیبا رو برای دویدن و پیاده روی انتخاب می کنند یا با یک دوست برای پیاده روی قرار می گذارند. ترکیب ورزش با یک فعالیت لذتبخش باعث می شود که فرد به ورزش خود ادامه بدهد.

7 -  از وسایل ورزشی مناسب استفاده می کنند
وقتی که ورزش می کنیم باید مطمئن باشیم که وسایل مناسب ورزشی رو داریم و خیالمون از بابت ایمنی ورزش آسوده باشد. این مورد یکی از اولویت های ورزشی است. منظور این نیست که باید وسایل گرانقیمت تهیه کنیم. اما هر اونچه که داریم باید مناسب ورزشی که انجام می دهیم، باشد. مثلاً نمی توان با کفش مخصوص قایقرانی، ورزش دو انجام داد. نداشتن وسایل ورزشی ضروری یا مناسب، باعث می شود که فرد بعد از مدتی انگیزه ورزشی خودش رو از دست بدهد یا دچار جراحت شده و خود به خود مجبور به ترک ورزش برای مدتی کوتاه یا طولانی بشود.

8 -  از به چالش کشیدن خودشون و امتحان فعالیت های جدید ورزشی، هراسی ندارند
واقعیت این است که تکرار یک برنامه ورزشی بعد از مدتی خسته کننده می شود. در ضمن باعث می شود که فرد دچار توقف در تناسب اندام شود. یعنی بعد از مدتی نتیجه ای که مورد انتظار است رو از ورزش نمی گیرد. هر چند وقت یکبار باید یک شوک به ورزش وارد کرد. مثلاً به کلاس ورزشی جدید یا باشگاه جدید بروید، برای چند جلسه مربی خصوصی بگیرید، ورزش های جدید رو امتحان کنید. اینها باعث می شوند که ورزش برای تان خسته کننده نبوده و جذابیت های جدیدی رو به شما ارائه نماید.

9 -  این افراد، انعطاف پذیر هستند
“یا همه چیز یا هیچ چیز″ یک طرز فکر کاملاً مخرب و بازدارنده است. گرچه ما باید برای رسیدن به هدف مون سماجت کرده و پشتکار داشته باشیم اما انعطاف پذیری نیز بخش مهمی از زندگی است. گاهی لازم است که به هر دلیل موجهی ورزش رو موقتاً کنسل کنیم. افراد موفق کسانی هستند که بلافاصله بعد از اینکه عذری که مانع از ورزش کردن اونها بوده، برطرف شد، ورزش رو از سر می گیرند. اگر فرصت نداشته باشند که روزانه یک ساعت ورزش کنند، روزی نیم ساعت ورزش می کنند. شاید لازم باشد که آهسته حرکت کننده اما پیوسته به حرکت ادامه می دهند.

10 -  هر از گاهی به خودشون جایزه می دهند
این شیوه یکی از راه های تشویق برای ادامه ورزش است. برای خودتون جایزه تعیین کنید (جایزه ای به غیر از غذا و پرخوری) تا انگیزه قوی تری پیدا کنید. مثلاً لباس ورزشی جدید بخرید،‌ دوچرخه جدید بخرید یا حتی یک جلسه ماساژ حرفه ای به خودتون هدیه کنید. کسی که با پشتکار ورزش می کند، شایستگی دریافت جایزه رو هم دارد (هر چند که جایزه اصلی در واقع همان تناسب اندام و سلامتی است اما می توان به جایزه های دیگر هم به عنوان مشوق توجه کرد).

 

منبع : یکا

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 29

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 5 میانگین امتیاز : 4/8

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

مجید رستگاری

0
0
1403/04/12

سپاس

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
no-photo.webp

امیر حسین حسینی

1
0
1400/07/13

عالی به عنوان یه ورزشگاه کاملا درسته

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
1
0
no-photo.webp

ن ف

2
1
1399/01/18

عالی

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
2
1
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top