4 نکته اصلی برای انجام ورزش هوازی

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1395/04/03
person.webp 3381
heart.webp 0

ورزش هوازی در واقع تاثیر مستقیم روی افزایش ضربان قلب دارد و برای اینکه این ورزش موثر واقع شود باید به 4 اصلی اساسی این ورزش که شامل تعداد دفعات، شدت، زمان و نوع ورزش هوازی است توجه کنید.

1. نوع ورزش هوازی
ما نباید فعالیت بدنی رو با ورزش اشتباه بگیریم. هر فعالیتی ورزش هوازی به حساب نمی آید. مثلاً بولینگ، ماهیگیری، پرتاب دارت و سایر فعالیت های مشابه، ورزش هوازی نیستند. نباید فکر کنید که هر فعالیتی که باعث حرکت شما بشود، هوازی است. از معروف ترین و ساده ترین ورزش های هوازی می توان به پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا، پیاده روی در طبیعت دارای شیب، قایقرانی و رقص اشاره کرد. همونطور که می بینید در همه این مثال ها، ضربان قلب افزایش پیدا می کند و خونرسانی به عضلات با شدت و سرعت بیشتری انجام می شود و بدن فرد دچار تعریق می شود تا بالا رفتن دمای بدن رو کنترل کند.

 

 

2. تعداد دفعات ورزش هوازی
تعداد جلساتی که در طی هفته به ورزش هوازی می پردازیم باید حداقل 3 جلسه باشد و بین دو جلسه نباید بیش از 2 روز فاصله بیفتد. به مرور باید تعداد جلسات هفتگی رو افزایش داده و به 5 یا 6 روز در هفته برسانیم. تعداد دفعات ورزش هوازی به خصوص برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است و هر قدر که جلسات بیشتر باشند، وزن هم با سرعت بیشتری کم می شود. اما توجه داشته باشید که حتماً در هر هفته 1 تا 2 روز به خودتون استراحت بدهید و ورزش هوازی انجام ندهید.

3. شدت ورزش هوازی
ورزش هوازی باید با شدت متوسط انجام شود (نه زیاد آسان و نه زیاد سخت). مناسب ترین شدت برای سلامت عمومی بدن شدت متوسط است. شدت ضربان قلب توصیه شده بین 60% تا 85% از حداکثر ضربان قلب فرد است.

4. مدت زمان ورزش هوازی
هر جلسه از ورزش هوازی باید حداقل 20 دقیقه به طول بیانجامد. به تدریج بر مدت زمان ورزش اضافه کنید تا به یک ساعت در هر جلسه برسد. هر قدر که زمان ورزش هوازی بیشتر از 20 دقیقه طول بکشد، بدن انرژی بیشتری سوزانده و استقامت بدن هم افزایش پیدا می کند. مسلماً نباید از همان جلسه اول دست به چنین کاری زد و فشار زیادی به بدن آورد. از 20 دقیقه شروع کنید و به تدریج بر زمان ورزش بیافزایید. همچنین، لازم نیست که کل 60 دقیقه رو پشت سر هم ورزش کنید. می توانید اون رو به 6 تا 10 دقیقه تقسیم کنید و در کل روز 6 بار و هر بار 10 دقیقه ورزش هوازی انجام بدهید.

 

منبع : یکا

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top