7 انتخاب اشتباه برای صبحانه

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1395/03/17
person.webp 3135
heart.webp 0

 همه ما به اندازه کافی از اهمیت بالای خوردن صبحانه در وعده های غذایی آگاهی کامل داریم اما مسئله مهم در این زمینه انتخاب مواد غذایی است که به عنوان صبحانه سر میز آورد میشود . این مواد خوراکی باید علاوه بر سالم بودن با تامین کالری لازم مانع گرسنگی زود هنگام و پرخوری در ساعات بعدی روز شود . در این مقاله با ما همراه باشید تا با تعدادی از اشتباهاتی که در انتخاب مواد غذایی برای صبحانه مرتکب میشویم آشنا شوید .

1. خراب کاری در درست کردن چای یا قهوه
اگر به یک فنجان قهوه سالم کمی شکر یا کرم های خامه ای اضافه کنید، می تواند منجر به افزایش وزن تان شود. در عوض سعی کنید به جای این مواد، از شیر سویای بدون شکر، شیر شاهدانه، شیر بادام یا شیر جو دوسر استفاده کنید. بعد از چند روز برجستگی های چشایی روی زبان تان، خود را با آن وفق داده و دیگر مجبور نخواهید شد از چربی و شکر مضر برای سلامت و مملو از کالری استفاده کنید.


 

2. رفتن سراغ غذاهای اضافه مانده از شب قبل
همه ما این کار را انجام می دهیم، برخی مواقع که خیلی خسته هستیم یا تنبلی مان می گیرد و خیلی گرسنه ایم، ترجیح می دهیم اضافه پیتزا یا کیک تولد را بخوریم. اما این کار را نکنید. به این فکر کنید که تمام طول روز چه حسی خواهید داشت. چربی و نمک پیتزا و شکر موجود در کیک موادی هستند که باعث تورم شکم، خستگی و نوسان قند خون می شوند.

3. هر چیزی را به جای صبحانه می خورید
به شما گفته اند که به محض بیدار شدن از خواب چیزی بخورید، اما اگر در آن لحظه اشتها نداشته باشید این مسئله به افزایش وزن تان منتهی می شود، سعی کنید تنها زمانی صبحانه بخورید که واقعا گرسنه اید. بدن شما بهتر از هر چیز دیگری می تواند این مسئله را تشخیص دهد که چه میزان و چه زمانی باید بخورید. از طرفی زیاد هم به خود گرسنگی ندهید؛ چراکه این مسئله می تواند به انتخاب گزینه های ناسالم و پرخوری منتهی شود.

4. غذاهای نمکی انتخاب می کنید
بسیاری از گزینه های مطلوب ما برای صبحانه سرشار از نمک هستند. سیب زمینی سوخاری، جو دو سر زودپز و حتی تخم مرغ که بیرون از خانه سرو می شوند اغلب سرشار از سدیم هستند. سدیم منجر به حفظ آب در بدن می شود و این باعث می شود شکم تان از اول صبح دچار تورم شود. پس بهتر است مصرف نمک را خصوصا در صبحانه محدود کنید.

5. مصرف کربوهیدرات برای صبحانه
بسیاری از مردم بر این باورند که نان باگت سرشار از کربوهیدرات همراه با لایه ای از پنیر خامه ای نمی تواند گزینه سالم و مناسبی باشد چراکه حدود ۵۰۰کالری به بدن اضافه می کند. اما حتی اگر برای صبحانه یک کاسه بلغور جو دوسر یا یک بشقاب میوه بخورید، باز هم نتیجه عکس می گیرید، زیرا اصولا هضم کربوهیدرات چند ساعت طول می کشد و بدون وجود پروتئین که تا زمان طولانی تری شما را سیر نگه می دارد، هنوز به ظهر نرسیده، گرسنه خواهید شد.
قند خون تان بلافاصله کاهش یافته و به احتمال زیاد به دنبال چیزی می گردید که گرسنگی تان را برطرف کند که در اغلب مواقع شیرینی است. اما چه چیزی را می توان جایگزین آن کرد؟ بهتر است از کربوهیدرات های سرشار از فیبر استفاده کنید و به همراه آن پروتئین کم چرب هم بخورید. هر دوی اینها باعث متعادل نگه داشتن قند خون تان می شوند.

6. خوردن غلات مستقیما از جعبه آن
چه حوصله برداشتن کاسه را نداشته باشید و چه دیرتان شده باشد، باز هم دست کردن در جعبه غلات و خوردن آن یک اشتباه بزرگ است. هنگامی که این کار را انجام می دهید دیگر کنترلی روی مقداری که می خورید، نخواهید داشت و همین به مرور باعث اضافه وزن تان خواهد شد.

7. افراط در مصرف لبنیات
آیا برای صبحانه شیر می خورید؟ اکثر مردم همین کار را انجام می دهند، اما سعی کنید از مصرف لبنیات برای صبحانه پرهیز کنید چراکه باعث بروز نفخ شده و در طولانی مدت به اضافه وزن و سایر مشکلات سلامت منتهی می شود. از آنجا که درصد زیادی از مردم جهان دچار عدم تحمل لاکتوز هستند، بدن شما در قالب بروز التهاب و بزرگ شدن شکم نسبت به مصرف لبنیات واکنش نشان می دهد.

 

منبع : آکا ایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top