6 منبع میکروب در آشپزخانه

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1395/03/05
person.webp 3529
heart.webp 0

1. ظروف پلاستیکی قدیمی و کهنه
اگر بر روی ظرف پلاستیکی که مصرف می کنید، عدد ۷ یا این علامت “pc” دیده می شود، بدین معنی است که این ظرف از ترکیبی به نام BPA ساخته شده است. امروزه بسیاری از کارخانجات دیگر از BPA در ساخت ظروف پلاستیکی استفاده نمی کنند. اما این امکان وجود دارد که ظرف شما قدیمی بوده و حاوی این ترکیب باشد. ترشح این ترکیب به داخل مواد غذایی برای سلامتی مضر است. پس اگر ظروف پلاستیکی قدیمی دارید و یا علامت ذکر شده بر روی ظرف قید شده است، اون رو دور بیندازید. همچنین، از ظروف پلاستیکی در مایکروفر استفاده نکنید. در این رابطه، شیشه مخصوص این کار، ایمن تر از پلاستیک است.

 

 

2. اسکاچ و اسفنج ظرفشویی
یکی از کثیف ترین اقلامی که در منزل یافت می شود، اسفنج ظرفشویی است. بعضی از افراد معتقدند که بهتر که اسفنج رو هر روز داخل مایکروویو قرار بدهیم تا باکتری های اون از بین بروند. اما برخی نیز معتقدند که اصلا نباید از اسکاچ و اسفنج برای شستشوی ظروف استفاده کرد، مخصوصاً‌ ظروفی که حاوی گوشت یا آب میوه بوده اند به دلیل وجود باکتری های مضر مثل سالمونلا در اونها. رطوبت موجود در این وسایل ظرفشویی نیز مزید بر علت می شود و جالب اینجاست که این میکروب ها به قدری سریع رشد می کنند که حتی شستشو در ماشین ظرفشویی هم نمی تواند اونها رو از بین ببرد. شستشوی ظروف با پارچه که بتوان اون رو هر روز یا هر چند روز یک بار کاملاً شست،‌ ایمن تر است. علت این است که پارچه،‌ نازک تر بوده و سریع تر هم خشک می شود. در نتیجه امکان رشد باکتری ها کمتر خواهد بود.

3. غذاهای مانده در یخچال
قانون کلی این است که غذاهایی رو که منشأ حیوانی دارند یا از ترکیبات حیوانی در تهیه اونها استفاده شده است، ظرف مدت سه روز، یا بخوریم یا دور بریزیم و یا اینکه در فریزر قرار بدهیم. نگهداری این اقلام در داخل یخچال به مدت طولانی، ایمن نیست. در غیر این صورت می توانند منشأ بروز بیماری های خطرناکی مثل مننژیت، سقط جنین و حتی مرگ شوند. میکروب های مضر موجود در این مواد غذایی می توانند در کمتر از یک هفته در دمای یخچال به میلیون ها میکروب تبدیل شوند.

4. تخته های پلاستیکی مخصوص خرد کردن گوشت و سبزی
خرد کردن و تکه کردن گوشت و سبزی بر روی تخته پلاستیکی باعث می شود که بعد از مدتی خطوطی بر روی تخته ایجاد شود. باکتری ها وارد شیار و درزهای این خطوط می شوند و شروع به رشد می کنند و از بین بردن این باکتری های کار بسیار مشکلی است. به جای تخته پلاستیکی از تخته ها چوبی استفاده کنید زیرا چوب حاوی رزین است که به طور طبیعی خاصیت ضد میکروبی دارد. در نتیجه، وقتی که تخته چوبی درز و شیار پیدا می کند و باکتری ها وارد این درزها می شوند، به جای اینکه رشد کنند، از بین می روند.

5. ادویه جات و چاشنی های کهنه
ادویه جات و چاشنی ها، سال ها در کابینت نگهداری می شوند و ما فکر می کنیم که این مواد فاسد نشده و ما رو بیماری نمی کنند. شاید اینطور باشد و به بیماری منجر نشوند اما دیگر اون بو و طعم اولیه رو هم نخواهند داشت. ما از ادویه و چاشنی برای طعم دهی به غذاهای سالم و به عنوان جایگزینی برای نمک، شکر و چربی اضافی غذا استفاده می کنیم تا غذا سالم تر بوده و طعم بهتری برای خوردن داشته باشد. حال اگر ادویه و چاشنی که اضافه می کنیم، بو و طعم اولیه و مطبوع رو نداشته باشد، غذاهم طعم خوب و رغبت انگیزی نخواهد داشت. پس ممکن است که ما رو بی انگیزه کرده و در راه کاهش وزن ما و ادامه رژیم تناسب اندام، سنگ اندازی کند

6. نوشابه رژیمی
شاید تصور کنید که نوشابه رژیمی گزینه سالم تر و مناسب تری نسبت به نوشابه معمولی است. اما کاملاً در اشتباه هستید. این نوشابه ها نه تنها به کاهش وزن کمک نمی کنند و هوس خوردن شیرینی جات و شکر رو در دل می اندازند بلکه مشخص شده است که شیرین کننده های مصنوعی موجود در این نوشابه ها مثل ساخارین، سوکرالوز (Splenda) و آسپارتام در فعالیت باکتری های طبیعی روده اختلال ایجاد می کنند. این مسأله از این جهت اهمیت دارد که این باکتری ها نقش کلیدی در سلامتی متبولیسم بدن ایفا می کنند. شیرین کننده های نام برده در فوق، میکروب های طبیعی روده رو تغییر داده و نیز باعث ایجاد تغییر در تحمل گلوکز و ایجاد سندرم متابولیک می شوند که هر دو از عوامل ایجاد دیابت نوع ۲ می باشند.

 

منبع : یکا

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top