5 تمرین عالی برای رفع خستگی در محل کار

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1395/01/22
person.webp 2720
heart.webp 0

اگر شما جزء افراد شاغلی هستید که ساعت های طولانی در دفتر کار و پشت میزتان مشغول کار هستید خواندن این مقاله را به شما توصیه میکنیم زیرا شما را با حرکات ساده ولی موثری آشنا میکنیم که نقش اساسی در رفع خستگی ناشی از نشستن طولانی مدت دارد , با ما همراه باشید

تمرین 1- به طرف پایین خم شوید
ابتدا راحت روی صندلی خود تکیه دهید و مقداری از میز فاصله بگیرید. تنفس عمیق داشته باشید و بکوشید تا به هنگام بازدم، بازوان و بالاتنه را به آرامی و بدون انقباض به سمت جلو و پایین متمایل کنید. این تمرین را که باعث تجدید قوای کامل می شود، چهار بار تکرار کنید.

 

تمرین 2- رفع خستگی کردن
صاف بنشینید و پاها را کم و بیش به عرض شانه ها باز کنید. انگشتان دست را به یکدیگر قلاب کنید، کف دست ها را زیرچانه قرار داده و به طرف بالا فشار دهید. هر دو آرنج را به حالت افقی نگه دارید و پاها را به کف زمین فشار دهید. اکنون با چانه خود، به طرف پایین فشار وارد کنید. اما همزمان با کف دست ها، چانه را به سمت بالا فشار دهید. حدود 5 ثانیه در این حالت بمانید و سپس چانه را رها کنید. این تمرین را که باعث رفع خستگی و تقویت عضلات بازو می شود پنج بار انجام دهید.

تمرین 3 - فشار دادن سر
صاف بنشینید. انگشتان را به هم قفل کنید و پشت سر خود قرار دهید. اکنون با دست ها از پشت گردن به سمت جلو فشار وارد کنید. در این حالت، گردن خود را محکم نگه دارید تا به جلو خم نشود. پنج ثانیه در همین حالت بمانید. پس از بازگشت به وضعیت عادی پنج ثانیه استراحت کنید. باید این حرکت را چهار بار تکرار کنید. این حرکت، گردن و عضلات را تقویت می کند و خستگی و گرفتگی را رفع کنید. برای تنوع، می توانید انگشتان را به هم قلاب کرده و پشت سر خود قرار دهید. با فشار دستان سر را به جلو فشار دهید.

تمرین 4- تقویت گردن
صاف بنشینید دست چپ را از قسمت بازو و ساعد از بالای سر خود، به سمت گوش راست بیاورید و دست چپ را بر روی گوش راست قرار دهید. (انگشتان به سمت پایین قرار داشته باشند) اکنون با همان دست چپ، به مدت پنج ثانیه به سر فشار وارد کرده و سپس استراحت کنید. در طول انجام این تمرین باید وضعیت تنفس شما عادی باشد. پس از چند ثانیه مکث، این تمرین را با دست راست روی گوش سمت چپ انجام دهید. این حرکت را دوبار با هر کدام از دست ها انجام دهید. این حرکت ماهیچه های دو طرف گردن را تقویت می کند.

تمرین 5- در آغوش کشیدن
صاف بنشینید و دست ها را از انقباض خارج و رها کنید. اکنون دست ها را از قسمت بازو از روی هم دیگر رد کنید و استخوان های کتف را بگیرید و سعی کنید با دست ها و یا انگشتان، کتف خود را لمس کنید این تمرین را 5 ثانیه ادامه دهید، بعد رها کنید. این حرکت را پنج تا ده بار تکرار کنید. این حرکت برای تقویت عضلات شانه موثر است، آن ها را نرم می کند و باعث می شود که عمل خون رسانی به قسمت بالاتنه بهتر صورت گیرد  تنفس تنظیم شود.

در طول تمرینات، تنفس باید به طرز صحیح انجام شود، سعی کنید هنگام انجام تمرین های سه و چهار به این طریق تنفس کنید: هنگام انجام تمرین عمل بازدم و هنگام استراحت، عمل دم را انجام دهید.

 

منبع : سلامت نیوز

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top