گلچینی از بهترین مواد غذایی برای سلامتی بدن

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1395/01/18
person.webp 2582
heart.webp 0

بر اساس توصیه متخصصان تغذیه همه غذاها خواص خاص خود را دارند و باید برای برطرف کردن نیازهای مختلف بدن از تمام گروه‌های غذایی بهره گرفت . اما گروه از مواد خوراکی هستند که خوردن آنها در برخی از زمان های به منظور پیشگیری یا درمان بیماری ها توصیه میشود. در این مقاله با ما همراه باشید و با استفاده از این خوراکی ها سلامتتان را همواره بیمه کنید

1. اگر دچار حمله قلبی شده‌اید
فرقی نمی‌كند رنگش قرمز باشد یا آبی، میوه‌های رنگی خانواده توت همگی غنی از ویتامین C هستند. تحقیقات صورت گرفته در دانشكده پزشكی دانشگاه بوستون نشان داده، بالا بودن سطح ویتامین C در خون می‌تواند باعث بهبود عملكرد عروق خونی و پیشگیری از حمله قلبی شود، بنابراین توت‌فرنگی، تمشك، شاه‌توت و بلوبری جدا از مزه عالی می‌توانند تامین‌كننده سلامت قلب شما نیز باشند.

2. اگر فشار‌خون دارید
60‌ عدد كشمش (تقریبا می‌شود یك مشت پر) حاوی یك گرم فیبر و 212‌میلی‌گرم پتاسیم است كه هر دوی اینها برای كنترل فشار‌خون بالا در قالب یك رژیم غذایی توصیه می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده، پلی‌‌فنول‌های موجود در مواد غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین كشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی- عروقی از‌جمله كاهش فشار‌خون تاثیر بسزایی دارند.

 

 

3. ضد کلسترول و سرطان
کمتر کسی وجود دارد که قارچ دوست نداشته باشد یا نسبت به خوردن آن بی‌میل باشد.  اکثر افراد اشتهای عجیبی نسبت به خوردن قارچ دارند و این غذا جزء پرطرفدارترین‌ها به‌شمار می‌رود. اگر از‌جمله طرفداران قارچ هستید باید به شما بگوییم که گزینه مناسبی را انتخاب کرده‌اید. به گزارش انجمن سرطان آمریکا، ترکیبات موجود در قارچ به کاهش کلسترول کمک کرده و از رشد آهسته تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند. به‌علاوه مصرف قارچ با افزایش سطح گردش برخی پروتئین‌ها در بدن از شیوع ویروس‌هایی مانند هپاتیت جلوگیری می‌کند
.

4. اگر دندان كشیده‌اید
اگر هر قسمتي از بدن شما بریده شود با پانسمان بسته می‌شود ولی در حفره دهان این‌طور نیست. اگر شما جراحی لثه داشته‌اید یا دندان عقل‌تان را كشیده‌اید به مقدار بیشتری ویتامین K نیاز دارید تا خون سریع‌تر لخته شده و حفره ایجاد شده در لثه به‌خوبی بسته شود. سبزی‌هاي برگ مانند سبز غنی از ویتامینK هستند و خوردن آنها به شما كمك می‌كند تا زخم‌تان سریع‌تر بهبود پیدا كند.


5. اگر تازه سیگار را ترك كرده‌اید
وقتی شما سیگار می‌كشید سطح هورمون كورتیزول افزایش پیدا می‌كند و باعث بهبود حال شما می‌شود اما به‌دنبال ترك سیگار سطح این هورمون كاهش می‌یابد. بهترین راه‌حل خوردن گوشت مرغ است. نتایج مطالعات نشان داده افرادی كه موقع ناهار غذایی با محتوای پروتئینی بالا دریافت می‌كنند سطح كورتیزول بالاتری خواهند داشت.

6. اگر دارید تبخال می‌زنید
یكی از بدترین مشكلاتی كه زمان بیماری یا استرس، كار شما را سخت‌تر می‌كند عود كردن تبخال است. مطالعات منتشر شده در ژورنال تحقیقات بیماری‌های ویروسی به چاپ رسیده، نشان می‌دهد ماده رزوراترول كه در انگور به‌خصوص انگورهای تیره‌رنگ، بادام‌زمینی و توت سفید یافت می‌شود، می‌تواند شدت بروز تبخال را كاهش داده و از گسترش آن جلوگیری كند بنابراین خوردن هر كدام از این مواد غذایی در كنار كرم آسیكلوویر مشكل شما را به نحو قابل‌توجهی كاهش می‌دهد.

7. کفیر بنوشید، سالم بمانید
کفیر یک نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه‌‌های کفیر است که سرشار از پروبیوتیک‌های سالم بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارشی کمک می‌کند. مطالعات محققان نشان می‌دهند پروبیوتیک‌های موجود در این نوشیدنی از رشد میکروب‌های مضر در بدن جلوگیری کرده و از شما در برابر دل درد و اختلالات پوستی مانند جوش و آکنه محافظت می‌کنند. کفیر ساده در مقایسه با انواع طعم‌دار این نوشیدنی، کالری و قند کمتری دارد؛ پس بهتر است کفیر ساده را برای نوشیدن انتخاب کنید.

8. اگر آرتروز دارید
برای پیشگیری و کاهش دردهای آرتروزی بر مصرف غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است مانند روغن دانه سویا، کانولا و روغن بذر‌کتان و نیز انواع ماهی به‌ویژه ماهی‌های آب سرد مانند سالمون بسیار تاکید می‌کنند. بی‌شک غذاهای گیاهی واکنش‌های التهابی را در بدن کاهش می‌دهد. بر این اساس، آرتروزی‌ها نباید از مصرف روزانه میوه و سبزیجات تازه غافل شوند. همچنین ثابت شده سویا در کاهش التهاب مفاصل بسیار موثر است.

ازسوی دیگر این دسته افراد باید مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان بالا را در رژیم غذایی خود بگنجانند و در مقابل از مصرف غذاهای چرب، سرخ‌کردنی‌ها، شکر و نمک پرهیز کنند. فراموش نکنید میوه‌ها و سبزیجاتی چون توت‌فرنگی، شاه‌توت، گیلاس، انگور، آلو، کیوی، آناناس، خرما، انواع کلم، ترب سیاه و شلغم سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های C  و K هستند و در کاهش دردهای آرتروزی بسیار موثرند.

 

منبع : برترین ها

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top