5 راهکار ساده برای افزایش هوشیاری در اول صبح

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1395/01/17
person.webp 3333
heart.webp 1

اگر صبح ها بعد از بیدار شدن مدت زیادی کسل و خواب آلود هستید در این مقاله به شما راهکارهایی را ارائه میدهیم که خیلی زود سرحال و هوشیار شوید

1. خود را در معرض هوای آزاد قرار دهید.
یک روش ساده اما موثر برای افزایش هوشیاری چند دقیقه تنفس عمیق در هوای خنک صبحگاهی است. هوای صبحگاهی، هوای بسیار مطبوع و شاداب کننده ای است. انگار که آب خنک به صورت زده باشید. با این کار جریان گردش خون تسریع می شود.

 

 

2. بدن خود را “کش و قوس” دهید.
بهترین راه حل برای شروع روز این است که درست بعد از بیدار شدن از خواب و در حالت نشستنی، بدن خود را “کش و قوس” دهید. ماهیچه ها و رباط ها پس از هشت ساعت خوابیدن، اندکی کوتاه تر می شوند.
با روش طبیعی کش و قوس دادن به بدن خود، روز خود را شروع کنید. با این کار ماهیچه ها و رباط ها، دوباره به حالت عادی خود بازمیگردند و بدن برای تحریک شدن به بیداری، واکنش رضایت بخشی به این عمل نشان می دهد: عمل تنفس بهتر انجام می شود، همه ی ارگان ها در فعالیت خود با هم هماهنگ می شوند و خواب آلودگی بسیار زودتر از بین می رود. افرادی که صبح ها کسل و افسرده هستند باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که زودتر از خواب بیدار شوند و برای این کار مهلتی برای خود بگذارند تا در این فاصله از کسالت در بیایند.

3. آب بنوشید.
شب ها در خواب، بدن ما عرق می کند. به همین دلیل حدود دو لیتر از آب بدن از دست می رود. شما باید این کمبود را جبران کنید. صبح ها، هنگامی که هنوز ناشتا هستید، حداقل یک لیوان آب بنوشید. از طریق نوشیدن قهوه، کمبود آب بدن نه تنها جبران نمی شود، بلکه چون باعث تکرر ادرار می شود، میزان مایعات را از طریق کلیه نیز بالا می برد. یک راه دیگر برای افزایش حجم آب بدن، به هنگام صبح، نوشیدن چای است. به ویژه چای گیاهی یا چای سبز. اما چای سیاه را هم مثل قهوه، در یک حد مشخص بنوشید.

4. تجدید قوا با استحمام
عادت دادن خود به دوش آب گرم و سرد، بسیار با ارزش و مفید است. ابتدا دوش آب گرم بگیرید، سپس دوش آب سرد (پانزده درجه سانتی گراد) بگیرید، به این ترتیب که ابتدا پای راست را زیر دوش بگیرید، بعد پای چپ را؛ دست راست، دست چپ، سینه، پشت، هر کدام حدود بیست ثانیه. دوباره با آب گرم در هر مدت زمانی که دلخواه شماست دوش بگیرید اما صرفه جویی در مصرف آب را به یاد داشته باشید.

5. قرار دادن یک دستمال یا لیف داغ بر روی صورت
شاید شما هم با احساس یک مسافرت شبانه به وسیله همواپیما آشنا باشید. احساس می کنیم که خرد و خمیر هستیم و سپس مهماندار دستمال داغی را می آورد تا روی صورت و گردن خود بگذاریم و فشار دهیم. گرما، مویرگ ها را منبسط می کند. خون، بهتر به جریان می افتد و در نتیجه ما را بسیار سرحال می آورد.

 

منبع : زن روز

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 1

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top