6 ورزش موثر برای دوران عادت ماهانه

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1395/01/16
person.webp 3060
heart.webp 0

باوری که در اکثر خانم ها وجود دارد این است که در دوره عادت ماهانه‌شان ورزش نکنند اما  این  باور هیچ منبع علمی ندارد و در واقع ورزش کردن در این دوره برای بدن مفید است و به کاهش درد و داشتن احساس آرامش کمک زیادی میکند . توصیله ما به شما دوستان عزیز این است که ورزش هایی که در این مقاله به شما پیشنهاد میکنیم را امتحان کنید و در این زمان همواره احساس شادی و سبکی را تجربه کنید .

1. ایروبیک
ایروبیک، یک تمرین عالی در زمان عادت ماهانه است، چرا که به شما کمک می‌کند عرق کنید، و در حین انجام آن به شما خوش هم می‌گذرد! انجام ایروبیک حتی برای نیم ساعت، تضمین خواهد کرد که کیفیت تمرینتان را کاهش نمی‌دهید و قطعا احساس می‌کنید که با این تمرین کم شدت، سطح انرژی‌تان افزایش یافته است.

 

 

2. پیاده روی نیرو بخش
مناسب ترین تمرین در زمان عادت ماهانه، برای اینکه احساس راحتی داشته باشید، کاردیوی کم شدت است. دلیلش این است که این نوع تمرین، عضلات شما را حرکت داده و ضربان قلبتان را هم افزایش می‌دهد. اگر شدیدا احساساتتان تغییر کرده است، می‌توانید این تمرین را در هوای آزاد انجام دهید. یک پیاده روی سریع در محله، شما را شاداب و سرزنده کرده، و ذهنتان را آرام خواهد کرد.

3. دویدن
اگر احساس بی قراری و نفخ می‌کنید، همیشه ایده خوبی است که یک دوی تفریحی آرام انجام دهید. اما بسیار مهم است که به یاد داشته باشید بیشتر از توانایی‌تان به خود فشار نیاورید. بدانید که چه زمانی باید تمرین را متوقف کنید تا بیش از حد به بدنتان فشار نیاورید. دویدن، یک تمرین عالی برای افزایش گردش خون و افزایش سوخت و ساز بدنتان در این دوره است. همچنین، یک راه عالی برای افزایش سطح انرژی شماست. همیشه قبل از دویدن، مقدار زیادی آب بنوشید.

4. پلانک
پلانک، یک تمرین فوق العاده در طول دوره‌های پریود شماست، زیرا باعث می‌شود که کل بدنتان، یک تمرین شدید انجام دهد، بدون آنکه مجبور باشید تلاش اضافه کنید! تمام کاری که باید انجام دهید، این است که رو به شکم دراز بکشید، و سعی کنید تنها با تکیه دادن ساعد و انگشتان پاهایتان به زمین، بدنتان را بالا، و ثابت نگاه دارید. برای چندین لحظه در این وضعیت بمانید، سپس تمرین را تکرار کنید.

5. تمرینات خانگی
هنگامیکه عادت ماهانه‌تان را تجربه می‌کنید، طبیعتا مخالف ایده‌ی رفتن به باشگاه یا بیرون رفتن از خانه برای پیاده روی سریع یا آهسته دویدن هستید. بنابراین اگر چند ویدیوی ورزش در خانه تهیه کنید، به شما کمک خواهد کرد که در طول این دوره، هر زمان و هرچقدر که تمایل داشتید، ورزش کنید. بدین ترتیب، بجای اینکه در طول عادت ماهانه در تخت بمانید و از این پهلو به آن پهلو غلت بزنید، برای بهبود سلامتی و بهره مندی از مزایای آن، این تمرینات را انجام دهید.

6. تمرینات شکم
انجام تمرینات شکم در زمان عادت ماهانه، یک راه عالی برای شل کردن عضلات شکم است. ممکن است فکر کنید که انجام دراز نشست زیان بار خواهد بود، اما در واقع به تسکین دردی که بخاطر گرفتگی عضلات شکمتان احساس می‌کنید، کمک می‌کنند!

 

منبع : مجله تناسب اندام

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top