5 ترکیب خوشمزه برای جذب بیشتر مواد مغذی

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/11/14
person.webp 3192
heart.webp 0

برای اینکه از حداقل مواد مغذی موجود در انواع خوراکی ها استفاده کنید به شما پیشنهاد میکنیم که برخی از مواد غذایی را باهم ترکیب کنید . در واقع با ترکیب یک سری از خوراکی ها باهم مقدار جذب ویتامین ها و مواد معدنی آنها برای بدنتان بیشتر میشود .

1. ماهی تن + کلم پیچ
کلسیم و ویتامین D دو مورد از مهمترین مواد مغذی برای تقویت استخوان ها هستند. برای اینکه جذب کلسیم رو بالا ببریم باید اون رو همراه با ویتامین D مصرف کنیم. پس بهتر است که مواد غذایی مثل کلم پیچ رو که حاوی مقدار قابل توجهی کلسیم هستند همراه با منابع غذایی ویتامین D مثل ماهی تن یا سالمون مصرف کنیم.

 

 

2. گوشت کم چرب + بروکلی
کمبود آهن یکی از کمبودهای رایج تغذیه ای در بسیاری از کشورها و نیز کشور ما است. به خصوص خانم ها بیشتر از آقایان در معرض این کمبود تغذیه ای قرار دارند. کمبود آهن می تواند به خستگی و اختلالات خونی منجر شود. ویتامین C به جذب بهتر آهن در بدن، کمک می کند. پس بهتر است که منابع غذایی آهن، مثل گوشت یا عدس رو همراه با منابع غذایی ویتامین C مثل بروکلی یا گوجه فرنگی مصرف کنیم تا جذب آهن رو بابا ببرند.

3. گوجه فرنگی + آووکادو
رنگ قرمز گوجه فرنگی به دلیل وجود ترکیبی به نام لیکوپن در اون هست. لیکوپن خواص آنتی اکسیدانی دارد و رشد سلول های سرطانی رو متوقف می کند. تحقیقات نشان می دهند که مصرف چربی، جذب لیکوپن رو افزایش می دهد. پس بهتر است که گوجه فرنگی رو همراه با چربی های سالم مثل آووکادو مصرف کنیم.

4. سیب + بلوبری
میوه ها حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که خطر بیماری های قلبی و سرطان رو کاهش می دهند. اگر میوه های مختلف رو همراه با هم مصرف کنیم، اثر مفید آنتی اکسیدان های موجود در اونها، چند برابر می شود. یعنی مثلاً به جای اینکه یک کاسه پر بلوبری بخورید یا چند سیب بخورید، اینها رو با هم ترکیب کرده و نصف کاسه بلوبری و یک سیب بخورید. حتی می توانید چندین میوه رو با هم ترکیب کرده و اسموتی های خوشمزه ای درست کنید که برای سلامتی بسیار مفید هستند.

5. کره بادام زمینی + موز
بدن و عضلات ما هم به پروتئین و هم به کربوهیدرات نیاز دارد تا بعد از انجام تمرینات ورزشی، به بازسازی، تقویت و رشد بپردازد. یکی از بهترین ترکیبات غذایی مناسب برای بعد از ورزش، ساندویچ موز و کره بادام زمینی است زیرا حاوی کربوهیدرات و پروتئین مناسب برای بازسازی و رشد عضلانی است.

 

منبع : یکا

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top