ویژگی های افتالموسکوپ

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/09/22
person.webp 5452
heart.webp 3

از این وسیله برای مشاهده داخل چشم استفاده می گردد. در هنگام استفاده، فرد مشاهده کننده می تواند با شخص فاصله ای در حدود یک دست داشته باشد و تصویر معکوس شده توسط یک عدسی محدب مشاهده گردد. مهمترین مزیت استفاده از آن، تعیین سلامت رتین و محفظه ویتروس می باشد. با این وسیله معاینه کننده از طریق سوراخ مردمک می تواند سطح شبکیه چشم و اجزای آن را شامل بررسی عروق خونی - دیسک اپتیک یا سر عصب بینایی و ماکولا یا لکه زرد چشم را بررسی نماید. به عبارت دیگر با این وسیله بیماری‌ های سطح خلفی چشم بررسی می شود.

 


دقت دستگاه
از آنجا که با این تست می‌توان بسیاری از بیماری‌ های جدی را در مراحل اولیه تشخیص داد، افتالموسکوپی به عنوان یک تست با ارزش شناخته می‌شود و دقت آن تا 95-90 درصد تخمین زده شده است. هم‌چنین عوارض دیگر بیماری‌ های خونی و قلب، بیماری ‌های مغز و دیابت را نیز مشخص می نماید.

افتالمسکوپ قابل حمل
سايز اين نوع وسيله، می‌تواند به اندازه و سبكی يک قلم باشد يا اينكه از فلزات سنگين ساخته شود.

افتالموسکوپ دیواری
ايـن طـراحـی، امكانات بهتری را در اتاق معاينه يا كلينيک‌ها ارائه می‌دهد. افتالموسكوپ ديواری می‌تواند توسط باتری كار كند يا قابل شارژ با برق شهر هم باشد.

ویژگی های یک افتالموسکوپ
آفتـالمـوسكوپ‌ ها مـی تـواننـد جـزئيـات چشـم را جهـت تـشـخيص، بهتر و واضح‌ تر و بزرگ‌ تر نشان دهند. بـرخـی ويـژگـی هـا مـانـنـد پـوشـش مـقـاوم در بـرابر ضربه ‌های شديد و طيف گسترده تنظيمات مربوط به روزنه عبور نور، مي تواند كار پزشک را آسان تر نماید. لامـپ‌هـای هـالـوژن نـيـز كـمـک مـی ‌نمایند تا كـارآمـوز بـتـواند بين وريدهای چشم، تمايز قائل شود. تنوع در طراحی اين وسيله، بدان معنا است كه اين ابزار به بهترين وجه ممكن و متناسب با نياز كاربر در دسترس قرار گرفته است.

1- ماركی شناخته شده هر چند با هزينه بالاتر انتخاب نمایید. زیرا آخرين فناوری و كيفيتی برتر در دسترس شما قرار می‌گيرد.
2- آفتالموسكوپی ای را انتخاب نمایید كه لامپ هالوژن داشته باشد. اين لامپ‌ها، روشنايی طولانی مدت با شدت نور بيشتری را فراهم می نمایند. در نتيجه می‌توانيد رنگ واقعی بافت در چشم بيمار را مشاهده نمود.

3- قيمت قطعات يدكی مارک‌ های مختلف اين وسيله را مقايسه كنيد.
4- آفتالموسكوپ‌ هايی كـه بـر روی سر قـرار می‌گيرند، قيمت بالاتری را دارا می باشند. با اين حال آزادی عمل بيشتری به پزشک جهت استفاده از دست می‌دهند.

5- تعيين نمایید كه به کدام نوع از افتالموسكوپ‌ ها نيازمندمی باشید. افتالموسكوپ مسـتقيم بيشتر برای بررسی ناحيه خلفی چشم ترجيح داده می‌شود، در حالی كه نوع غير مستقيم وضـوح بهتری از قسمت‌های برجسته چشم در اختيار پزشک قرار می‌ دهد.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 3

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

محمد رضاقلی

0
0
1397/12/07

عالی بود مرسیییییییی

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top