خواص و فواید انواع روغن های ماساژ

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/09/18
person.webp 6978
heart.webp 1

در طبیعت روغن های زیادی وجود دارد که برای ماساژ بدن و پوست موثر است. از هر گیاه و میوه ای میتوان روغن گیری کرد و با آن روغن ماساژ ساخت. تهیه روغن هایی دارویی خالص بسیار حائز اهمیت است. روغن های قلابی و ترکیبی ممکن است عوارض جانبی خطرناک و ناخوشایندی داشته باشند.

 


این روش بسیار قوی و اثر گذار است. مولکول های ریز روغن دارویی به راحتی جذب پوست می شود و در نتیجه به لنف و جریان خون نفوذ می کند. ماساژ از جمله علم هایی است که بشر در این قرن به آن دست یافته و بصورت تخصصی و با دید علمی به آن نگاه می کند. در اکثر شهرها سالن ها و باشگاه های ماساژ راه اندازی شده و این پدیده نیاز هرچه بیشتر به روغن های گیاهی و ۱۰۰% طبیعی برای ماساژ را مشخص می کند.

خواص روغن ماساژ ترنج:
ضد افسردگی و دلشوره، ضد عفونی کننده، متعادل کننده و شاداب کننده می باشد.

خواص روغن ماساژ بابونه:
متعادل کننده، رفع کنندۀ قرمزی و بر طرف کننده التهاب، تسکین دهنده است. این روغن به ویژه برای نوزادان و افراد حساس برای درمان کمکی آسم، قولنج، عفونت و مشکلات پوستی، بدخلقی و عصبانیت مناسب است. حاوی مادۀ ضدالتهاب آزولین می باشد، برای برطرف کردن کولیت (التهاب روده)، گاستریت (التهاب معده) و درماتیت (التهاب پوست) بسیار نافع است. اثر تسکین دهنده آن روی اعصاب زبانزد همگان است و به رفع دلشوره کمک می کند. خاصیت تسکین دهندگی درد (کمردرد، گوش درد، سردرد، دندان درد و…) دارد.این روغن معطر می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و خاصیت بیگانه خواری گلبول های سفید را افزایش دهد. هیچ مورد منع مصرفی ندارد.

خواص روغن ماساژ سرو:
قابض و مانع ترشح، احیا کنندۀ سلامتی، برای کم کردن ورم و باد بدن، درمان شب ادراری و اگر به آرامی روی پوست نوازش شود می تواند واریس را درمان کند.

خواص روغن ماساژ اکالیپتوس:
برای بخور و ماساژ سینه (جهت رفع اختلالات تنفسی نظیر آسم، سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت و عفونت گلو) فوق العاده مناسب است مُسکن دردهای ناشی از التهاب مفاصل، دردهای ماهیچه ای و روماتیسمی بوده و برای تحریک مغز و قدرت تمرکز مفید است. برای کودکان و نوزادان استفاده نشود.

خواص روغن ماساژ کندر:

خلط آور، نشاط آور، شفابخش و جوان کننده و کاهش دلشوره و اضطراب و آسیب های روحی گذشته می باشد.

خواص روغن ماساژ گل شمعدانی:
برطرف کننده دلشوره و اضطراب است. حالت های عصبی و مشکلات قاعدگی را برطرف می کند و دفع کنندۀ سموم می باشد.

خواص روغن ماساژ گل یاس (جاسمین):
به نام پادشاه روغن های معطر معروف بوده و در ماساژ بسیار پر کاربرد بوه و در درمان افسردگی مفید است. احساس خوش بینی و اعتماد به نفس در فرد ایجاد می کند. برای رفع خونسردی و بی تفاوتی نیز مناسب است. برای تقویت قوای جنسی در مردان و زنان، همچنین برای برطرف کردن ترک های پوست هم مفید است و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

خواص روغن ماساژ اسطوخودوس (لاواند):
رایحۀ خوشبوی این روغن درمان عالی برای رفع افسردگی، اضطراب و بی خوابی است. برای درمان فشار خون بالا، درد کمر، التهاب مفاصل، روماتیسم، رگ به رگ شدگی و گرفتگی ماهیچه های گردن مناسب می باشد. همچنین برای بیماری های پوستی کبودی، اگزما، آکنه، پسوریازیس نیز مفید است.

خواص روغن ماساژ لیمو (لیمون):
برای درمان حالت اسیدی معده توصیه می شود. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و انرژی را به بدن باز می گرداند. همچنین به درمان پوست و موی چرب، زگیل و … کمک می کند. خاصیت قلیایی دارد، ضد عفونی کننده است و دستگاه گردش خون را تحریک و خون را رقیق می کند. (همراه با روغن سرو برای واریس مناسب است). ماساژ به آرامی باشد. پس از درمان با این روغن، محل درمان تا مدتی نباید در معرض نور شدید آفتاب قرار گیرد.

خواص روغن ماساژ بهار نارنج:
یکی از مؤثرترین داروهای ضد افسردگی است و برای رفع انواع مشکلات عصبی مفید می باشد. دلشوره، غش و شوک را بر طرف می سازد.برای قولنج عصبی، سوء هاضمه عصبی و کولیت روده نیز مناسب می باشد. مصرف این روغن از شکاف و ترک خوردن پوست جلوگیری می کند. تقویت کنندۀ قوای جنسی بوده و برای سردمزاجان مفید است.

خواص روغن ماساژ نعناع:
روی دستگاه گوارش تأثیر بسیاری دارد و به رفع حالت تهوع و اسهال و یبوست کمک می کند. اسپاسم و درد معده و روده را نیز برطرف می کند.
درمان و تسکین انواع سردردها و میگرن (به خصوص وقتی علت آن گرسنگی باشد) است. دردهای ماهیچه ای، نورالوژی (درد عصب) و روماتیسم را کاهش می دهد. ذهن و فکر را تحریک می کند، در نتیجه خستگی فکر را از بین می رود و فکر باز می شود. روغن نعناع آفتاب سوختگی و التهاب را مرتفع ساخته و نیز می تواند منافذ بسته شدۀ پوست و آکنه و پوست چرب را درمان کند. روغن نعناع را از داروهای هومیوپاتی دور نگه دارید. برای کودکان و نوزادان و دوران شیردهی مناسب نیست.

خواص روغن ماساژ گل رز (گل محمدی):

رایحه های دل انگیز آن تأثیر عمیقی روی احساسات می گذارد، به طوری که قلب پُر از عشق و دوست داشتن می شود! همچنین احساسات مثل غم و اندوه، افسردگی، حسادت تنفر و … را کاهش می دهد. برای تنظیم سیکل قاعدگی، پاک سازی و تقویت رحم خانم ها مناسب است و داروی سودمندی برای یائسگی و سندرم پیش از قاعدگی (PMS) می باشد. سبب کاهش سیاهرگ های ظریف می شود و برای افزایش میل جنسی در خانم ها و آقایان مناسب است.

خواص روغن ماساژ رزماری:
برای رفع دردهای ماهیچه ای آرتریت (التهاب مفاصل)، نقرس، روماتیسم و گرفتگی ماهیچه ها مناسب می باشد. برای یبوست، نفخ معده، چاقی و سلولیت، مشکلات کبدی، رشد و تقویت موها مفید است و شورۀ سر را از بین می برد. برای افراد مبتلا به صرع و در دوران بارداری استفاده نشود.

خواص روغن ماساژ کنجد:
رنگ آن طلایی تا زیتونی است و طعم مطبوع کنجد را دارد و حاوی آنتی اکسیدان طبیعی و سرشار از ویتامین E است و از سرطان پیش گیری می کند. همچنین برای قلب و مغز و بهبود عرق سوز مفید است و ماساژ آن موجب درخشندگی و نرم شدن پوست می شود اگر در طبخ غذا طعم کنجد را دوست ندارید می توانید قبل از استفاده چند دقیقه آن را گرم کنید.

خواص روغن ماساژ زیره:
طبق تجربۀ شخصی هر زمان که برای ماساژ موضع مبتلا به سلولیت از این روغن استفاده و بلافاصله برای بیمار طب سوزنی انجام شود، سلولیت درجه ۲ و ۳ (به خصوص در پهلوی ران ها و باسن) که بسیار سفت و سخت بوده به تدریج نرم و شل می شود و پس از جلسات متوالی، بدون نیاز به جراحی، تأثیرات درمانی چشم گیری به دست می آید. روغن زیره برای کسانی که رسوب بلغم در معده دارند و غذایشان درست هضم نمی شود، برای افراد چاق، برای نفخ شکم، تقویت معده و لاغری ملایم بسیار مفید است. گرم کنندۀ بدن و دستگاه گوارش است ماساژ موضعی روی شکم برای کسانی که سوء هاضمه دارند (بعد از غذا با حرکات نوازشی ملایم) مفید می باشد.

خواص روغن ماساژ سیاه دانه:
روغنی است با طبیعت گرم و خشک و به رنگ سبز تیره تا قرمز، به سالار روغن ها مشهور است و پیامبر به آن حب البرکت می گفتند. ضدحساسیت فصلی و برای سینوزیت بسیار مفید است. برای دردهای بدن، گرفتگی های ماهیچه ای، ازدیاد قوه باء، درد زانو، محکم کردن ریشۀ مو، شفاف و نرم کردن موی سر و جلوگیری از ریزش مو مناسب می باشد.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 1

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top