این 6 تصور اشتباه درباره مواد غذایی را فراموش کنید

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/09/14
person.webp 2707
heart.webp 0

همیشه یک سری باور درباره ارزش مواد غذایی و یا تداخل برخی مواد غذایی با هم وجود دارد که هیچ منبعی راست و دروغ آن را مشخص نمیکند . امروز این مقاله را برای شما آماده کرده ایم تا این باورهای نادرست را فراموش کنید

1. كم‌چرب‌ها كم كالري هستند
این تصور نادرست است، زیرا بسیاری از مواد کم چرب دارای قند بسیار یا دیگر کربوهیدرات‌ها هستند. این مواد در بعضی موارد حتی بیشتر از مواد چرب کالری دارند.

2. هر كسي كه شام بخورد چاق مي‌شود
اين مسئله هم به صورت كلي درست نيست. بيشتر از از موضوع زمان خوردن ميزان انرژي است كه به بدن مي‌رسد. كسي از كالري بيش از حد مصرف خود چه با صبحانه،ناهار يا شام به بدنش مي‌رساند چاق مي‌شود. اگر كساني را ديده‌ايد كه با حذف شام لاغر شده‌اند به خاطر كمتر رسيدن كالري به بدنشان است اما اگر بخواهند مثلا ناهار دو برابر بخورند هيچ فايده‌اي برايشان نخواهد داشت. بهترين رژيم  كنترل كالري رسيده به بدن و ورزش است.


 

3. چاق شدن با ماكاروني
تنها در صورتی این افسانه صحیح خواهد بود که در خوردن ماکارونی، چون خوراک‌های دیگر، زیاده‌روی شود. آنچه چاق‌کننده است سس‌ها یا لایه‌های پنیر همراه ماکارونی است که کالری بسیاری دارند.

4. بر طرف شدن اسهال با نوشابه گازدار
قند و کافئین موجود در نوشابه‌هاي گازدار حتی باعث افزایش اسهال می‌‌شود. این "داروی خانگی" نامناسب را باید به خصوص در ارتباط با کودکان کنار گداشت.

5. تداخل گريپ فروت با داروهاي مختلف
مواد تشکیل دهنده در گریپ فروت سبب می‌شوند دفع برخی داروها با تاخیر بسیاری انجام شوند. در چنین شرایطی سطح دارو در خون بیش از حد لازم افزایش می‌یابد و می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد.

6. مركبات معدن ويتامين سي هستند
درست است که پرتقال و لیمو دارای ویتامین C هستند، اما میزان ویتامین C در فلفل و جعفری بسیار بیشتر از این میوه‌ها است.

7. اسفناج باعث قدرت مي‌شود
بعضي‌ها مي‌گويند اسفناج باعث قدرت می‌شود، زیرا آهن فراوانی دارد. باید گفت که آهن اسفناج به هیچ‌وجه زیاد نیست و بدن انسان می‌تواند آهن مورد نیاز خود را خیلی بهتر از منابع حیوانی تا منابع گیاهی به دست آورد؛ منابعی چون محصولات گوشتی.

 

منبع : برترین ها

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

ناشناس

0
0
1394/11/12

عالی است

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
0
0
close.webp banner-diet.gif
torob

به جمع ۲۵۰ هزار نفری ما بپیوندید.

در اینستاگرام هر روز تخفیف ویژه داریم!

atisportgroup@
upfooter

برخی از مشتریان ما:

فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
atisport-moshtari3.webp
Top