مهمترین تمرینات در ورزش تی آر ایکس

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/23
ورود مقاله: 1394/08/21
person.webp 8155
heart.webp 1

TRX یکی از لوازم محبوب ورزشی در بین ورزشکاران و افرادی که برای تناسب اندام و سلامتی ورزش می کنند گردیده است. این وسیله که شامل یک کش با دو دامنه می باشد به شما کمک می کند تا بتوانید تمرینات متنوعی برای تقویت عضلات بدن خود داشته باشید. در مقاله امروز به تمرین Suspended Knee Tucks می پردازیم. این تمرین می تواند باعث بهبود و تقویت قدرت عضلات ناحیه شکم، تنه و جلوی ران گردد. ضمن اینکه اثرات مفیدی نیز بر روی عضلات سرینی خواهد گذاشت.

 

 

مرحله اول:
در حالی که TRX را به سقف کوتاه متصل نموده اید دست ها را بر روی زمین قرار دهید و پاها بر روی بندهای TRX قرار گیرند. مچ دست ها در زیر شانه ها قرار داشته باشند و تنه، شانه و پاها در امتداد یک خط صاف تقریبا موازی زمین باشند. با چشم ها سعی نمائید تا بین دست های خود را نگاه نمائید. سر در کل مراحل این تمرین ثابت نگه داشته شود.
 
مرحله دوم:
دست ها در حالی که بر روی زمین قرار گرفته اند باید پاها را خم نموده و مچ پاها را به دست ها نزدیک نمائید. در این وضعیت تنه به سمت بالا حرکت نموده و پاها از ناحیه زانو خم شده و به دست ها نزدیک می گردند. در این وضعیت برای مدت 3 ثانیه باقی بمانید. در کلیه مراحل اجرا با چشم ها بین دو دست را نگاه بیاندازید.
 
مرحله سوم:

در این مرحله به آرامی باید پاها را به وضعیت اولیه برگردانید. زمانی که پاها به وضعیت اولیه رسیدند باید کمی مکث کنید و دوباره حرکت مرحله دوم را اجرا نمائید. این تمرین را برای 5 بار اجرا نمائید و سپس استراحت نمائید.
 
نکته : این تمرین را برای کلیه افراد در سنین مختلف که از دردها مزمن ستون فقرات و بازو ها رنج می برند توصیه نمی کنیم. البته پیش زمینه این حرکت این است که دست های شما قادر به نگه داشتن وزن شما داشته باشند. در صورتی که در ناحیه آرنج و مچ دست ها درد دارید نباید این تمرین را انجام دهید. تکرار در این اجرا بستگی به سطح آمادگی شما خواهد داشت. در اجرای درست این تمرین دقت نمائید.

منبع : مجله علوم ورزشی

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 1

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top