مهمترین دلایل منطقی برای استفاده از اسکی فضایی

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/18
person.webp 7541
heart.webp 0

امروزه تعدادی زیادی از قهرمانان ورزشی، ورزشکاران ماراتون، دوچرخه سواران و مشتاقان تناسب اندام از الپتیکال به عنوان یاری رساننده  شنا، دوچرخه سواری، دو و کاهش وزن استفاده می کنند. این یک حقیقت است که کار با الپتیکال از سایر دستگاه های ایروبیک جذاب تر، باصرفه تر و سخت تر است و ارائه دهنده یک تمرین کلی برای اعضای مختلف بدن است. این 5 دلیل است که شما را به یکی از طرفداران جدی الپتیکال تبدیل می کند:

 


اثر کمتر بر مفاصل همراه با بیشترین بازده ورزشی:
مصرف اکسیژن، ترکیب لاکتیک اسید، ضربان قلب را بر روی الپتیکال اندازه گیری شد و دانشمندان به این نتیجه رسیدند که ورزش با الپتیکال از هر نظر مشابه تردمیل است اما الپتیکال اثرات منفی بسیار کمتری را بر روی مفاصل وارد می کند. در مقایسه با دویدن، با الپتیکال می توانید به بهترین اندام دلخواه خود برسید و فشار کمتری بر زانو های خود وارد کنید.
 
توانایی توانبخشی به ماهیچه چهارسر ران:
تحقیقی که فعالیت ماهیچه های چهارسر و همسترینگ را در دویدن در جاده، دویدن با تردمیل، دوچرخه ثابت و الپتیکال مورد مقایسه داد، نتایج جالبی به جای گذاشت. الپتیکال در مقایسه با سایرین، بسیار بهتر عمل کرد و بکارگیری چهارسر ران و هماهنگی چهارسر و همسترینگ در این دستگاه ورزشی نمره بالایی کسب کرد! وقتی بر روی الپتیکال به عقب گام بر می دارید، درگیری همسترینگ در ورزش بسیار بیشتر از حالت گام برداری به جلو قابل لمس است. اگر پاهای ضعیفی دارید، یا دوست دارید همسترینگ و چهارسر ران را تقویت کنید، یک الپتیکال می تواند شما را به آرزویتان برساند.
 
هدف گذاری بر روی ماهیچه هایی که در اغلب دوندگان و دوچرخه سواران ضعیف است:

در هنگام کار با الپتیکال ماهیچه های بیستری مانند سرینی بالا (باسن) و ماهیچه خارجی و جنبی مفصل ران، فعالیت زیادتری را از خود نشان می دهند. اگر نیاز دارید تا ماهیچه های مفصل ران و باسن را قوی تر کنید که اینکار بسیار برای دوچرخه سواران و دوندگان توصیه می شود، می توانید بدون اینکه به همسترینگ خود فشار زیادی واردکنید، تمرینات خود را با الپتیکال آغاز کنید.
 
بکارگیری بالا تنه و ماهیچه های شکمی:
در یک تمرین الپتیکال که شامل حرکت دادن دست، شانه، سینه، دو سر بازو و سه سر بازو است می توان بالاتنه را با تمرین قلبی-عروقی پایین تنه ترکیب کرد. بعلاوه، یک موقعیت قائم بر روی الپتیکال ماهیچه های بیشتری را در ناحیه شکم و سینه بکار می گیرد و اگر در بعضی اوقات به دسته های این دستگاه ورزشی تکیه نکنید، می توانید تعادل بدنی خود را افزایش دهید. شما می توانید کار کردن بر روی دوام ماهیچه های بالاتنه، دوام عضلات پایین تنه و فیتنس قلبی-عروقی و عضلات ناحیه شکم و سینه را با الپتیکال تجربه کنید.
 
الپتیکال فضای بسیار کمی را اشغال می کند:
در مقایسه با تردمیل، حرکت دادن و جای دادن الپتیکال در خانه بسیار راحت تر است. امروزه الپتیکال هایی به نام Elliptigo وجود دارند که به آسانی تا می شوند و اندازه ای کوچکتر از دوچرخه پیدا می کنند، بنابراین براحتی در صندوق عقب ماشین شما جای می گیرند. اگر خانه کوچکی دارید یا فضایی ندارید تا دوچرخه ای را خرید و در آن جا دهید، الپتیکال گزینه مناسبی است.

منبع : مارکتستان

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top