10 نکته ایمنی در استفاده از اسکی فضایی

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/23
ورود مقاله: 1394/08/18
person.webp 8128
heart.webp 4

افراد هميشه به دنبال راه حلي براي كاهش وزن خود هستند. همه نوع فعاليت ورزشي باعث كاهش چربي بدن مي شود، امروزه دستگاه هايي وارد بازار شده كه مي تواند جانشيني مطلوب براي فعاليت هاي ورزشي بدون وسيله باشد، مثلاً تردميل ، دوچرخه ثابت و ... اسكي فضايي يا الپتيكال نيز يكي از اين وسايل است.

اسكي فضايي (الپتيكال) دستگاهي است كه عضلات بدن را در برابر تمرينات هوازي (تمرينات طولاني مدت با شدت كم ) قرار مي دهد و باعث تقويت سيستم قلب و تنفسي شده و فشار لازم را براي بالا بردن كارايي قلب و ريه ها ايجاد مي كند. علاوه بر اين راهي مناسب براي سوزاندن كالري ها و كم كردن وزن بدن مي باشد تا بدن در وضعيت و آمادگي مطلوب قرار گيرد.


اين دستگاه به شما اجازه مي دهد تا بالاتنه و پايين تنه بدنتان را همزمان تمرين دهيد، به طور مثال بازو ها، سينه ها، كمر، ران ها و شانه ها همه را در يك زمان به فعاليت مي اندازد. در حقيقت اين دستگاه فوايد بسيار زيادي براي تمرين روزانه قلب و عروق شما دارد. استفاده متداوم از الپتيكال ميزان ظرفيت قلب را به سرعت افزايش خواهد داد و همه بدنتان را به فعاليت وا مي دارد. وقتي شما پا هاي خود را بر روي محل مخصوص خود بر روي دستگاه قرار مي دهيد و با دستانتان دستگيره هاي آن را مي گيريد به افزايش قابليت تعادل شما كمك مي كند.

در استفاده از دستگاه اسكي فضايي ( الپتيكال ) به نكات زير توجه كنيد:

1- قبل از استفاده از الپتيكال به دقت راهنماي استفاده از اين دستگاه را مطالعه كنيد.
2- آموزش هايي كه در راهنما درباره چگونگي نگهداري از الپتيكال بيان شده به دقت عمل كنيد وهيچگاه آن ها را فراموش نكنيد.
3- قبل از شروع تمرين با يك پزشك مشورت كنيد تا ميزان سلامتي تان را مورد بررسي قرار دهد تا با خيالي آسوده به تمرين بپردازيد.
4- اگر شما حالت تهوع، سر گيجه و يا علايم غير عادي ديگري داشته ايد تا زماني كه اين علايم به پايان نرسيده است دست به تمرين روزانه با دستگاه نزنيد و بار ديگر با پزشكتان مشورت كنيد.

5- براي جلوگيري از دررفتگي ها و درد ها قبل از شروع ورزش روزانه با دستگاه مقداري به فعاليت هاي گرم كردن بپردازيد و در پايان تمرين نيز زماني را به سرد كردن بپردازيد. در ضمن حركات كششي را در ابتدا و انتهاي ورزش خود فراموش نكنيد.

6- مكان دستگاه بر روي يك سطح صاف باشد و براي پيشگيري از هر گونه آسيب به دستگاه از به زمين افتادن و سقوط دستگاه جلوگيري كنيد.

7- مطمئن شويد كه در محيط تهويه مناسب وجود دارد و از تمرين در هواي سرد اجتناب كنيد.
8- اگر به كودكان اجازه استفاده از دستگاه را مي دهيد مي بايست بر فعاليت آن ها نظارت داشته باشيد و به درستي روش استفاده از دستگاه را به آن ها آموزش دهيد.

9- قبل از استفاده از دستگاه از سالم بودن آن اطمينان داشته باشد و از دستگاه معيوب استفاده نكنيد.
10- در هنگام استفاده از دستگاه، لباس هاي متناسب به تن كنيد.

منبع : تبیان

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 4

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 2 میانگین امتیاز : 5

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top