فواید استفاده از بالش طبی برای گردن درد

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/23
ورود مقاله: 1394/08/18
person.webp 13436
heart.webp 7

گردن درد معمولا از اضطراب، صدمه و یا به دلایل ناشی از انجام یک فعالیت تکراری که به گردن فشار می آورد، اتفاق می افتد. درمان گردن درد به کمک یک بالش با طراحی مناسب انجام می گیرد. گردن درد می تواند باعث به هم خوردن خواب گردد. به هم خوردن خواب می تواند در اثر فشار آمدن به شانه یا عدم توجه کافی به ستون فقرات باشد که این نیز نیاز به بالشی ویژه دارد تا خواب را راحت کند، درد را تسکین بدهد و به سلامتی کمک کند.

 

 

گردن درد چه خفیف باشد و چه مزمن نیاز به درمان دارد. در کنار مراقبت های پزشکی، یک بالش مناسب برای برطرف کردن گردن درد نیز مورد نیاز است. ممکن است بالش مورد نظر، درمان نهایی نباشد ولی بی فایده هم نیست. انواع مختلفی از بالش ها برای گردن درد وجود دارد که باید مشخصات و فواید هر بالش را بدانید.

بالش هوشمند فوم دار:
بالش هوشمند فوم دار شکل پستی و بلندی های گردن و سر را به خود می گیرد و در قسمتی که باید گردن تکیه کند قوس پیدا می کند و سپس در جایی که باید سر تکیه کند بلند می شود و دوباره به سمت عقب و در لبه قسمت بالایی سر قوس پیدا می کند. در بالش های هوشمند فومی کوچک تر، ترکیبی از فوم و سنگ ریزه استفاده می شود در حالی که بالش های گران تر صد در صد فومی هستند.

نوع تنظیم در بالش هوشمند فوم دار حتما باید در نظر گرفته شود زیرا باید مشخص شود که آیا بالش با وضعیت فرد مطابقت دارد یا فرد باید خود را با بالش تنظیم کند. این بالش همواره شکل طبیعی بدن فرد را به خود می گیرد. بالش های هوشمند کیفیت پایین، با وضعیت بدن تطبیق پیدا نمی کنند و به همین دلیل توصیه نمی شوند. از سوی دیگر بالش های هوشمند فوم داری وجود دارند که با وضعیت بدن فرد تطبیق پیدا می کنند ولی نیاز به استراحت دوره ای دارند و به همین دلیل آن ها هم توصیه نمی شوند.

به خاطر وجود بالش های کیفیت پایین در بازار، لازم است قبل از خرید بالش ها آن ها را آزمایش کنید. به هنگام پر کردن بالش هوشمند فوم دار، بالش باید به تراکم مناسب برسد. تراکم زیاد باعث می شود بالش در دماهای پایین سفت شود و تراکم خیلی کم باعث می شود بالش خیلی نرم بشود. بالش های هوشمند فوم دار برای افرادی که گردنشان رگ به رگ می شود، گردن درد شدید دارند و از بیماری دیسک گردن رنج می برند، بسیار سودمند است. نرمی بالش های هوشمند فومی برای برخی مزیت است در حالی که برای افرادی که دوست دارند بالش آن ها سفت باشد یک عیب محسوب می شود ولی این تنها برمی گردد به این که فرد چه اولویت بندی ای برای خود دارد.

بالش طبی آرتروز گردن:
بالش طبی آرتروز گردن نوعی  بالش فومی با لبه های نرم است. این بالش دارای فوم ماساژدهنده به عنوان تکیه گاه پایدار برای گردن و یک فوم هوشمند به عنوان یک تکیه گاه اضافی و راحت است. معمولا، این نوع بالش به چهار قسمت تقسیم می شود: در بالا یک لبه باریک وجود دارد که به فیبر نرم در مرکز می رسد، یک لبه پهن در طرف دیگر وجود دارد که فاصله آن تا مرکز بالش بیشتر است و در پایه بالش یک فیبر متوسط وجود دارد. در طراحی بالش سه روش مختلف برای محافظت از گردن به هنگام خواب وجود دارد: گردن روی لبه پهن و فیبر نرم، گردن روی لبه نرم و فیبر نرم یا گردن روی فیبر متوسط قرار می گیرد.

بالش طبی آرتروز گردن با طراحی منحصر به فردی که دارد برای تنظیم گردن و سر عالی است. همچنین این نوع بالش در مقایسه با بالش های تراکم بالای دیگر، گوش درد ایجاد نمی کند. بالش طبی آرتروز گردن به درمان آسیب ناشی از ضربه، سردرد های تنشی، آرتروز و حتی کمر درد کمک می کند. این نوع بالش نه فقط برای کسانی که از گردن درد رنج می برند مناسب است، بلکه همچنین از این که افراد سالم دچار این مشکلات شوند، جلوگیری می کند. بالش وضعیت گردن فرد را درست می کند و باعث کمتر شدن درد گردن می شود حتی اگر آن را از بین نبرد.  بالش های طبی آرتروز گردن در اندازه های استاندارد هستند ولی بالش های سفری آن در اندازه های نصف اندازه استاندارد در بازار وجود دارند.

بالش محافظ گردن:
فعالیت های روزانه ای که در آن ها لازم است فرد گردن خود را خم کند روی انحنای طبیعی گردن تاثیر می گذارند. از سال 1895 استفاده از بالش های محافظ گردن رایج شده است. این بالش ها انحنای طبیعی گردن را به حالت اول برمی گرداند تا از گردن درد و سردرد ناشی از وضعیت نادرست گردن جلوگیری یا آن را درمان کند. به هنگام خرید این نوع بالش باید مطمئن شوید که شکل بالش با وضعیت طبیعی کمر و گردن فرد مطابقت دارد. فردی که سر خود را روی یک بالش محافظ گردن قرار می دهد باید گردن را خم کند و سر را به عقب نگه دارد تا بالش وضعیت بدن را به درستی به خود بگیرد. یک بالش محافظ گردن خوب وضعیت بد گردن را تصحیح می کند و به هم تنیدگی ریشه های عصبی و نخاع را کم می کند. نکته مهم این است که نباید از بالش محافظ گردن برای خوابیدن استفاده کنید زیرا گردن درد را بدتر می کند، بلکه هر بار فقط باید به مدت حداکثر بیست دقیقه از آن استفاده کنید.

بالش طبی مخصوص انقباض عضلات گردن:
این نوع بالش کوچک و U شکل است و به همین دلیل فرد می تواند آن را به دور گردن بپیچاند. این بالش قابل حمل است بنابراین می توان آن را در محیط کار و به هنگام سفر نیز استفاده کرد. یک بالش طبی خوب، مخصوص انقباض عضلات گردن در هنگام ایستادن، نشستن یا دراز کشیدن محافظ مناسبی برای فرد است تا انقباضات عضلات گردن را تسکین بدهد و انحنای گردن را کاهش دهد یا از بین ببرد. برای استفاده از این بالش آن را در حالتی که بدون باد است به دور گردن بپیچانید و شروع کنید به باد کردن ان تا به فشار مناسب برسد.

بهترین حالت برای استفاده از این بالش حالت دراز کش است زیرا گردن را به طور کامل در حالت آرامش نگه می دارد و حالت آن را درست می کند. می توان هر بار به مدت ده دقیقه از این بالش استفاده کرد و کم کم زمان هر دفعه را به بیست دقیقه افزایش داد. بعد از هر دفعه استفاده فرد باید یک دقیقه دیگر در حالت دراز کش بماند و سپس بلند شود. بعد از هر بار استفاده، باد بالش را خالی کنید تا راحت تر بتوانید آن را تا کرده و نگهداری کنید.

بررسی دقیق تر در خرید بالش برای گردن درد:
یک بالش خوب برای گردن درد باید همواره راحت باشد، بنابراین میزان راحتی بالش را با قرار دادن سرتان روی آن آزمایش کنید. هر چه بالش راحت تر باشد گران تر است، ولی کسی که می خواهد دیگر گردن درد نداشته باشد بهتر است راحت ترین بالش را انتخاب کند. برای محافظت از گردن بالشی را انتخاب کنید که در هر حالت خوابیده ای، چه به شکم، چه به پهلو و چه به روی کمر، محافظ مناسب گردن و سر باشد.

نرمی بالش گردن درد ایده آل به مقدار مناسب است، نه آنقدر نرم است که ویژگی های درمانی و محافظتی خود را از دست بدهد و نه آنقدر سفت است که درد گردن را بدتر کند. اگر گردن درد خفیف است، اشکالی ندارد که بدون مشورت با دکتر بالش بخرید ولی افرادی که گردن درد آن ها شدید است باید قبل از خرید هر گونه بالشی با پزشک مشورت کنند.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 7

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 3 میانگین امتیاز : 4/7

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top