فواید مهم ورزش برای بیماران قلبی

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/16
person.webp 4004
heart.webp 0

هیچ شک و شبهه ای بر آن نیست که بدن انسان با ورزش بسیار سالم تر و نیرومند تر است و به نوعی ورزش بر درمان خیلی از دردها کمک می کند، بیماریهای قلبی نیز از این قائله مستثنی نیستند و با انجام حرکات ورزشی می توانند سلامت خود را بازیابی کنند.

 


تای چی برای بیماران قلبی مفید است:
ورزش رزمی تای چی برای بیماران قلبی مفید است. بیمارانی که سابقه حمله قلبی داشته اند در صورتی که تمرینات تای چی را که یک ورزش سنتی چینی است، انجام دهند کیفیت زندگی آن ها بهبود پیدا می کند. تای چی در واقع نوعی هنر رزمی چینی است که برای بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روحی انجام می شود.

این ورزش در رده ورزش های رزمی ملایم قرار دارد و باعث می شود تا عضلات بدن با انجام تمرینات نرم و ساده، انعطاف پذیر و قوی شوند. درست برعکس ورزش های رزمی سخت که با فشار و شدت تمرین عضلات را تقویت می کنند. از فواید عمده تای چی می توان به تقویت عضلات بدن، انعطاف پذیری و نرم شدن ماهیچه ها و زردپی ها، تمرکز و آرامش فکری، تقویت روحی و عصبی اشاره کرد.

بیماری قلبی و ورزش:
تای چی برای درمان بیماری های شدید، مزمن و حتی مشکلات ژنتیکی مفید و موثر است. برای مثال با تمرین تای چی می توان امراض قلبی را درمان و یا از بروز آن ها جلوگیری کرد. همچنین این ورزش می تواند استرس را که عامل بسیاری از بیماری ها است، از بین ببرد.

تمرینات تنفسی این ورزش همچنین می تواند به سالم ماندن ریه و بهبود جریان گردش خون در بدن نیز کمک کند. آهستگی در تمرینات تای چی نیز باعث می شود تا تمرکز فکری فرد افزایش پیدا کند و این توانایی به کنترل دستگاه عصبی فرد در شرایط بحرانی و فشارهای عصبی بسیار کمک می کند.

فواید تمرینات منظم:
- بهبود عملکرد قلب و ریه ها
- کاهش میزان فشار خون در زمان استراحت
- کاهش میزان چربی اضافه بدن
- کاهش کلسترول نوع مضر خون
- افزایش کلسترول نوع مفید خون
- افزایش سطوح انرژی
- افزایش قدرت تحمل در مقابل اضطراب و افسردگی
- کنترل یا پیشگیری از گسترش دیابت
- کاهش ریسک صدمات ارتوپدی

تأثیر ورزش بر ضربان قلب:
پاسخ طبیعی ضربان قلب به ورزش افزایش بر اساس حداکثر ضربان قلب پیش بینی شده با توجه به سن بیمار است و سپس کاهش ضربان قلب به حد پایه نیز باید در مدت زمان نسبتا سریعی صورت گیرد. ناتوانی فرد در رسیدن به حداکثر ضربان قلب پیش بینی شده در غیاب مصرف داروهای بتابلاکر مانند پروپرانولول بیانگر ابتلا به بیماری عروق کرونر است.

منبع : آکاایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top