روش کاهش ضربان قلب در هنگام دویدن

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/16
person.webp 6672
heart.webp 3

دویدن، معمولا یعنی اینکه تقریبا ۶ دقیقه به ازای هر کیلومتر سرعت داشته باشید. از این آرام تر، بعنوان پیاده روی سریع شناخته می شود. دوندگانی که مسابقه می دهند، حداکثر ضربان قلبشان را با کاهش سنشان از عدد ۲۲۰ مشخص می کنند؛ اما معمولا روی درصدی از آن عدد برنامه ریزی می کنند، نه روی حداکثر! اگر شما هم تمایل دارید تا هنگام دویدن، بخاطر دلایل پزشکی ضربان قلبتان را کم کنید، یا اینکه چربی سوزیتان را بهتر کنید، چند راه برای این کار وجود دارد.

 



مرحله ی اول
سرعت دویدنتان را کاهش دهید. یعنی مثلا بجای اینکه ۶ دقیقه در کیلومتر بدوید، سرعتتان را به ۸ دقیقه در کیلومتر بکاهید. بعد از اینکه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دویدید، دوباره ضربان قلبتان را چک کنید تا از اندازه اش مطمئن شوید.

مرحله ی دوم
دست هایتان را پایین نگه دارید تا ضربان قلبان کاهش پیدا کند! اگر هنگام دویدن، دست هایتان را به اندازه ای پرتاب کنید که هم سطح سینه تان شود، از آنجایی که دست ها، هم سطح یا بالاتر از قلب قرار می گیرند، ضربان قلب افزایش میابد تا بتواند با فشار بیشتری خون را پمپاژ کند. بنابراین، برای اینکه ضربان قلبتان در هنگام دویدن کاهش یابد، یک راهش این است که دست هایتان را پایین نگه دارید، به طوری که در اطراف ران هایتان نوسان داشته باشند.

منبع : آکاایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 3

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 1 میانگین امتیاز : 5

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top