فواید مهم تصفیه هوا برای کودکان

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/14
person.webp 4850
heart.webp 1

هوای پاک ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با سیستم ایمنی نوزاد دارد. تنفس هوای پاک خصوصا در هنگام خواب نوزاد، از اهمیت بالایی برخوردار است. اتاق خواب کودک می بایست از هوای تمیز و عاری از هرگونه آلاینده بهره مند شود.

 


برخی از والدین، معتقدند که اگر اتاق کودک خود را بیش از حد تمیز نگه دارند، نوزاد مصونیت طبیعی خود را در برابر بیماری ها از دست می دهد و سلامت عمومی او به خطر می افتد. بهتر است بدانید آنجا که بحث آلودگی های شیمیایی و صنعتی موجود در هوای اتاق مطرح می شود، این استدلال دیگر کاربردی ندارد. استنشاق گرد و غبار ، گرده های گیاهان، بخارات شیمیایی متصاعد شده از مصنوعات چوبی و سایر لوازم منزل و ...نه تنها برای بزرگسالان که سیستم بدنی آنها کاملا سالم است خطرناک می باشد بلکه به ویژه برای نوزادان که سیستم بدنی آنها در حال رشد است می تواند بسیار مضر باشد.

مسئله آلودگی هوا اگر یکی از حادترین مسائل ناشی از تمدن ماشینی نباشد بدون شک از بغرنج ترین آن ها است چرا که هوا در همه جا گسترده است. در اعماق چند صد متری زمین و یا در ارتفاعات چند کیلومتری زمین، هوا وجود دارد. مولکول گازی که امروزه از کارخانه در گوشه ای از جهان وارد هوا می شود اگر تجزیه نشود و یا تغییر نکند بعد از چندی می توان آنرا در ریه های انسان هایی که در قلب جنگل های آمازون و یا آفریقا و یا در دشت های وسیع کشور های آسیایی زندگی میکنند ردیابی کرد.
اثرات آلوده کننده های هوا بستگی به غلظت آلوده کننده ها و حساسیت مردم دارد و عوارض آن بطور زیر ممکن است بروز کند:

1-
بیماری های حاد که امکان دارد به مرگ منجر شود.
2- بیماری های مزمن که نتیجه آن کوتاه شدن عمر یا عدم رشد کامل است.
3- دگرگونی اعمال فیزیولوژیک مانند تنفس، انتقال اکسیژن بوسیله هموگلوبین و دگرگونی دستگاه عصبی.
4- عوارض ناگوار مانند احساس تحریک در مواقعی که علت آشکاری وجود ندارد.
5- احساس ناراحتی، کاهش دید و یا دیگر اثراتی که ممکن است منجر به تغییر مسکن یا محل کار انسان گردد.

نکته : با استفاده از دستگاه تصفیه هوای مناسب می توانید اثرات بسیار مضر آلودگی هوا را کاهش داده و سلامتی را برای خود و خانواده خود به ارمغان بیاورید.
اولین توصیه ما به والدینی که تازه صاحب فرزند شده اند این است که از استعمال دخانیات (سیگار ، قلیان و ...) در خانه اکیدا خودداری کنند. ریه های نوزادان خصوصا آن دسته که زودتر از موعد متولد شده اند، هنوز به طور کامل شکل نگرفته است و بسیار آسیب پذیر است. حتی ریه های نوزادان سالم نیز بسیار ضعیف و آسیب پذیر است. اگر نمی توانید سیگار کشیدن در خانه را به طور کامل ممنوع کنید، توصیه ما این است که یک تصفیه کننده هوا مجهز به فیلترهای HEPA و کربن فعال برای حذف دود و مواد شیمیایی از هوا تهیه کرده و در اتاق کودک خود قرار دهید. همچنین استفاده از این سیستم برای مهدکودک ها نیز توصیه می شود.

منبع : آکاایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 1

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top