5 اشتباه در اتو کشیدن مو

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/12
person.webp 4813
heart.webp 0

این موارد، جزء خطاهای معمول بسیاری از اشخاص در زمان استفاده از اتوی مو است که دانستن آن ها تا حد زیادی مانع از صدمه بیشتر به موها شده و سلامت آن ها را حفظ خواهد کرد. در ضمن، نتیجه کار هم بهتر و رضایت بخش تر خواهد بود. اگر دوست دارید موهای  مجعد و حالت دار خود را با اتوی مو، صاف و لخت کنید، توصیه می کنیم موارد زیر را حتما بخوانید. این موارد، جزء خطاهای معمول بسیاری از اشخاص در زمان استفاده از اتوی مو است که دانستن آن ها تا حد زیادی مانع از صدمه بیشتر به موها شده و سلامت آن ها را حفظ خواهد کرد.در ضمن، نتیجه کار هم بهتر و رضایت بخش تر خواهد بود.

 


1- عدم استفاده از اسپری محافظ مو یا محصولات مراقبتی مو قبل از اتو کشیدن موها:
اگر قبل از اتو کشیدن موها، از یک محصول مراقبتی برای محافظت از موها در برابر حرارت استفاده نکنید، در حقیقت،  موها را به راحتی در معرض آسیب جدی قرار داده اید! این موضوع، نه تنها در مورد اتوی مو، بلکه در مورد هر نوع وسیله حرارتی دیگر هم صادق است. بنابراین توصیه می کنیم قبل از شروع کار ، روی موهای تمیز و کمی مرطوب، اسپری محافطتی مو یا هر محصول مناسب با نوع و بافت مو خود را استفاده کرده و به این ترتیب، سلامت موهای خود را حفظ نمایید.

2- تنظیم نادرست درجه حرارت اتو:
ممکن است فکر کنید که چون حرارت زیاد اتو، به موها صدمه وارد می کند، پس باید با کمترین درجه، موها را اتو بکشید. این تصور همیشه درست نیست. چرا که نوع، بافت و شرایط موها با هم متفاوت بوده و تنظیم درجه حرارت اتو، هم به این عوامل  بستگی دارد. در صورتی که موهای نازکی دارید، بهتر است حرارت را پایین تر و چنانچه تارهای موهای شما ضخیم تر است، حرارت را از متوسط، کمی بالاتر در نظر بگیرید. دلیل اینکار هم این است که حرارت خیلی پایین برای موهای ضخیم تر، مستلزم این است که چندین بار پشت سر هم ، موها را اتو بکشید .اما اگر حرارت کمی بالاتر باشد، یک بار اتوکشیدن کافی است و رعایت همین نکته، صدمه کمتری را به موها وارد خواهد کرد. اما در عین حال، حرارت خیلی بالایی که باعث بلند شدن دود از موها شود، هم به هیچ وجه توصیه نمی شود.

3- این روش، موها را کم حجم تر نشان می دهد:
بهتر است اتو کشیدن رااز قسمت بالای موها شروع کرده و حرکت اتو به جای پایین، به سمت بالا باشد. با اینکار، حجم موها در قسمت بالای سر بیشتر شده و موها پرتر به نظر می رسند.

4- فرصت ندادن به موها برای خنک شدن:
همانطور که احتمالا بارها در سالن ها آرایش دیده اید، پس از حالت دادن موها با سشوار یا اتو، چند ثانیه صبر می کنند تا موها کمی خنک شوند. به این ترتیب، حالت موها بهتر و برای مدت طولانی تری حفظ خواهد شد. بنابراین پس از اتو کشیدن موها، فورا آن ها را نبندید و چند لحظه فرصت دهید تا موها هوا خورده و خنک شوند. حتی در بعضی مدل های سشوار هم دکمه ای برای خنک کردن موها تعبیه شده که این کار را آسانتر خواهد کرد.

5- تمیز نکردن اتو:

استفاده از محصولات مراقبتی یا سایر محصولات حالت دهنده بر روی موها، به مرور بر روی اتو باقی خواهند ماند. توصیه می کنیم بعد از هر بار استفاده از اتوی مو، آن را با دستمال تمیز کرده و برای دفعه بعد، کنار بگذارید.

منبع : آکاایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top