نکات ایمنی ورزش تیرو کمان

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/11
person.webp 6504
heart.webp 5

در طول تمرین و رقابت عضلات بدن باید بر سطح زیادی از فشار فایق آیند. گرم کردن، قسمت های مورد نیاز بدن را بوسیله فعالیت آماده میکند. گرم کردن مناسب احتمال آسیب دیدگی را کاهش داده و درطی مراحل اولیه رقابت می تواند بر روی سطح عملکرد، تاثیر به سزایی داشته باشد.

 


- فقط زمانی که شما در خط آتش هستید و اجازه تیراندازی به شما داده شده است، تیراندازی بنمائید.
- کمانی که تیرگذاری شده هست، فقط باید رو به سیبل مشخصی نشانه گیری شود. احیانا نباید کمان تیرگذاری شده را به سمت کسی نشانه گیری کرد، فرد می تواند به راحتی در اثر آسیب ناشی از رها شدن ناخواسته تیر به سمت اش بمیرد.

- تیر نباید مستقیم به هوا رها گردد، با این کار ممکن هست که تیر به شخص دیگری اصابت بکند.
- تجهیزات تیراندازی با کمان باید در مکان هایی مورد استفاده گردند که به تیراندازی اختصاص داده شده اند، نظیر زمین های تیراندازی با کمان در محیط های سر پوشیده یا باز.

- تیرهای خم شده یا ترک خورده، هرگز نباید مورد استفاده قرار گیرند.
- نباید شخصی در خط آتش!! جلوی کمانداری بایستد که آماده تیراندازی هست.
- وقتی فردی تیراندازی می کند، باید دیگران حواس شان برای خطر احتمالی! هوشیار باشد.
- در صورت وجود هر گونه شک و تردید، نباید تیراندازی کرد.
- همیشه باید به هنگام جستجوی تیرها، حداقل یک فردی از گروه در جلوی سیبل ها باشد.
- وقتی کمانداری تیراندازی تیرهایش را به پایان رسانید، باید پشت خط آتش بایستد تا مربی به راحتی اتمام تیراندازیش را مشاهده کند.

- همیشه باید فاصله مشخصی از هر سیبل تا سیبل بعدی تیراندازی، وجود داشته باشد.
- فقط زمانی!! باید علامت حرکت به طرف سیبل ها، برای جمع آوری تیرهای انداخته شده، اعلام گردد! که همه کمانداران در خط آتش تیراندازی شان را به پایان رسانیده باشند.

- اگر به هنگام تیراندازی، تیری یا بخشی از تجهیزات در جلوی خط آتش بیفتد، باید بعد از اتمام تیراندازی آن را برداشت.
- باید به مسیر تیراندازی و فاصله سیبل ها توجه کرد و آنها را نشانه گذاری کرد تا اطمینان حاصل گردد که مسیرهای پرواز تیر در هیچ شرایطی مسابقه را به مخاطره نمی اندازند.

- برای جمع آوری تیرها راه بروید، هرگز ندوید.
- همیشه از کناره تیرها به سیبل نزدیک شوید که احیانا به طور تصادفی به ته تیرهای خوابیده در سیبل برخورد نکنید.
- در هر زمان، فقط یک کماندار، باید تیرهایش را از سیبل به بیرون بکشد (کمانداران باید نوبت به نوبت تیرهایشان را از سیبل به بیرون بکشند).

- کمان تان را برای ترک ها و تاب برداشتگی های ممکن بررسی کنید، اگر در این مورد شک و تردیدی داشتید کمان تان را قبل از تیراندازی به فرد ماهرتری برای بررسی بیشتر بدهید.

- وقتی تیرها را به بیرون می کشید، مطمئن باشید که کسی جلوی سیبل یا در مسیر بیرون کشیدن تیرها نایستاده است. بیرون کشیدن تیرها از سیبل به نیرو نیاز دارد، بنابراین این امکان هست که تیرها موقع بیرون در آوردنشان ناگهان مستقیم به بیرون پرتاب شوند و ته شان به کمانداری که جلوی سیبل و پشت سر تیرها ایستاده است، آسیب برساند.

- همه کماندارانی که تیراندازی می کنند باید به پیدا کردن تیر گم شده کمک نمایند.
- هنگام حمل تیرها، آنها را در پهلو نگه دارید و هرگز ندوید.
- همه کمانداران باید به خط آتش برگردند و قبل از اعلام دوباره تیراندازی باید زمین تیراندازی بررسی گردد تا اطمینان حاصل شود که کسی پشت سیبل ها یا در مسیر تیراندازی نیست.

- اگر شخصی یا حیوانی (برای مثال) وارد محوطه امنیتی شد، در حالیکه تیراندازی می شود باید علامت هشدار داده شود (۳ تا سوت یا بیشتر از ۳ تا سوت با صدای بلند) و همه کمانداران باید فورا تیراندازی را متوقف سازند. حتی اگر کماندار کمان اش در طول کشش کامل باشد، با شنیدن صدای سوت هشدار! تیر را نباید رها کند. کمان ها را رو به زمین نگه دارید و به آرامی زه کمان را رها کنید. تیرها باید از کمان ها برداشته شوند و نباید تیری رو زمین تیراندازی بماند.

- مربی نه تنها باید حواس اش به کمانداران باشد! بلکه باید به زمین تیراندازی هم توجه داشته باشد تا مطمئن شود که کسی در زمین و مسیر تیراندازی حضور ندارد.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 5

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 6 میانگین امتیاز : 5

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top