ویژگی های توپ والیبال استاندارد

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/15
ورود مقاله: 1394/08/10
person.webp 9893
heart.webp 97

تور و توپ در بازي واليبال يكي از اصلي ترين وسايل سخت افزاري محسوب مي شوند. والیبال ورزش شاد و گروهی است، ورزشی ارزان که به راحتی می تواند ضمن پر کردن اوقات  فراغت، کلیه اندام ها را نیز درگیر می نماید. لذا انتخاب توپ مناسب می تواند در افزایش لذت این بازی و کاهش مصدومیت ها کارساز باشد.

 

 

تور واليبال:
تور واليبال استاندارد در مسابقات رسمي داراي 5 متر و 9 سانتي متر طول و يك متر عرض است. تور واليبال از سوراخ هاي مربع شكلي به ضلع 10 سانتي متر تشكيل شده است پارچه اي از جنس كتان به ضخامت پنج سانتي متر به لبه بالايي تور دوخته شده است. ارتفاع تور از مركز زمين 2 متر و 43 سانتي متر است تعيين ارتفاع تور براي خرد سالان نوجوانان به عهده مجمع ملي گذاشته مي شود.
هر 2 اتنهاي تور از زمين به يك فاصله هستند و نبايد حتي 2 سانتي متر بالاتر از اندازه مقرر باشند. پارچه اي از جنس كتاني كه عرض آن 5 سانتي متر بوده و سفيد رنگ است در كنارهاي تور وعمود بر لبه هاي آن كشيده مي شود تور براي بازي واليبال بانوان 2 متر و 33 سانتي متر است.

توپ واليبال:
توپ واليبال به شكل كروي ( گرد ) و از جنس چرم است توپ هاي لاستيكي يا ماده اي از اين دست نيز مي توانند به كار برده شوند. قسمت رويي توپ به سه رنگ زرد، آبي و سفيد است ويژگي هاي آن عبارتند ازك پيرامون 65 تا 67 سانتي متر، وزن 260 تا 280 گرم فشار داخل توپ 0/3 تا 0/325 كيلوگرم بر سانتي مترمربع است.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 97

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 32 میانگین امتیاز : 4

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

فاطمه اوجنی

2
1
1400/09/16

مفید وعالی بود.

پاسخ آتی اسپرت : سلام فاطمه عزیز ..... ممنون از توجه شما

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
2
1
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top