آشنایی با تفاوت های ورزش اسکواش و راکت بال

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/10
person.webp 5764
heart.webp 0

راکت بال و اسکواش دو ورزش معروف هستند که هر دو در فضای داخلی و در اتاق های بسته با راکت و توپی کوچک همراه با تماشاگران دور تا دور فضای بسته بازی می شوند. در حقیقت شباهت های بین این دو ورزش آنقدر زیاد است که خیلی ها معتقدند این دو نباید به عنوان دو ورزش جداگانه شناخته شوند. با وجود این شباهت ها، تفاوت هایی بین این دو ورزش وجود دارد.

 


راکت بال:
راکت بال ورزشی است که داخل فضای داخلی با درهای بسته و استفاده از راکت و یک توپ توخالی پلاستیکی بازی می شود. این اتاق بسته، کورت نام دارد و در کورت بر خلاف بدمینتون و یا تنیس هیچ توری برای جداکردن زمین دو یازیکن وجود ندارد.در راکت بال تمام سطح زمین به جز منطقه ی ممنوعه می تواند مورد ضربه قرار بگیرد. کورت مستطیل شکل است و ۱۲٫۲۰ متر طول ، ۶ متر عرض و ۶ متر ارتفاع دارد.  یک خط سرویس در فاصله ی ۴٫۵ متری از دیوار قرار دارد و بازیکنان باید برای سرویس زدن پشت آن خط بایستند. توپ باید به زمین و سپس به دیوار روبرویی برخورد کند. سپس حریف باید با استفاده از راکت خود به توپ بازگشتی ضربه بزند.
هر بار که توپ قبل از ضربه ی بازیکن دو بار به زمین برخورد کند، آن بازیکن یک امتیاز را از دست می دهد. بعضی راه های دیگر نیز برای امتیاز گیری در این بازی وجود دارد. راکت بال در دو بازی ۱۵ امتیازی انجام می شود و اگر بعد از این دو بازی دو بازیکن مساوی بودند، بازی سوم یا ۱۱ امتیاز انجام می شود و بازیکنی که در دو بازی برنده شده باشد برنده ی کل مسابقه می شود.

اسکواش:

اسکواش ورزشی است که در یک چهاردیواری بسته وبا ضربه زدن به یک توپ نرم پلاستیکی با استفاده از راکت، به دیوار بدون وجود توری در زمین انجام می شود. نام این ورزش نشان دهنده ی توپ هایی است که قابل ضربه زدن می باشند. دیوار جلویی در اسکواش بزرگترین منطقه برای ضربه زدن است در حالی که دیوار پشتی، که محل ورود بازیکنان به زمین نیز می باشد، کوچک ترین منطقه برای ضربه زدن را شامل می شود.
بازیکن می تواند از مناطق سرویس زدن بازی را شروع کند.او باید به توپ در هوا طوری ضربه بزند که به دیوار مقابل برخورد کند. بازی ها ۱۱ امتیازه می باشند و برنده باید حداقل ۲ اختلاف امتیاز با حریف خود داشته باشد.برنده ی مسابقه باید برنده ی ۳ بازی باشد.
 
تفاوت بین راکت بال و اسکواش چیست؟
- ابعاد زمین اسکواش ۹٫۷ ×۶٫۴× ۴٫۵ متر می باشد در حالیکه ابعاد زمین راکت بال ۱۲٫۲۰×۶×۶ است.
- راکت بال در دو بازی ۱۵ امتیازی انجام می شود و اگر بعد از این دو بازی دو بازیکن مساوی بودند ، بازی سوم یا ۱۱ امتیاز انجام می شود و بازیکنی که دو دو بازی برنده شده باشد برنده ی کل مسابقه می شود.

- بازی ها در اسکواش ۱۱ امتیازه می باشند و برنده باید حداقل ۲ اختلاف امتیاز با حریف خود داشته باشد.برنده ی مسابقه باید برنده ی ۳ بازی باشد.

- مناطق خارج از بازی و محدوده ی ممنوعه در هر دو بازی متفاوت است.
- در راکت بال بازیکن فقط می توان از ضربه ی سرویس خود امتیاز کسب کند در حالی که در اسکواش بازیکن می تواند از ضربه ی سرویس حریف نیز امتیاز بگیرد.

- در اسکواش فقط امکان زدن یک سرویس برای بازیکن وجود دارد در حالی که در راکت بال مانند تنیس بازیکن حق زدن دو ضربه ی سرویس را دارد.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top