رعایت 12 نکته در ورزش کودکان

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/09
person.webp 4633
heart.webp 0

ورزش کودکان یکی از پر اهمیت ترین موضوعاتی است که والدین باید به آن توجه داشته باشند چرا که ورزش کودکان می تواند در تربیت و آینده آن ها نقش پر رنگی داشته باشد. بهترین کار این است که بعد از شام به جای کانال عوض کردن، یک بازی دسته جمعی خانوادگی ترتیب دهید. از آن بهتر اینکه دست بچه ها را بگیرید و به نزدیک ترین پارک محله تان بروید. قدم بزنید، دوچرخه سواری کنید،بدمینتون ،والیبال یا فوتبال بازی کنید.در این صورت به بی تحرکی خود و فرزندانتان پایان می دهید و سلامت را به خانواده می آورید.

 


1- کودکان براي لذت بردن از بازي ‌هاي ورزشي بايد با قوانين ايمني آشنا شده و آن ها را رعايت نمايند. بيشتر صدمات از عدم رعايت اين قوانين ناشي مي‌شوند.

2- بعضي از ورزش‌ها نيازمند استفاده از تجهيزات ايمني خاصي هستند. از جمله کلاه ايمني، مچ بند، زانو بند و مانند اينها. با کمک مربي او مي‌توانيد اين لوازم را تهيه کرده و فراموش نکنيد که اين تجهيزات بايد نو و کاملا اندازه باشند.

3- محوطه بازي کودک بايد امن و دور از عوامل خطرآفرين باشد.
4- گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش و خنک کردن آن پس از ورزش بسيار مهم بوده و در کاهش کوفتگي و درد عضلاني بسيار مفيد است.

5- کودکان کم سال نبايد به ورزش‌ هايي بپردازند که موجب اخلال در کار رشد استخوا‌ن‌ها، عضلات و مفاصل آن ها شده يا به اين اندام‌ ها صدمه وارد کند. بهترين روش، پرداختن به ورزش‌ هاي متنوعي است که روي يک اندام متمرکز نشده و طولاني هم نباشند. بدن‌سازي با وزنه قبل از سن بلوغ به هيچ‌وجه توصيه نمي‌ شود و پس از آن هم بايد همواره تحت نظر مربي انجام گيرد.

6- بهترين حالت در بازي و ورزش کودک زماني است که او با همسالان يا کودکان هم‌قد و قواره خود باشد.
7- از آنجايي که بدن کودکان نسبت به بزرگسالان بسيار سريعتر گرم و سرد مي‌ شود آن ها نبايد به ورزش‌ هايي بپردازند که بيش از 30 دقيقه طول بکشد؛ نبايد در هواي بسيار گرم ( بالاي 30 درجه سانتي‌گراد) به ورزش و بازي بپردازند و نبايد هنگام شنا به مدت‌طولاني در آب سرد باقي بمانند.

8-
معمولا کودکان نمي ‌دانند که چه زماني به نوشيدن آب نياز دارند و اغلب قبل از اينکه احساس تشنگي کنند به آب نياز دارند. آنها بايد قبل، بعد و در حين ورزش و بازي آب بنوشند.

9-
کودکان در هواي گرم به کرم ‌هاي ضدآفتاب و کلاه لبه‌د‌ار نياز دارند.
10- مطمئن شويد که کودک به انجام کاري که نمي‌تواند انجام دهد يا از انجام آن وحشت دارد، مجبور نشده باشد.
11- کودک نبايد براي اينکه کاري را درست انجام نداده يا خوب بازي نکرده است مقصر دانسته نشود و مورد انتقاد و تمسخر قرار نگيرد. مراقب باشيد هيچ‌کس از بين بازيکنان، مربي يا تماشاگران بر سرش فرياد نزند و او را متهم نکند.

12- آسيب ‌هاي ورزشي در مورد کودکان بايد با دقت بسيار بيشتري درمان شود تا موجب اخلال در رشد آن ها نشده و يا به نوعي معلوليت يا ناتواني تبديل نشود.

منبع : سلامت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 2 میانگین امتیاز : 5

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top