انجام 5 تمرین ورزشی با حلقه لاغری

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/15
ورود مقاله: 1394/08/07
person.webp 8259
heart.webp 1

تمرینات متعدد و مفرحی با حلقه هولاهوپ با دست، پا و کمر برای تقویت کل بدن و چربی سوزی وجود دارند. برای شروع ورزش با حلقه لاغری بهتر است از تمرین اصلی و اساسی هولاهوپ یعنی چرخش دور کمر شروع کنید. بعد از فرا گیری این تکنیک و احساس راحتی در انجام آن، قدم بعدی انجام حرکات پیچیده تر و ترکیبی است که تمامی بدن را بکار می گیرد.
 

 

1- چرخش دور کمر:
حلقه را در قسمت پایینی کمر با دو دست نگه دارید، دست ها باید مقابل یکدیگر در دو طرف حلقه باشند. حلقه را به قسمت پایینی کمر بچسپانید و پا ها باید به اندازه عرض لگن باز باشند. پای چپ کمی جلوتر از پای راست و زانوها  نیز کمی خم باشند.
با دست ها، موافق عقربه های ساعت چرخشی به حلقه بدهید و همزمان با چرخش حلقه، کمر را به سادگی بچرخانید تا حلقه به چرخش خود ادامه دهد. اگر در ابتدا چرخش حلقه برای شما سخت است سعی کنید حین چرخش حلقه، وزن بدن را بین پای جلو و عقب تعویض کنید.

2- چرخش طرفی کمر:
در حالی که اندازه پاها از اندازه شانه بیشتر است، بایستید و پاها را مقابل هم و در یک راستا قرار دهید. همانند تمرین قبل حلقه را بچرخانید با این تفاوت که حین چرخش، کمر را موافق حلقه به چپ و راست حرکت دهید. عضلات شکم سفت، شانه ها و سینه بالا باشند. هرچه قدرت چرخش بیشتر باشد سرعت چرخش بیشتر می شود.

3- چرخش ۳۶۰ درجه:
ابتدا برای یادگیری این حرکت ترکیبی، سعی کنید حرکت را بدون حلقه انجام دهید تا به خوبی آن را یاد بگیرید. برای انجام حرکت پای چپ را محکم روی زمین قرار دهید، به هیچ عنوان پای چپ نباید حرکت کند. پای راست را از زمین بلند کنید و بدون اینکه پای آن را زمین بگذارید، ۳۶۰ درجه دور خود بچرخانید. پای چپ به عنوان محور چرخش عمل می کند.
بعد از یادگیری حرکت، حلقه را دور کمر بگیرید و موافق عقربه های ساعت چرخشی قوی به حلقه بدهید. وقتی حلقه موازی زمین می چرخد، پای چپ حمایت کامل بدن را برعهده می گیرد و با پای راست چرخش را انجام دهید. بعد از اتمام چرخش به وضعیت اول برگردید و آماده برای چرخش بعدی باشید. اگر در ابتدا چرخش ۳۶۰ درجه برای شما سخت است می توانید، چرخش ۱۸۰ درجه را تمرین کرده و بعد از یادگیری چرخش کامل را تمرین کنید.

4- قدم زدن:
چرخش ساده دور کمر را انجام دهید. هنگام چرخش حلقه موازی با زمین، سعی کنید یک قدم کوچک به جلو بردارید. بعد از مدتی از انجام این تمرین سعی کنید قدم های بلند تر و سریع تر بردارید.

5- چرخش با لانگز:
حلقه را با دست راست تان طوری بگیرید که کف دست رو به پایین باشد. حلقه لاغری را موافق عقربه های ساعت دور بدن بچرخانید و در جلو و پشت بدن حلقه را بین دست راست و چپ تعویض کنید. این حرکت را به خوبی یاد بگیرید. بعد از یادگیری این حرکت سعی کنید، هنگام چرخش حلقه به دور بدن حرکت اسکوات یا لانگز را انجام دهید.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 1

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top