انواع شیردوش و نحوه انتخاب آن

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/05
person.webp 5304
heart.webp 0

اگر شما بعد از زایمان به شغل قبلی خود باز میگردید و یا می خواهید همسر یا مادرتان در هنگام استراحت به نوزاد شیر دهند، استفاده از شیردوش باعث می شود که نوزاد، حتی در غیاب شما نیز از مزایای شیر مادر بهره مند شود.


انواع شیر دوش (دستی و برقی)
شیر دوش ها انواع مختلفی دارند ولی کلاً به دو دسته تقسیم می شوند: دستی ( که با دست مورد استفاده قرار می گیرند ) و برقی (یا باطری دار).
یک شیردوش با کیفیت خوب بخریـد که همواره درست کار کنـد. گاهی در اوایل می توان حتی با یک شیر دوش با کیفیت متوسط، شیر زیادی دوشید ولی بعداز 3 یا 4 ماه بهتر است آنرا با یک نوع مرغوب تعویض کنید تا جریان شیر را بهتر تحریک کند. یک شیردوش مرغوب باید مدت ها کار کند.

شیر دوش دستی
مادرانی که شیر دوش دستی را ترجیح می دهند به سهولت و راحتی اندازۀ آن اشاره می کنند. بسیاری نیز معتقدند که شیردوش دستی به حالتی که نوزاد به طور طبیعی پستان را می مکد شبیه تر است. این افراد دوست دارند که بتوانند عمل مکیدن را با دست کنترل کنند. شیر دوش های دستی معمولاً ارزان تر، کوچک تر، سبک تر و کم صدا تر از انواع برقی هستند. اگر شما علاقه مند هستید که در حالیکه نوزاد یک طرف را می مکد طرف دیگر را بدوشید، احتمالاً نوزاد سکوت شیر دوش دستی را به سر و صدای شیر دوش برقی ترجیح می دهد.

از طرف دیگر در حالیکه بعضی از مادران فن سریع دوشیدن را بخوبی می آموزند، بعضی دیگر معتقدند که سرعت این وسیله به نحو دیوانه کننده ای آهسته است (این امر تا حدی به این بستگی دارد که دستۀ شیردوش را با چه سرعتی می توان فشار داد). بعضی از مادران به سختی می توانند حتی قطره ای شیر با کمک شیردوش دستی بدوشند. عده ای نیز معتقدند که شیردوش های دستی نمی توانند سینه ها را بطور کامل خالی کنند که در نتیجه میزان ترشح شیر کاهش خواهد یافت. برخی از مادران ابراز می دارند که دستشان در اثر پمپ زدن خسته می شود.

شیردوش برقی
سهولت استفاده و کارآئی بالا نکات مثبت این نوع شیردوشها محسوب می شوند. مادرانی که مکرر اقدام به دوشیدن می کنند معمولا شیردوشهای برقی (یا باطری دار) را انتخاب می کنند. با اکثر شیر دوشهای برقی می توان هر دو سینه را در آن واحد دوشید.
از معایب این شیردوش ها می توان سنگینی و سر و صدای زیاد را نسبت به انواع دستی نام برد. البته بعضی از انواع نیز به نحو تعجب آوری جمع و جور و درعین حال بی صدا هستند.

هنگام خرید شیر دوش به نکات زیر توجه کنید:
قابلیت تنظیم:
سطحی از مکش که برای یک خانم مناسب است ممکن است برای خانمی دیگر شکنجه محسوب شود. شیر دوشی را انتخاب کنید که بتوان پمپ خلا آن را تنظیم کرد. بعضی از مدل های دستی دارای پمپ های قابل تنظیم هستند.

کارآیی:

اگر وقت برایتان ذیقیمت است، ممکن است برایتان بیارزد که با پرداخت هزینه ای بیشتر شیردوشی را بخرید که تعداد مکش آن در هر دقیقه بیشتر بوده و دارای توانایی دوشیدن مضاعف دارد. شیردوشی که بتوان با آن در آن واحد هر دو سینه را دوشید زمان دوشیدن را به کمتر از نصف می رساند.

سهولت استفاده:

دنبال شیردوشی بگردید که استفاده از آن، شستن آن، و نیز سوار کردن آن آسان باشد. اگر می خواهید آن را با خود به جاهای دیگر حمل کنید باید یک نوع جمع وجور را بخرید که جعبه ای مناسب دارد و یا یک جعبه جداگانه برای آن تهیه کنید.

منبع : آکاایران

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top