نرمش های مفید برای کاهش درد گردن

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/03
person.webp 4261
heart.webp 0

این حرکات به گونه ای هستند که براحتی  در محل کار شما نیز قابل انجامند، برای بدست آوردن نتیجه ی بهتر سعی کنید روزی چند بار آن ها را انجام دهید. در صورتي كه انجام هر كدام از حركات باعث ايجاد درد قابل توجه گردن يا شانه و انتشار آن به دست يا سينه شما شده با پزشك خود مشاوره نمائيد.

 


حركات كششي:
- در حاليكه رو به جلو نگاه مي كنيد ابتدا به آرامي سر خود را به سمت جلو خم كنيد. بطوريكه چانه شما به سينه تان نزديك شود و چشم هايتان به زمين نگاه كند. سپس به آرامي سر را به سمت عقب برده و سقف را نگاه كنيد.
 
- در حاليكه سر در وضغيت معمولي قرار دارد ابتدا سر وگردن را به سمت راست حركت دهيد به گونه اي كه بدون حركت شانه گوش راست به شانه همين طرف نزديك شود، سپس به آرامي سر را به وضعيت اول برگردانده، همين حركت را به سمت مقابل تكرار كنيد.
 
- در حاليكه سر در وضعيت معمولي قرار دارد به آرامي سر خود را حول محور عمود بر سطح افق بچرخانيد. بطوريكه ابتدا سمت راست و سپس سمت چپ خود را ببينيد .
 
برای انجام حرکات شانه:
ابتدا دست ها را به سمت جلو بکشید و سپس به آرامی دست ها را بسمت بالای سر ببرید و پس از ده ثانیه به حالت اول بر گردانید. همین حرکت را ده مرتبه تکرار کنید. سپس دست ها را به دو طرف بدن کشیده و باز هم سعی کنید به آرامی آن ها را بسمت بالای سر ببرید ( ده مرتبه )، در حرکت بعدی دستهایتان راکاملا بسمت جلو بکشید ( مثل حرکت اول شانه ) سپس به آرامی آن ها را حول محور شانه به چرخانید ( عقب و  جلو ، هر کدام ده بار ).

نرمش های قدرتی:
در این چند تمرين سعي مي شود با ايجاد مقاومت در مقابل نيروي وارده با دست، قدرت عضلات گردن را افزايش دهيم. مدت اين تمرين حدود 20 ثانيه براي هر حرکت خواهد بود. توجه داشته باشيد که ميزان نيروي وارده با دست به گردن و بلعکس بايد در حد متوسط باشد. در حقيقت بايد با فشار دست از حرکت گردن جلوگيري کنيم. در تمرين آخر، انگشتان دو دست را دريكديگر قفل كرده، پشت سر خود قرار دهيد حالا سعي كنيد آرنج هاي خود را به عقب برده و به ديوار پشت سر نزديك كنيد.

منبع : drzohrabi.ir

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top