فواید ماساژ گردن و نحوه انجام آن

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/03
person.webp 5804
heart.webp 4

ماساژ گردن به وسیله ی روغن های مخصوص تاثیر زیادی در کاهش گردن درد دارد . انجام ماساژ گردن بدین صورت می باشد:ابتدا باید کمی روغن ماساژ یا لوشن تهیه شود. این فن بسیار ساده است و احساس فوق العاده ای به فردی که دچار گردن درداست می دهد. فقط باید مطمئن شد که فشار زیادی به گردن کسی که تحت ماساژ قرار می گیرد وارد نمی شود. چون در محلی که مورد ماساژ قرار می گیرد یک شریان اصلی تغذیه کننده مغز وجود دارد اگر فشار زیادی به ان وارد شود و جریان خون را مختل نماید ممکن است برای فرد مبتلا به گردن درد  مشکلاتی بوجود آورید.


چگونگی ماساژ گردن
شب ها  بعد از اتمام کار روزانه می توان گردن را با کرم ماساژ داد، به این ترتیب که مقداری کرم را با سر انگشتان روی گردن گذاشته و دست را از پایین به طرف بالا به شکل ضربه های آهسته ای حرکت داد. یکی از بهترین و آسانترین کرم های خاص ماساژ گردن را می توان از مخلوط مساوی لانولین و کره کاکاپو ساخت. لانولین و کره کاکاپو را در ظرفی ریخته و روی بخار آب کمی حرارت داده تا ذوب شود و با هم مخلوط شوند. کرم بدست آمده را شب ها روی گردن مالیده و تا صبح روی گردن بماند و صبح بعد از بیدار شدن از خواب شسته شوند. روغن بادام زمینی و یا روغن ذرت نیمه گرم هم برای ماساژ گردن مناسب است.

فواید ماساژ گردن

1- ریلکس شدن عضلات  گردن
2- تسکین گردن درد و درد های ناحیه ای شانه
3- تحریک جریان خون
4- کاهش استرس و تنش
5- ریلکس شدن کلی بدن از نظر فیزیکی و روانی
6- رهایی از فشار گردن درد

چگونگی ماساژ عضلات گردن
فردی که دستانش را با روغن چرب نموده از بالای گردن، محلی که عضلات پشت گردن به سر متصل می شوند به صورت دایره ای ماساژ را شروع کند. ماساژ عضلات گردن را باید به آرامی انجام داد و کم کم همینطور که به صورت دایره هایی کوچک ماساژ می دهد دست  ها از بالا به پایین به سمت شانه ها کشیده شود. باید ماساژ عضلات گردن تا شانه ها ادامه پیدا کند.حال مسیری را که به صورت دایره ای ماساژ داده با فشار کمی از بالا به پایین کشیده شود. ماساژ عضلات گردن را  باید چندین بار و در مسیر های مختلف تکرار شود. حال سر را به سمت جلو خم کرده تا کشش در عضلات گردن حس شود اکنون انگشتان را در محل اتصال عضلات گردن به سر قرار داده و فشار داده شود چند ثانیه انگشتان خود را در این محل نگه داشته و سپس انگشتان با همان فشار به سمت پایین کشیده شود. باید آنقدر انگشتان را فشار داد که هیچ دردی نداشته باشد. این نوع ماساژ عضلات گردن را می توان در منزل تمرین نمود. این کار به ارامش عضلات گردن کمک می کند.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 4

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top