4 فایده اصلی ماساژ پا

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/07/30
person.webp 4611
heart.webp 0

فشاردرمانی یا رفلکسولوژی یکی از تکنیک های طب مکمل برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری های روحی و جسمی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه درمانی، درمانگر با فشار دادن نقاط خاصی از کف پا و دست موجب افزایش ریلکسی، آرامش و تسکین بسیاری از درد ها در بدن می شود. این شیوه یکی از رایج ترین شیوه ها برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها و تسکین دردهاست.

 


1- کاهش تهوع ناشی از شیمی درمانی:
تحقیقات بسیاری در زمینه تاثیر و کاربرد فشاردرمانی در کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی در بیماران مبتلا به سرطان گزارش شده است. براساس این تحقیقات فشاردرمانی کف پا و کف دست کمک زیادی به کاهش حالت تهوع، کاهش استرس و اضطراب و خستگی های مزمن ناشی از دریافت داروهای شیمیایی می کند.
 
2- افزایش و بهبود عملکرد کلیه ها:

به گفته محققان فشاردرمانی حتی به صورت عمومی موجب افزایش و بهبود عملکرد کلیه ها در بدن می شود. با کمک فشاردرمانی کف پا می توان تا حدود زیادی کنترل سیستم غدد درون ریز بدن را در اختیار گرفت و به واسطه آن بر عملکرد کلیه ها، فیلتر کردن مواد و سم زدایی از بدن کمک کرد.
 
3- توان و ایمنی بدن تان را بالا ببرید:

فشاردرمانی کف پا و دست به ویژه کف پا و تحریک نقاط مربوط به سیستم لنفاوی بدن کمک می کند تا دفع و پاکسازی مواد سمی و نامناسب از بدن بهتر و کامل تر انجام شود. این عمل کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن تقویت شده و احساس تندرستی به فرد منتقل شود.
 
4- افزایش آرامش نوزاد با رفلکسولوژی:

بیشتر نوزادان و کودکانی که به شلوغی و هیاهوی خیابان ها عادت ندارند، بعد از هر بار بیرون رفتن از منزل دچار تنش ها و استرس هایی می شوند که ناخودآگاه از جامعه به آن ها منتقل می شود. برای کاهش و برطرف کردن این اضطراب، فشاردرمانی و رفلکسولوژی کف پا تاثیر بسیار قدرتمند و موثری دارد. این کار نه تنها استرس نوزاد یا کودک را از بین می برد بلکه میزان توجه و افزایش مادر و پدر را به کودک بالا بودن و باعث انتقال بیشتر محبت از طریق لمس کردن می شود.

منبع : aftabir.com 

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top