تاثیر بی نظیر ماساژ پا در سلامت بدن

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/07/30
person.webp 5810
heart.webp 0

زمانی که سردرد داریم ناخودآگاه شروع به ماساژ شقیقه و پیشانی خود می ‌کنیم، یا زمانی که پشت، کمر یا عضلات دست و پایمان دچار گرفتگی و درد می‌شود از کسی می‌خواهیم این نواحی را مشت و مال دهد. در واقع برای افرادی که تجربه مشت و مال دارند، ماساژ خیلی لذتبخش و مفرح جان است. انگار با ماساژ یک انرژی مسدود ‌شده از بدن آزاد شده و به حرکت در‌ می‌آید و آن وقت است که نفس‌مان بالا می‌آید و به آرامشی خوشایند دست می‌یابیم.

 


با ماساژ کف پا از مصرف مسکن‌ها بکاهید:
بازتاب موثر درمانی از طریق ماساژ کف پا نیاز به کسب مهارت‌ های کافی داشته و هر کسی نمی‌ تواند بدون آموزش از این روش به اثر‌بخشی مطلوب دست یابد، با فراگیری و یادگیری اصولی و مطالعه کتب آموزشی مربوط به ماساژ درمانی می ‌توانید تا حدودی برخی نیازهای ابتدایی خود را برای تسکین و بهبود درد در خانه و محل کار برطرف کرده و بر این اساس کمتر از دارو های مسکن و آرامبخش‌ ها استفاده کنید. به عنوان مثال هنگام سردرد، تنگی نفس، گرفتگی‌های عضلانی، دردهای مفصلی، استرس و اضطراب و... می‌توانید از تکنیک‌های ماساژ درمانی استفاده کنید.

کدام اندام به کدام قسمت کف پا ربط دارد؟
بازتاب ماساژ پای چپ مربوط به اندام‌های سمت چپ و پای راست مربوط به اعضای سمت راست بدن است، برای بازتاب کف پا نقشه ‌های مختلفی از اندام در کف پا طراحی شده است و بر اساس آن بازتاب درمانی صورت می ‌گیرد. یکی از این نقشه‌ ها فشار یا ماساژ انگشتان پا است که می‌تواند روی پایانه‌ های عصبی سر و گردن و پیشانی اثر مطلوبی گذارد و درمانگران برای تسکین درد در این نواحی با کمک سر انگشت شست دست و سبابه به طوری که فشار محکم و عمیق بوده، اما آزاردهنده نباشد، به ماساژ این نواحی می ‌پردازند. ضمن این‌که عملکرد مغز و حس بینایی، بویایی و شنوایی نیز با ماساژ این قسمت‌ها تقویت می‌شود.

کمی پایین تر از انگشتان پا، درست در سینه پا که گوشتی‌ ترین قسمت کف پاست، نقاطی وجود دارد که فشار و ماساژ آن به بهبود عملکرد قلب، ریه و تنفس بهتر کمک می ‌کند و برای افرادی که از درد قلب رنج می‌برند و بیماران با مشکلات تنفسی از قبیل آسم، تنگی و حساسیت تنفسی مطلوب است. کمی پایین‌تر از این ناحیه نقاط مربوط به کلیه‌ها، معده و کبد قرار دارد که ماساژ آن به سم‌زدایی بدن و هضم بهتر غذا کمک می‌کند.در کف هر دو پا، بالاتر از پاشنه پا، نقطه‌ای وجود دارد که به مثانه و روده مربوط می ‌شود. با دریافت ماساژ در این نقطه علاوه بر بهبود عملکرد مثانه می ‌توان به رفع یبوست و افزایش تحرک روده کوچک و بزرگ کمک کرد. روی پاشنه پا، کمربندی بسیار باریک وجود دارد که به اعصاب سیاتیک بدن متصل است و بیشترین تاثیر را روی سیاتیک دارد. این عصب که از کمر تا ساق پا کشیده شده است هنگام شروع اسپاسم (گرفتگی) علاوه بر درد شدید موجب بروز اختلال در حرکت می ‌شود. با ماساژ این نقطه می‌توان به التیام گرفتگی و تسکین درد سیاتیک کمک کرد.

در طرف بیرونی کف پا نقاط مربوط به بازوها و شانه قرار دارد. افرادی که طی روز فعالیت‌های بدنی سنگین دارند و نیاز به کسب قدرت و توان در بازوهایشان داشته یا مدام پشت میز می‌نشینند و از دست‌هایشان کار بیشتری می‌کشند با ماساژ این ناحیه می‌توانند به عملکرد و تسکین بهتری دست یابند.

اضطراب و دلشوره را از طریق پا تخلیه کنید:
اما آیا برای کاهش استرس و اضطراب و فشار های روزمره زندگی، نقطه ‌ای برای ماساژ در پا وجود دارد؟ پیاده ‌روی را یکی از مسیرهای دفع مواد بیماری‌زا برشمرده‌اند و بالطبع افرادی که به دلایل مختلف دچار اضطراب و دلشوره هستند، می ‌توانند با یک پیاده ‌روی منظم روزانه و همچنین پیاده ‌روی در زمان ایجاد استرس، به تخلیه اضطراب کمک کنند. البته اگر دقت کنید، می‌بینید یکی از کارهایی که در زمان اضطراب به طور ناخودآگاه اتفاق می‌افتد میل به تکان دادن پاها یا میل به قدم زدن است.

هرگز، سنگ پا را گم نکنید:
برای حفظ سلامت می‌توان با استفاده از سنگ پای متناسب با پوست در حمام اقدام به تحریک کف پا کرد و از آثار مطلوب آن بهره برد، استفاده از سنگ پا در حمام بویژه در پیشگیری از بیماری ‌های سر از جمله تمام انواع سردرد موثر دانسته شده است. همچنین استفاده از کفش مناسب، مالیدن مرتب عضلات ساق و کف پا، تمیز نگهداشتن پاها و توجه به حرارت پاها (گرم نگهداشتن آنها در سرما و پرهیز از سرد شدن) نقش بسزایی در سلامت اندام ‌های مختلف بدن دارد و در این باره بسیار توصیه شده است.


منبع : گروه سلامت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top