16 فایده برتر صندلی ماساژور

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/07/30
person.webp 5547
heart.webp 0

ماساژ امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و انگیزه و اهداف کسانی که برای انجام این کار اقدام می ‌کنند، با هم متفاوت است؛ از رفع خستگی گرفته تا تسکین‌ دردها و رفع گرفتگی‌ های عضلانی و… . به همین علت، هم مراکزی که ماساژ انجام می‌ دهند روز به روز بیشتر می ‌شود و هم وسایل و تکنولوژی ‌هایی زیادی برای این کار به بازار وارد شده‌اند؛ چه به صورت صندلی ماساژ و چه دستگاه ‌های ماساژور دستی. اما ماساژ برای همه مناسب نیست و فقط برای افراد کاملا سالم مناسب است. حتی اگر این کار به‌ وسیله افراد نابلد انجام شود، ممکن است مضر باشد.

 


1- رفع خستگي عضلات:
با ايجاد مالش و فشار و عمل انقباض و انبساط عضلات باعث رفع خستگي و افزايش گردش خون مي شود و با ايجاد مالش سياهرگ ها و كمك به دريچه هاي لانه كبوتري مخصوصاً در پاها به پمپاژ خون به سمت قلب و بهبود و جلوگيري از واريس پاها كمك مي كند كه در نتيجه آن رفع سريعتر مواد زائد از بدن و خروج اسيد لاكتيك از بافت عضلاني و نهايتاً رفع خستگي و گرفتگي و حتي اسپاسم عضلات می شود.

2- افزايش گردش خون:

با افزايش گردش خون و افزايش فشار مقطعي خون در صورت غلظت بالا و وجود لخته در رگ ها ممكن است باعث حركت لخته ها به سمت قلب يا مغز شود و در صورت انسداد شراين و فشار خون در آن ناحيه ممكن است باعث بروز سكته و تركيدگي رگ ها خونريزي داخلي گردد.در صورت سابقه عمل جراحي به دليل اينكه امكان خونريزي و باز شدن محل جراحت و بخيه و همچنين امكان وجود لخته هاي خوني وجود دارد، ماساژ سنگين و ايجاد فشار و pressing ممكن است باعث بروز عواقب گردد.

3- جلوگيري از كم خوابي و بي خوابي
4- كاهش استرس و تنش هاي روزانه

5- ايجاد حس سلامتي در فرد:

با افزايش و بهبود گردش خون باعث اكسيژن رساني بهتر و بيشتر به بافت هاي مختلف بدن مي شود كه نتيجتاً سوخت و ساز بهتر (متابوليسم منظم) و بيشتر به همراه داشته و باعث پائين امدن قندخون و بعضاً چربي سوزي و لاغري عمومي در اندام بدن مي شود.

6- كاهش افسردگي:

باعث افزايش ترشح سروتوئين از هيپوفيز شده كه اين هورمون تعديل كننده خلق و خوي انسان است و نتيجه كاهش استرس و تنش رفتاري ، بهبود كم خوابي و بي خوابي و از بين رفتن افسردگي و كمك به تمركز ميشود.

7- افزايش تمركز
8- فشار روي عضلات مختلف


9- ايجاد لرزش و افزايش ميزان گردش خون در اعضا:
افزايش گردش خون كه باعث خون رساني بهتر به مغز و سلو ل ها و در نتيجه دفع سريعتر و در نهايت سلامتي شخص را منجر مي گردد.با خون رساني  بهتر باعث بهبود غضروفها و بعضاً ساخت غضروف بوسيله رسيدن گلوتامينها به بافتهاي غضروفي ميشود و همچنين با ايجاد حركات مالشي در اطراف نواحي مفاصل كاهش درد را به همراه دارد.

10- بهبود عملكرد عضلات
11- تسكين خستگي هاي بدن و رفع بي قراري

12- بهبود بيماري MS

MS بيماري هاي مختص سيستم اعصاب مركزي (مغز و نخاعي) بوده كه با ايجاد لكه هاي سفيد يا پلاك هاي متعدد در مغر باعث سفت شدگي و سخت شدن غلاف هاي سلول هاي عصبي مغز (ميلين ها) مي شوند و در نتيجه جلوگيري از انتشار جريان الكتروشيميايي رشته هاي عصبي و اختلالات در حركات ماهيچه ها مي شوند كه ماساژ درماني با مالش ماهيچه ها به بهبود و جلوگيري از تنبلي آن ها كمك مي كند و باعث نرم شدن اعصاب مي گردد.

13- باعث جلوگيري از بالا رفتن قند در بيماران ديابتي نوع A مي شود.
14- بهبود بيماري هاي كليوي /تكرر ادرار /شب ادراري
15- بهبود موثر بر بيماران آرتروز
16- بهبود بيماري هاي ميگرن و سندروم تونل كارپال

 

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top