6 اشتباه در مراقبت از پوست

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/07/29
person.webp 4967
heart.webp 0

داشتن پوستی عالی نیازمند مصرف کرمی معجزه گر ساخته شده از گیاهان کمیاب دریایی مدارشمالگان نیست. بلکه تنها با یک سری عادت های خوب ساده می ‌توان چنین پوستی را به دست آورد. اجازه دهید، این عادت ها را از منظر دیگری مطرح کنیم.


1- استفاده از پاک کننده، آن هم پاک کننده‌های زبر:
بیشتر افراد تصور می‌کنند که اگر پاک کننده ای زیاد کف می‌کند، نشانه خوبی است. قطعاً با این کار، پوست آنها بیش از اندازه تمیز می‌ شود. متأسفانه، کفِ زیاد، اساساً نشانگر این است که پاک کننده، حاوی مواد پاک کننده زبر است. مانند سولفات لاریل (که چربی‌ های ضروری پوست را از بین می‌برد). درعوض به دنبال پاک کننده ‌هایی باشید که حاوی اسید های چرب هستند و در واقع، پوست شما را تقویت می ‌کنند. اگر پوست خشکی دارید، پاک کننده ‌های چرب را توصیه می‌کنم که چرک و آرایش شما را بدون از بین بردن لایه طبیعی محافظ پوست پاک می‌کند.

2- استفاده نکردن از رِتینویید:

رتینول که یک فرم از ویتامین آ هست، تنها ترکیب جدیدی است که ثابت شده نه تنها از خط ها و چروک ها جلوگیری می‌کند بلکه خط و چروکهایی را هم که دارید کمتر می‌کند. پس از 30 سالگی توصیه می‌کنم به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا رتینویدهای قوی‌تری را برای شما تجویز کند. ولی کرِم‌ های خوب بسیاری وجود دارند که حاوی رتینول کمتری هستند.

3- وقت صرف کردن زیاد برای مراقبت از پوست:
ممکن است خرید محصولات گران قیمت با بسته بندی زیبا و لوکس از بوتیک ‌ها احساس بسیار خوب و باکلاس بودن را به شما بدهد اما باید بدانید که ضرورتی برای داشتن یک پوست عالی ندارند. زیرا این شرکت‌ ها هزینه‌ های گزافی صرف تحقیقات بی نظیر و توسعه محصولات خود می‌کنند. اگر ناچار به انتخاب این محصولات هستید، پول خود را صرف خرید رتینوید کنید و بقیه نیازهای خود را با تجویز پزشک خود از داروخانه تهیه کنید.

4- ماساژ صورت:
بله درست است که شما می ‌توانید هزینه‌ های زیادی صرف مراقبت از پوست خود کنید، صورت خود را ماساژ دهید و پوست لطیفی داشته باشید، اما مطالعات نشان داده که پوست 80% از افراد پس از ماساژ صورت از بین می‌رود. اغلب متخصصین زیبایی نمی ‌دانند که چه محصولی برای چه نوع پوستی از مراجعه کنندگان مناسب است و ممکن است از ترکیباتی استفاده کنند که جوش ها را بدتر کند یا از چربی ‌های لازمی استفاده کنند که پوست های حساس را تحریک می کند.اگر نحوه ماساژ اشتباه باشد، حتی اگر پوست شما خراب نشود، شاید اگر به نحو درستی مواد انتخاب شوند و یا ماساژوری متبحر باشد از پیری زودرس شما پیشگیری کند اما ماساژ صورت تأثیر طولانی مدت روی پوست شما ندارد.

5- شستن صورت در زمان نامناسب:
همیشه صورت خود را پس از شستشو با نرم کننده در حمام و محصولاتی که برای موهای خود استفاده می‌کنید بشویید نه قبل از آن. بیشتر نرم کننده‌ها حاوی ایزوپروپیل مسدود کننده منافذ بوده و دیگر محصولات مویی اغلب حاوی روغن نارگیل هستند که هر دو آن ها معروف به ترکیبات جوش زایی هستند که شما نمی‌ خواهید به پوست خود بزنید. شستشوی زیاد صورت سبب ازبین رفتن چربی طبیعی پوست شده و PH پوست را مستعد ایجاد صدمه بیشتر می کند. لذا از پاک کننده های ملایم و در صورت عدم دسترسی از آب لیموی ترش با پنبه شب ها قبل از خواب برای پاک کردن آرایش خود استفاده نمایید.

6- استفاده نکردن هر روز از کرم‌های ضد آفتاب:

تنها زمانی که به کنار دریا می‌روید و یا فقط در روزهای تابستان از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نکنید بلکه هر روز باید اینکار را انجام دهید. اگر قرار است مدت طولانی درمعرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرید، باید هوشیارتر باشید. ما معمولاً به طور ناگهانی در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می‌گیریم . مطمئن شوید که هر روز حداقل با کرم ضدآفتاب اس پی اف 15 پوست خود را بپوشانید.

منبع : گروه سلامت سیمرغ

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top