درباره دستگاه بخور و رطوبت ساز بیشتر بدانیم !

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/07/28
person.webp 4255
heart.webp 0

با شروع فصل پاییز و زمستان که هوا سرد و خشک می شود، بسیاری از افراد درصدد پیداکردن راهی برای مرطوب نگه داشتن پوستشان هستند. یکی از کارهای مفیدی که می توان انجام داد، استفاده از بخار آب برای مرطوب کردن لایه شاخی پوست است. بخور آب برای لایه شاخی پوست مفید است البته به شرط اینکه پس از استفاده از بخور، پوست خود را با استفاده از یک کرم مرطوب کننده نرم کنید.

 


اثرات مفید رطوبت هوا بر بیماری ها:
برای جلوگیری از انتشار ویروس ‌ها و میکروارگانیسم‌ های بیماری‌زا خصوصا در فصولی که عمدتا در هوا گرد و غبار پراکنده است، به اثرات مفید رطوبت هوا توجه می شود و زمانی که فرد نیاز به مرطوب کردن راه هوایی دارد یا دچار چسبندگی راه هوایی شده و یا در دفع خلط با مشکل مواجهه است استفاده از بخور، کمک‌ کننده است. استفاده از بخور سرماخوردگي، حملات سردرد هاي سينوسي، آلرژي، آسم و بيماري ‌هاي تنفسي را کاهش می دهد و اگر از دستگاه هاي بخور به طور صحيح استفاده شوند، مي ‌توان از خشکي پوست بدن و پوشش مخاط بيني و گلوجلوگيري کرد

عوارض استفاده از دستگاه هاي بخور :
افزايش رطوبت مي ‌تواند تنفس كودكان و بزرگسالاني را كه مبتلا به آسم هستند را دچار مشکل کند. همچنین روشن بودن مداوم دستگاه بخور موجب رشد قارچ در آن و بروز آلرژی می شود.

نکاتی در باره خرید دستگاه بخور:

- پیش از خرید دستگاه بخور باید تصمیم بگیرید که تمایل به خرید چه نوع دستگاه بخوری ‌دارید و به چه منظور می ‌خواهید این دستگاه را خریداری کنید؟ بخور گرم می‌خواهید یا بخور سرد؟ بنابراین مشورت با پزشک را فراموش نکنید. اگر کودک، سالمند، بیمار مبتلا به آسم و آلرژی، بیماری ‌های تنفسی و قلبی دارید، حتما پیش از خرید دستگاه بخور، با یک پزشک متخصص مشورت کنید .چرا که میزان رطوبت تولیدی برای این افراد باید محاسبه شده و دقیقتر باشد.

- دستگاه بخور یک وسیله یک بار مصرف نیست و باید از مواد مناسب و مرغوب ساخته شده باشد. به جنس دستگاه دقت کنید.

-گروهی از رطوبت سازها اتوماتیک و کم‌ مصرف ‌ترند و قابلیت تنظیم میزان بخار و مواد افزودنی را دارند. حتما پیش از خرید، مشخصات دستگاه و چگونگی به کار انداختن آن را از فروشنده بپرسید.

- پیش از خرید، حتما دستگاه را امتحان کنید. بعضی از دستگاه‌ های بخور صدای زیادی از خود تولید می ‌کنند و آزار دهنده هستند.
- ظرفیت مخازن دستگاه‌ های بخور از 3 لیتر تا 5 لیتر متغیر است که با توجه به نیاز و مکان مورد نظر خود، می توانید یکی از آن ها را بخرید.

نگهداری دستگاه‌ های بخور:
نگهداری دستگاه‌ های بخور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دستگاهي كه تميز نباشد، مي‌تواند مشكلاتي را براي سلامت شما ايجاد كند. مخازن و فيلتر كثيف اين دستگاه ها مي‌تواند مكاني مناسب براي رشد قارچ ها و باكتري‌ها باشد. اين‌گونه دستگاه‌ هاي آلوده، بخصوص براي افرادي كه آسم و آلرژي دارند مشکل ساز خواهد شد. بهتر است نكاتي زیر را در نظر بگيريد:

- آب داخل مخزن را مرتب عوض كنيد.در صورت امكان هر روز آب داخل مخزن را خالي كرده وکل دستگاه را با آب و مواد پاک‌ کننده بشویید و  پس از خشك كردن، دوباره مقداري آب داخل آن بريزيد.

- هر 3 روز يكبار دستگاه را تميز كنيد. البته حتما دقت داشته باشيد قبل از تميز كردن، دستگاه را از برق بكشيد. سپس املاح و جرم آب را پاك كنيد.

- در صورتي كه دستگاه فيلتر دارد، آن را هر چند وقت يكبار با فيلتري جديد جايگزين كنيد.
- در بخور سرد، بايد مخزن را با آب مقطر یا آب جوشیده سرد شده پر کرد.
- از مواد غیرمجاز در داخل مخزن آب دستگاه استفاده نکنید.
- هنگامي كه مي ‌خواهيد دستگاه را براي مدتي كنار بگذاريد، آب آن را خالي و دستگاه را تميز كنيد. براي استفاده مجدد نيز ابتدا دستگاه را تميز كرده و سپس دوباره آن را به كار بريد.

- دستگاه‌ هاي قديمي را با مدلي جديدتر جايگزين كنيد

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top