15 مرحله ساده برای مانیکور و پدیکور

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/07/28
person.webp 5312
heart.webp 0

مانیکور به معنی مرتب کردن و آرایش کردن ناخن های دست و کلا رسیدگی به زیبایی دست و ناخن ها است. پدیکور هم مراقبت و تامین زیبایی پا ها و ناخن های آن است. سرعت رشد ناخن بستگی به عوامل بسیاری از جمله سن، تغذیه، بیماری ها، هورمون ها و فصول سال دارد.

 


مرحله اول:
دست های خودتان و دستان مشتری را با ضد عفونی کننده ها تمیز کنید.

مرحله دوم:
از استون ها استفاده نکنید برای ناخن ها  مضر هستند و یک لایه از روی ناخن را هم می برد. استون برای برداشتن ناخن مصنوعی بکار می رود. برای پاک کردن لاک از ناخن، از  استون یا لاک ناخن بر استفاده کنید. (تا آنجایی که ممکن هست از  استونی استفاده کنید که رویش نوشته non acetone remover )

مرحله سوم:
ناخن ها را با فایل ناخن (سوهان ناخن) به شکل مورد دلخواه مشتری سوهان زده و روی کیوتیکل ها، که گوشت های اضافه دور ناخن می باشد را مواد از بین برنده کیوتیکل بزنید. دست ها را داخل اب ولرم بگذارید تا خیس بخورند. اگر مواد شوینده و نرم کننده در دست دارید کمی داخل اب بریزید. این کمک می کند تا دست نرم شده و راحت تر بتوان با آن ها کار کرد.

مرحله چهارم:
با پوشر های ناخن که می تواند چوبی یا اهنی باشد، گوشت های اضافه ناخن را که حالا نرم شده اند را عقب بدهید.

مرحله پنجم:
دست را دوباره داخل آب ولرم کنید و داخل آب یک تکه از لیمو یا گریپفروت بیاندازید تا زیر ناخن را تمیز کند.

مرحله ششم:
مواد پیلینگ دست یا (روغن بادام یا زیتون) را دایره وار روی دست بمالید و با پنبه آن را تمیز کنید.

مرحله هفتم:
دست را خشک کنید و ماسک دست (کرم های تقویت ومرطوب کننده) را روی دست بمالید.

مرحله هشتم:
حوله بخار گرم داده شده را دور دست بپیچید و بگذارید برای ۵ دقیقه بماند؛ (یا می توانید به جای حوله دست ها را داخل کیسه فریزر نگهدارید برای ۵ دقیقه)

مرحله نهم:
با اسپانج یا حوله دست را تمیز کنید و می توانید ماسک را با ماساژ هم به خورد دست و پوست دهید.

مرحله دهم:
دست را تا ارنج با کرم ماساژ دست، ماساژ دهید. شما می توانید از کرم های ضد چروک دست برای اینکار استفاده کنید.

مرحله یازدهم:
با باف های سه طرفه ناخن را باف بزنید. این کار مزایای زیادی برای ناخن دارد. مخصوصا اگر فرد گردش خونی خوبی نداشته باشد. با این کار شما ناخن و خون رسان های دست را تحریک می کنید تا مواد غذایی بیشتری به این منطقه از دست بیاورد و باعث رشد بهتر و قوی تر شدن ناخن می شود. مواظب باشید بیشتر از آنچه می خواهید و لازم هست باف نزنید که ممکن هست یک لایه از ناخن را بردارید و ناخن را نازک کنید. شما نیاز دارید ماهی یک دفعه فقط باف کنید.

مرحله دوازدهم:
base coat که اولین لایه زده شده روی ناخن است را روی ناخن بزنید. این معمولا می تواند لاک های تقویت کننده باشد یا یک سری مواد سفت کننده ناخن باشد. این  لایه برای این استفاده می شود که اولا لاک به مدت بیشتری میماند، دوما ناخن به مرور زمان رنگ نمی گیرد.

مرحله سیزدهم:
از روغن های کوتیکل برای نرم کردن و درمان کردن گوشت های اضافه ناخن استفاده کنید؛ روغن کوتیکل های دور انگشتان را با ارامی ماساژ بدهید.

مرحله چهاردهم:

لاک انتخابی را  روی ناخن یک تا دو لایه بزنید.

مرحله پانزدهم:
از top coat که باز بیرنگ می باشد و جلا و شفافیت خاصی به ناخن میدهد استفاده کنید.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top