9 رشته مختلف ورزش اسکی

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/07
ورود مقاله: 1394/07/26
person.webp 16844
heart.webp 6

اسکی یکی از محبوب ترین ورزش ها در کشور هاییست که دارای آب و هوای سـرد می بـاشنـد. در مـقایسه با دو و شنا که جزء ورزش های مناسب برای سیستم قلبی عروقی بدن محسوب می شوند، شکی وجود ندارد که تعداد زیادی از افراد ترجیح می دهند اسکی کنند تا هم تناسب اندامشان را حفظ کنند و هم خود را گرم نگه دارند.

 

 

1- آلپاین:
طی آن اسکی بازان از ارتفاعات کوه به طرف پایین کوه اسکی می کنند که از نظر سرعت و عبور زیگزاک از بین چوب های پرچم، امتیازاتی به آنها داده می شود.

2- مار پیچ و مار پیچ کوچک:
در دامنه یک شیب انجام می شود و اسکی باز باید از بین چوب های پرچم با حرکات مارپیچ یا زیگزاک عبور کند.

3- سرعت یا شوس:
این اسکی با روش آزاد و با سرعت زیاد در یک مسیر مستقیم و بدون پیج و کنترل، انجام می شود.

4- باله:
نوعی مسابقه در اسکی آزاد است که در آن هر اسکی باز یک عمل یا یک حرکت زیبا و جالب باله را با ترنم موسیقی در یک شیب ملایم انجام می دهد.

5- استقامت بیاتلون:
مسابقه قهرمانی اسکی است که در آن مسابقه دهندگان، بیش از ۲۰کیلومتر اسکی صحرایی انجام می دهند و در یک نقطه معین متوقف می شوند. سپس با اسلحه به طرف هدف هایی كه در آنجا قرار داده شده است نشانه گیری می كنند. اسكی بازی كه هدف را زودتر از دیگران ببیند و به طرف آن شلیك كند برنده است. اسكی بازی هم كه هدف را پیدا كند ولی مدتی برای یافتن آن معطل شود آن مدت زمان را بعنوان جریمه از امتیاز كلی او كسر می كنند.

6- اسکی صحرا نوردی:
مسافت این مسابقه اسكی 50 كیلومتر است و معمولا شامل اسكی كردن از فراز و نشیب تپه ها و در سطح زمین می باشد. وسیله اسكی مخصوص این مسابقه(چوب اسكی) باریكتر و سبكتر از سایر اسكی هاست و كفش آن نیز بدلیل مسافت زیاد سبك می باشد و از ناحیه پنجه پا به اسكی وصل می شود.

7- دان هیل:
در این مسابقه اسکی باز باید از بالای ارتفاعات مستقیما به طرف دامنه کوه پایین بیاید این مسابقه از ارتفاع ۶۱۰متری و به طول ۱/۵تا ۳مایل انجام می شود. اسکی بازان به فاصله یک یا دو دقیقه از یکدیگر به طرف پایین حرکت می کنند و سریع ترین اسکی باز برنده شناخته می شود.

8- اسکی صحرایی با پرش:
این اسکی همراه با پرش است و برنده اسکی بازی است که بالاترین امتیاز را دارد و مقام انفرادی او در هر مسابقه در نظر گرفته نمی شود.

9- اسکی آزاد:
در این مسابقه اسکی بازان به طور انفرادی و جداگانه با روشی که در انجام اسکی به کار می برند از داوران امتیاز دریافت می کنند. در اسکی آزاد ۳حرکت انجام می شود:

- فرود از دامنه کوه و دور زدن از تپه ها و بر آمدگی ها .
- انجام عملیات باله
- اکروبات در دامنه کوه و پرش هوایی

منبع : تبیان

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 6

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 1 میانگین امتیاز : 2

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top