تجهیزات و قوانین ورزش پینت بال

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/07/26
person.webp 8009
heart.webp 0

تجهیزات پینت بال به نوع بازی بستگی دارند و همین طور به میزان پولی که قرار است برای تجهیزات خرج شود. به هر حال هر بازیکن سه وسیله اصلی را باید داشته ‌باشد که بتواند طبق قوانین خاصی از آن ها استفاده کند.


تجهیزات مورد نیاز :
1- رنگ پاش پینت بال که تفنگ پینت بال نیز نامیده می ‌شود، اولیه ترین قطعه بازی است که برای هدف قرار دادن بازیکن تیم حریف توسط توپ‌ های رنگی قرار می‌ گیرد. یک تفنگ باید دارای یک مخزن توپ باشد که یا از جاذبه زمین یا توسط نیروی الکتریکی و یا توسط یک کپسول نیتروژن یا دی اکسید کربن برای شلیک استفاده کند.

2-
توپ‌ های رنگی که برای نشان دادن اصابت استفاده می‌ شود. توپ‌ ها کپسول‌ های گرد ژلاتینی حاوی پلیتیلن کلیکون هستند که ماده های رنگی غیر سمی است که قابل حل شدن در آب است. کیفیت توپ‌ ها به تردی آن ها، ضخامت پوستشان و گردی ان ها بستگی دارد. توپ‌ های با کیفیت دارای پوستی نازک و کاملا گرد با رنگی درخشان هستند که قابل مخفی شدن نباشند.

3- ماسک یا عینک ایمنی، که تمام بازیکنان موظفند در تمام مدتی که در میدان بازی هستند برای حفاظت خود در برابر توپ‌ ها استفاده کنند. ماسک‌ ها به طور کامل از چشم ها، دهان، گوش ها و سوراخ بینی حفاظت می ‌کنند.

قوانین بازی :
1- زمین مناسب برای ورزش پینت بال باید شامل بسیاری از موانع طبیعی یا مصنوعی باشد که می توان آن ها را به صورت یک محیط خاص جنگلی یا شهری کرد.

2- زمین مسابقه باید زمینی صاف و هموار به ابعاد 55×33 متر و در یک منطقه بدون شیب باشد، تا میزان حوادث را کاهش داده و کاملاً به وسیله توری مورد تأیید انجمن محصور گردد تا امنیت مسابقه را تضمین نماید. در زمین بازی حداقل 25 مانع به فاصله حداقل 1/5 متر از خطوط اطراف زمین قرار می‌گیرد. خطوط اطراف زمین بازی باید به گونه‌ای کشیده شود که به وضوح قابل دیدن بوده و حداقل 1/5 متر با تور اطراف زمین فاصله داشته باشد.

3- ایستگاه پرچم حداقل 2 متر عرض داشته و در وسط مرز های عرضی زمین قرار دارد.
4- هیچ تیمی یا بازیکنی به هیچ وجه حق ایجاد تغییر در زمین بازی را نخواهد داشت.
5- بازیکنان برای شرکت در مسابقه باید کارت شناسایی معتبر و مخصوص انجمن پینت بال ایران را داشته باشند. بازیکنان باید بتوانند کارت شناسایی خود را در تمام مواقع ازجمله در زمین بازی ارائه دهند. هیچ بازیکنی بدون نشان‌ دادن کارت شناسایی پیش از شروع بازی، اجازه شرکت در مسابقه را ندارد.

6- فقط بازیکنانی که کارت شناسایی معتبر مربوطه و اشخاصی که دارای مجوز رسمی هستند، مجازند وارد منطقه مجاز ورزشکاران شوند.

منبع : نمناک

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 2 میانگین امتیاز : 1

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top