5 فایده اصلی ورزش تنیس برای سلامتی

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/07/25
person.webp 6945
heart.webp 1

از جمله فواید ورزش تنیس برای بدن انسان، سوزاندن چربی های بدن، افزایش هماهنگی چشم و دست و جذب  ویتامین D هستند. تنیس ورزشی راکتی است که انجام آن می‌ تواند به افزایش قدرت و استقامت عضلات کمک کند. این ورزش به صورت سینگل (بین دو نفر) و دوبل (بین دو تیم دو نفره) انجام می ‌شود.

 


1- تنیس به شما کمک می‌کند تا چربی‌های بدن را بسوزانید. در هر 45 دقیقه تمرین تنیس حدود 600 کالری سوزانده می ‌شود. تنیس کارایی قلبی – عروقی بدن را افزایش می دهد زیرا در این ورزش اعضای بدن تحرک زیادی دارند.
 
2- تنیس شامل حرکات کوتاه مدت و شدید است. در این ورزش فرد حرکات شدیدی انجام می ‌دهد و در میان آن ها استراحت‌ های چند ثانیه‌ ای دارد. این نوع حرکات به ماهیچه ‌ها اکسیژن رسانی کافی را انجام می‌ دهد و به افزایش انرژی و استقامت کمک می ‌کند.
 
3- تنیس ورزش جانبی خوبی برای ورزشکاران حرفه‌ ای در دیگر رشته ‌هاست. این ورزش شامل تمامی حرکاتی است که در ورزش‌ های دیگر وجود دارند.
 
4- حرکات در ورزش تنیس به یادگیری مهارت ‌های حرکتی و افزایش هماهنگی چشم و دست کمک می ‌کند.
 
5- تنیس بیشتر در فضای باز انجام می ‌شود. انجام تنیس در زمین ‌های سر باز باعث گرفتن ویتامین D از آفتاب می ‌شود. به علاوه شرکت در باشگاه‌ های تنیس باعث برقراری ارتباط و شناخت افراد جدید می ‌شود. تنیس را می‌توان در تمام سنین انجام داد. بنابراین هیچ وقت برای شروع تنیس دیر نیست.

منبع : ایسنا

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 1

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top