قوانین و مقررات ورزش بدمینتون

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/07
ورود مقاله: 1394/07/25
person.webp 11249
heart.webp 14

بدمینتون ورزشی است که مردان و زنان در هر رده ‌ای و در هر سنی می ‌توانند آن را انجام دهند. این ورزش در سراسر دنیا و بخصوص در آسیا گسترش پیدا کرده است. نحوه بازی بدین صورت است که بازیکنان به کمک راکت، توپ پردار را به سمت زمین حریف می‌ فرستند و سعی می‌ کنند آنرا در محوطه مشخص به زمین برسانند.
 

قرعه کشی:
برای شروع بازی، داور مسابقه با سکه عمل قرعه کشی را انجام می‌ دهد. نفر برنده قرعه کشی می ‌تواند توپ یا دریافت (زمین) را انتخاب کند.

امتیازات گیم ‌ها:
در مردان ۱۵ تایی است و در نونهالان و بانوان ۱۱ تایی است. در بازی ‌های یک نفره و دو نفره مردان، کسی که زودتر به امتیاز ۱۵ برسد برنده گیم می ‌شود و در بانوان و در نونهالان هر کسی زودتر به امتیاز 11 برسد، برنده گیم محسوب می ‌شود. هر کس ۲ گیم از ۳ گیم را ببرد برنده بازی است.

یسینیگ چیست: 
اگر در مسابقه آقایان امتیاز به ۱۴- ۱۴ برسد و یا در مسابقه بانوان امتیاز ۱۰-۱۰ شد، از کسی که زودتر به امتیاز ۱۴ و یا ۱۰ رسیده، سؤال می شود که آیا امتیاز اضافه می‌ خواهد یا نه و اگر جواب مثبت باشد، بازی به ۱۷ و ۱۳ ادامه می‌ یابد و اگر جواب منفی باشد، بازی در همان ۱۵ و ۱۱ به پایان می ‌رسد. فردی که برنده گیم شد در گیم بعدی اولین سرویس را می ‌زند. تنها بازیکنی امتیاز کسب می‌کند که سرویس را زده باشد و توپ را در زمین بازیکن مقابل بخواباند.

تعویض زمین:
بازیکنان بایستی در این موارد زمین را عوض کنند: پایان گیم اول، پیش از شروع گیم سوم، در صورت تساوی ۱بر۱ در گیم سوم در آقایان، در پوئن ۸ و در خانم ها و نونهالان در پوئن ۶.

سرویس:
زننده و گیرنده سرویس باید به صورت مورب در داخل محوطه سرویس و بدون تماس با خطوط محوطه سرویس قرارگیرند. از لحظه شروع سرویس تا پایان اجرای ضربه باید قسمتی از هر دو پای بازیکن در حالتی ثابت با زمین تماس داشته باشد. میله راکت زننده سرویس، از لحظه زدن ضربه به توپ باید به طرف پایین امتداد داشته باشد به نحوی که تمامی کله راکت از تمامی دست حامل راکت بازیکن پایینتر باشد. هنگام زدن سرویس، اگر توپ با راکت زننده سرویس برخورد نکند خطا محسوب می شود. زننده سرویس نباید قبل از آمادگی کامل گیرنده سرویس اقدام به زدن سرویس کند.

موارد زير خطا محسوب مي شود:
1- اگر سرويس صحيح زده نشود.
2- اگر توپ در هنگام بازي خارج از محوطه زمين بازي فرود آيد.
3- از داخل بازديد تور عبور كند.
4- از تور عبور نكند. (قبل از عبور از تور بيافتد.)
5- به سقف يا ديوار هاي دور زمين برخورد كند.
6- به بدن يا لباس بازيكن برخورد كند و يا در اطراف زمين به هر شيء يا فردي تماس پيدا كند.
7- اگر به توپ در زمين حريف ضربه زده شود.
8- برخورد لباس و راكت به تور و نگهدارنده هاي او (پايه)
9- زماني كه توپ در حال عبور از بالاي تور است مانع ضربه زدن حريف شود.
10- در طول بازي بازيكن به طور عمده تمركز حريف خود را بهم بزند. (مثل ايجاد سر و صدا و حركات غير عادي و خصمانه)
11- در حين بازي، گرفتن توپ با راكت و با كمي مكث به آن ضربه زده شود. (حمل شود)
12- توسط بازيكن دو بار ضربه زده شود.

منبع : www.aftab.ir  

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 14

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 9 میانگین امتیاز : 4/1

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top