7 فایده برتر ورزش بدمینتون

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

تاریخ ویرایش: 1400/06/07
ورود مقاله: 1394/07/23
person.webp 8727
heart.webp 15

اين يك واقعيت است كه شركت در فعاليت ‌هاي ورزشي هوازي شبيه به بدمينتون فوايد چندگانه‌اي براي سلامتي دارد و همچنين طول عمر را افزايش مي‌دهد. با ورزش کردن بدمینتون بطور منظم، میتوانید گامی بزرگ به سمت داشتن بدنی سالم بر دارید.

 

1- ورزش کردن بدمینتون به‌طور منظم، باعث افزایش سطوح كلسترول خوب HDL و کاهش سطوح كلسترول بد می شود.


2- انجام ورزش بدمينتون، بدن را آنچنان تنظيم مي ‌كند كه ميزان پايه ضربان قلب در هر دقيقه كاهش پيدا كند و باعث کاهش فشار خون می شود.

3- فايده خاص ديگر ورزش كردن بدمينتون به‌طور منظم، حفاظت در برابر بيماري‌ هاي قلبي به خصوص حملات قلبي است. بدمينتون بازي كردن عضله قلب را تنظيم و قوي‌تر مي‌ كند و به علاوه فشارخون بالا را كاهش مي‌دهد و عروق خوني را در مقابل مسدود شدن، حفظ مي‌ نماید.

4- شركت در ورزش بدمينتون، به افراد داراي اضافه وزن، براي كاهش وزن اضافي و رسيدن به وزن متناسب با قد و سنشان كمک مي‌كند.

5- بدمينتون، به عنوان يك فعاليت بدني، يكي از مهمترين عوامل براي پيشگيري از پوكي استخوان(بدون توجه به سن و جنس افراد) است. همچنین مي ‌تواند از بروز پوكي استخوان جلوگيري كند و يا آن را به تاخير بیندازد. ورزش بدمينتون فعاليت سلول ‌هاي استخوان‌ ساز را ارتقا مي‌ بخشد و به جذب و تركيب كلسيم در ساختار ماتريكس استخوان كمک مي‌ كند و در نتيجه استخوان را قویتر مي ‌کند.

6- ورزش بدمينتون احساس، قدرت، انگيزه، شور و علاقه و جواني شما را حفظ مي ‌كند. به دوركردن افسردگي، اضطراب و استرس و افزايش خودباوري نیز كمک مي‌كند.

7- فايده دیگر بطور منظم ورزش كردن بدمينتون، كاهش بروز سرطان‌ هايي نظير سرطان روده بزرگ و سينه است.

منبع : تندرستی با بدمینتون

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 15

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 9 میانگین امتیاز : 4/1

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top