4 تاثیر مهم ورزش بر سلامتی کودکان

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/07/22
person.webp 4323
heart.webp 2

پرداختن به ورزش باعث بالا رفتن ظرفیت هوازی در کودکان می‌ شود و ضمن سلامت جسمانی بیشتر تاثیر بسزایی بر سلامت قلب و عروق آنها خواهد داشت. از مزیت ‌های پرداختن به فعالیت ‌های جسمانی برای کودکان، جلوگیری از اختلاف ساختاری بدن مانند خم شدن کمر، شانه ها و گردن که بر اثر انجام زیاد بازی‌های کامپیوتری است، می باشد.


1- کنترل وزن:

ارتباط بین فعالیت فیزیکی و چاقی در سنین پایین به طور کامل مشخص نیست و مطالعات مربوط به آن هم نتایج ثابتی را در اختیار متخصصان قرار نمی دهد. با این وجود، با افزایش وزن و تحرک و نیز کاهش مصرف کالری می توان وزن را کاهش داد. نگرانی افزایش وزن بین کودکان و نوجوانان به جا و منطقی است. بچه های چاق در معرض بیماری های فشار خون، دیابت نوع دوم، نامنظمی هورمون رشد، مشکلات تنفسی و استخوان قرار دارند. این بیماران از فقدان اعتماد به نفس و روابط اجتماعی رنج می برند.

2- رشد و نمو استخوان:

ورزش باعث تاثیرات ثابت در رشد و نمو استخوان می شود. فعالیت بدنی، خطر ابتلا به پوکی استخوان را با افزایش غلظت مواد معدنی کاهش می دهد. تحقیقات انجام شده در مورد ۴۰ پسر بالغ که به مدت ۳۰ دقیقه و ۳ بار در هفته به ورزش می پرداختند حاکی از آن بود که، حجم استخوان کمر و پا و غلظت مواد معدنی در بدن آن ها ۲ برابر کسانی است که تحرک کمتری داشتند. نتیجه این تحقیق در مورد ۴۵ زن نابالغ هم مثبت بود. محققان معتقدند که میزان حجم استخوان حتی پس از توقف ورزش کاهش پیدا نمی کند. آن ها به این نتیجه رسیده اند که انجام حرکات ورزشی قبل از سن بلوغ درصد شکستگی استخوان را پس از سن یائسگی تقلیل می دهد.

3- مراقبت از قلب و رگ های خونی:
اغلب، بیماری های قلبی، عروقی در بزرگسالان نمایان می شود، با این وجود در سنین پایین هم ممکن است که با آن ها مواجه شویم. تحقیقات نشان می دهد که ورزش های هوازی در جلوگیری از بیماری های قلبی، عروقی بزرگسالان بسیار موثر است، اما در مورد بچه ها هنوز نامشخص است.

4- سلامت فکری و ذهنی:
با توجه به آخرین شواهد، ورزش در بهبود افسردگی و اضطراب بزرگسالان وکودکان بسیارموثر است. فعالیت بدنی یکی از راهکارهای مبارزه با هیجان روحی است. با توجه به بررسی های انجام شده در مورد ۲۲۰ بزرگسال مؤنث مضطرب و نگران، آن دسته از افرادی که در برنامه های ورزشی سخت شرکت می کنند کمتر از تنش های فیزیکی و روحی رنج می برند.

منبع : روزنامه خراسان

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 2

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top